YAMAHA FAZER 1000

Betonbiker

Rookie
2 mei 2019
11
1
Goedemiddag allemaal, ik ben van plan om Fazer 1000 van 2002 te kopen met 33000 km op de teller, goede koop ? Ik ben een 59 jarige herintreder☺mijn laatste fiets was een
GSXR 1000 K4.Ik zocht een motor met voldoende vermogen maar wil geen supersport meer en de Fazer lijkt mij een goede keuze, heb ook gekeken naar een Suzuki SV 1000
maar heb geen ervaring met tweecilinders, heb alleen maar viercilinders gehad, 8 stuks☺
Graag wat info?
 
Fazer 1000 is een fijne motor. Goede alleskunner.

Betreffende die 2 cilinder versus 4 cilinder. Na 15 jaar 4 cilinder wilde ik een 2 cilinder proberen en kocht een 2008 Tuono Factory. Geweldig sturende motor met dito geluid maar zelfs na 4 jaar kon ik niet wennen aan het 2 cilinder karakter. Dat gehakkel en gestotter bij lage toeren en de (veel te) korte powerband vond ik maar niks. Ben weer terug naar de een 4 cilinder gegaan en heb er geen moment spijt van.
 
De Fazer is een fijne fiets, wat voor info wil je? :9
Verbruik, welke banden? Heb ook gehoord dat sommigen de vering wat slap vinden, ik ben 189 dus misschien een verhoogde ruit?
Bedankt alvast voor de snelle reactie 👍laat wel weten of ik hem gekocht heb,een zwarte.
 
Verbruik, welke banden? Heb ook gehoord dat sommigen de vering wat slap vinden, ik ben 189 dus misschien een verhoogde ruit?
Bedankt alvast voor de snelle reactie 👍laat wel weten of ik hem gekocht heb,een zwarte.
Met normaal rijden zit ik op circa 1 op 18. Heb er Metzeler Roadtec Z8 banden op zitten, nog niks geks mee gebeurt en schijnen net zo slijtvast te zijn als de Michelin Pilot Road (heb de motor nog niet zo lang:)). Als ze versleten zijn gooi ik er de (nieuwere) Roadtec 01 op. :Y

Vering is oké, maar niet geweldig. Ben daarom nu ook bezig met de veren en schokbreker te vervangen (Hyperpro streetbox). Heb er een verhoogde MRA ruit opzitten, met m'n 183 komt de wind tegen het midden van mijn vizier. Dus vrij lawaaiig maar geen wind op de torso, dat kan met 189 uiteraard anders zijn.

Heb zelf ook een zwarte, met inmiddels 52k. :]

1391028
 
Fazer 1000 is een fijne motor. Goede alleskunner.

Betreffende die 2 cilinder versus 4 cilinder. Na 15 jaar 4 cilinder wilde ik een 2 cilinder proberen en kocht een 2008 Tuono Factory. Geweldig sturende motor met dito geluid maar zelfs na 4 jaar kon ik niet wennen aan het 2 cilinder karakter. Dat gehakkel en gestotter bij lage toeren en de (veel te) korte powerband vond ik maar niks. Ben weer terug naar de een 4 cilinder gegaan en heb er geen moment spijt van.
Ik denk dat ik ook voor een viercilinder ga, mede door jou verhaal 👍
 
Met normaal rijden zit ik op circa 1 op 18. Heb er Metzeler Roadtec Z8 banden op zitten, nog niks geks mee gebeurt en schijnen net zo slijtvast te zijn als de Michelin Pilot Road (heb de motor nog niet zo lang:)). Als ze versleten zijn gooi ik er de (nieuwere) Roadtec 01 op. :Y

Vering is oké, maar niet geweldig. Ben daarom nu ook bezig met de veren en schokbreker te vervangen (Hyperpro streetbox). Heb er een verhoogde MRA ruit opzitten, met m'n 183 komt de wind tegen het midden van mijn vizier. Dus vrij lawaaiig maar geen wind op de torso, dat kan met 189 uiteraard anders zijn.

Heb zelf ook een zwarte, met inmiddels 52k. :]

Bekijk bijlage 1391028
Mooie fiets 👍👍👍
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
De FZS 1000 is een zalige betrouwbare 4 cilinder. Zat vermogen om zeer sportief te sturen maar ook om rustig te toeren. Heb in 2003 een blauwe nieuw gekocht. Bijna 60.000 km zonder problemen mee gereden. Bekend dingetje is dat olie lampje weleens wil branden terwijl olie op niveau is. Kan geen kwaad om iets boven de max bij te vullen. 2003 met 33.000 km is natuurlijk niets. Altijd Bridgestone's gereden. Michelin pilot road 1 en 2 op volgende motor (Tiger1050) gehad maar kon mij niet bekoren. Overgestapt naar Conti evo road attack dat was de beste band voor de Tiger. Nu weer Bridgestone's op Versys 1000. Verbruik van Fazer heb ik nooit opgelet zolang ding niet meer zuipt dan de baas vind ik het best. Ik heb nog een origineel kuipruitje splinternieuw in bubbeltjes plastic. Iemand belang bij?
Al met al fijne machine die FZS 1000
IMG_0039.JPG
 
De FZS 1000 is een zalige betrouwbare 4 cilinder. Zat vermogen om zeer sportief te sturen maar ook om rustig te toeren. Heb in 2003 een blauwe nieuw gekocht. Bijna 60.000 km zonder problemen mee gereden. Bekend dingetje is dat olie lampje weleens wil branden terwijl olie op niveau is. Kan geen kwaad om iets boven de max bij te vullen. 2003 met 33.000 km is natuurlijk niets. Altijd Bridgestone's gereden. Michelin pilot road 1 en 2 op volgende motor (Tiger1050) gehad maar kon mij niet bekoren. Overgestapt naar Conti evo road attack dat was de beste band voor de Tiger. Nu weer Bridgestone's op Versys 1000. Verbruik van Fazer heb ik nooit opgelet zolang ding niet meer zuipt dan de baas vind ik het best. Ik heb nog een origineel kuipruitje splinternieuw in bubbeltjes plastic. Iemand belang bij?
Al met al fijne machine die FZS 1000Bekijk bijlage 1391043
Nog paarIMG_0027.JPGIMG_1314.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan