Yamaha Fazer 1000, velgen losmaken

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik ben van plan om mijn velgen te poedercoaten in ral kleur 1016, jammer alleen van de wachttijden(minstens 1 week, bij sommige bedrijven zelfs 8 weken) _O-
Ik wil morgen de voor en achtervelg los maken, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
Kan ik de lagers ook makkelijk eruit halen of erin laten zitten en daarna met een hamer eruit en nieuwe erin :?
de schroeven voor de remschijven, moet ik die erin laten zitten of oude schroeven gebruiken, want de schroeven in hetzelfde kleur als de velg, lijkt mij ook mooi, alleen krijg ik ze dan wel los......

Alvast bedankt voor de reakties. :]
 
Iemand nog tips??
Heb mijn velgen nu helemaal kaal (lagers, ventiel etc. er ook allemaal uit)
Ik zit alleen met de montagevlakken van de remschijven! Deze wil ik uiteraard graag kaal houden ivm slingerngen (is toch een redelijk dikke laklaag). Zit denk ik niks anders op dan stukkie plaatstaal op maat knippen?? :(

Clint
 
Iemand nog tips??
Heb mijn velgen nu helemaal kaal (lagers, ventiel etc. er ook allemaal uit)
Ik zit alleen met de montagevlakken van de remschijven! Deze wil ik uiteraard graag kaal houden ivm slingerngen (is toch een redelijk dikke laklaag). Zit denk ik niks anders op dan stukkie plaatstaal op maat knippen?? :(

Clint

ik heb mijn velgen ook net laten coaten, banden eraf lagers eruit en oude bouten in
de gaten van de schijfbevestiging. Je moet ook een draadstang op maat maken en door de as steken met aan de uiteinde 2 ronde plaatjes en daan dan een moer op.
De verf mag niet aan de binnenkant van je as komen want dan heb je problemen.
Daar waar er verf zit waar de schijven komen kan je afsteken met een beiteltje en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
OK, dus mongevlakken niet afplakken en naderhand afsteken....

Kreeg in een ander topic de tip om alu tape te gebruiken... :) Is natuurlijk wel een ideetje! (en het scheelt weer wat afsteekwerk)

Trouwens... kun je die poedercoat er zo makkelijk afsteken dan?? en breken er dan niet hele stukken af?? (zul je net zien, chipt er net een stuk af daar waar het niet zou moeten!!)

Clint
 
OK, dus mongevlakken niet afplakken en naderhand afsteken....

Kreeg in een ander topic de tip om alu tape te gebruiken... :) Is natuurlijk wel een ideetje! (en het scheelt weer wat afsteekwerk)

Trouwens... kun je die poedercoat er zo makkelijk afsteken dan?? en breken er dan niet hele stukken af?? (zul je net zien, chipt er net een stuk af daar waar het niet zou moeten!!)

Clint

nee dat kan geen kwaad, je moet wel van buiten naar binnen afsteken dan ben je zeker dat je niet ergens teveel afdoet.
Ik heb het zo gedaan en het is goed gelukt. :Y
Daarna met wat schuurpapier erop en alles is terug vlak

Let wel dat je bouten in de schijfbevestiging draait en laat ze er een halve cm ofzo uitsteken dan kun je ze er daarna met een tang ofzo goed uitdraaien
 
Laatst bewerkt:
En krijg je imbusbouten er nog uit??
Eruit krijgen doe je ze wel maar hergebruiken kan je vergeten.
Door de dikte van de coatinglaag (1mm) past het normale gereedschap niet meer.

En even met een hamer het gereedschap erin tikken?
Dat word er zeker niet beter c.q. mooier op.

Gebruik liever (eventueel geanodiserde) nieuwe bouten.
 
Laatst bewerkt:
Eruit krijgen doe je ze wel maar hergebruiken kan je vergeten.
Door de dikte van de coatinglaag (1mm) past het normale gereedschap niet meer.

En even met een hamer het gereedschap erin tikken?
Dat word er zeker niet beter c.q. mooier op.

Gebruik liever (eventueel geanodiserde) nieuwe bouten.

mee eens, als je er dan een imbus gaat inkloppen gaat er daar de coating ook vanaf dus dat is dan helemaal geen zicht meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan