Yamaha Fazer 2004

TECHNICAL HIGHLIGHTS
R6 derived engine, re-tuned for greater mid-range acceleration
600 cc liquid-cooled 4-stroke forward-inclined in-line 4 cylinder, DOHC 16 valve
72 kW (98 HP) @ 12,000 rpm
63.1 Nm (6.4 kg-m) @ 10,000 rpm
New camshafts
Revised intake duct length and diameter
12.2:1 compression ratio
First Yamaha with new group injection type fuel injection system
First Yamaha to use high efficiency 4-into-2-into-1 ‘up muffler’ exhaust
R6 gearbox ratios with modified secondary reduction ratio
New high-efficiency 18 kW ring fan radiator with resin cover
32 bit CPU
Eccentric throttle pulley
R1-type downdraft intake
Optimised air cleaner duct design
R6-type direct plated cylinder
New stator and generator
Air induction system
Honeycomb catalyser
Greatly exceeds EU-2 emission standards
New high-efficiency 18 kW ring fan radiator with resin cover :?
Stel je koopt dit ding in 25 kW uitvoering, dan heb je 18 kW daarvan nodig om die fan aan te drijven. En heb je nog 7 kW over om vooruit te komen.
Ok, geintje. Maar wat bedoelen ze dan wel met deze marketing crap?
 
Ik zie dat ie ook als supermotard leverbaar is :)

fz6-fazer-detail-03.jpg
 
Alleen een beetje jammer dat hij op een TDM lijkt :r
Absoluut niet omdat ik de TDM niet mooi vindt maar ik vind dat ze dit design/model beter voor de nieuwe TDM kunnen gebruiken ipv. de fazer.

Of misschien is het wel zo dat er geen nieuwe TDM meer komt en het de bedoeling is om de fazer en TDM samen te smelten.. Omdat de TDM eigenlijk zelfde categorie motor is als de fazer namelijk een sportief toermachine en absoluut geen allroad motor is zoals hij er nu wel een beetje doet uit zien.
 
New high-efficiency 18 kW ring fan radiator with resin cover :?
Stel je koopt dit ding in 25 kW uitvoering, dan heb je 18 kW daarvan nodig om die fan aan te drijven. En heb je nog 7 kW over om vooruit te komen.
Ok, geintje. Maar wat bedoelen ze dan wel met deze marketing crap?
Misschien heeft deze radiator wel een koelcapaciteit van 18kW. :?
Dat is dus makkelijk om even snel je garage op te warmen (moet wel de fan aanslaan)
'Resin cover' zal dan wel iets met rozijntjes zijn? :+
Trouwens dit topic heeft wel een mooi nummer (36000)
 
Volgens Moto 73 wil Yamaha de prijs ongeveer gelijk houden aan de "oude" Fazer..

Kan wel eens een kaskraker worden dan. Qua design is Yamaha goed bezig net als Aprilia trouwens. Daar kunnen sommige andere merken nog wat van leren op dit moment O-)
 
De Yamaha mensen zeggen altijd dat andere fabrikanten het R1-design jatten, wat betreft het dashboardje is het nu omgedraaid geloof ik, Kawa ZX6R ripoff. :+ Niet dat dat uitmaakt, ziet er wel leuk uit. :) Mooie 5 spaaks wielen ook.
 
Ik dacht ook meteen aan een tdm toen ik de foto zag, maar dat dashboard is echt een foutje.
 
al geef je aan aap een ring het is en blijf een lelijk ding :+

Sorry jongens ik heb het al niks gevonden en ik vind het nog steeds niets.

Ride On :] :] :]

P.s ik wil de fazer rijders niet afzeiker hoor, maar dit is mijn mening
 
Ik hang nog een beetje tussen wel mooi en niet mooi. Ik wil haar een keer i.r.l. zien dan vorm ik mijn mening wel :)
 
Als hij ongeveer de prijs van de huidige fazer behoudt kan dit nog wel eens een kadidaat worden voor mijn volgende motor in Maart 2004. Je krijgt denk ik wel waar voor je geld als ik zo hier en daar de specs lees.
 
mooi ding, gaaf komt er ook een duizend van, og blijft het bij een 600??
Afwachten maar, ik vind het wel cool , smak, smak,
 
was gisteren bij me dealer die zegt dat er op ingetekend is! Ben benieuwd wie doet dat nou niet (proef ) rijden maar toch al kopen?
 
was gisteren bij me dealer die zegt dat er op ingetekend is! Ben benieuwd wie doet dat nou niet (proef ) rijden maar toch al kopen?
Dan ben je dus zo'n wat ze in marketing termen noemen een 'early adapter'
Alle kinderziekten etc krijg je er dan op de koop toe bij.
Ik heb na 2 Fazers 600 ook best wel interesse in de 2004 uitvoering, maar ik wil hem idd wel eerst irl zien en kijken of die lekker zit, rijdt en ook voldoet aan mijn wensen. Zou er trouwens nog wat ruimte onder de buddy overgebleven zijn?
De Z750 van Kawasaki belooft ook een leuke fiets te worden in hetzelfde segment.
Kawasaki Z750
Helaas is de Kawa niet zo allround inzetbaar als de Fazer, dus maakt de Fazer gewoon weer kans om een kaskraker te worden.
Als de Fazer volgend jaar slecht of niet leverbaar is, dan maar geen nieuwe motor. Moeten ze maar voor voldoende voorraad zorgen.
Inschrijven gaat mij echt te ver.
 
Heb gisteren de dealert gebeld. Die adviseerde het 2003 model, mede omdat die 2004 volgens hem wel duurder wordt (tegenovergesteld van wat moto73 schrijft) en die wijzigingen werden volgens hem wat overdreven.

Zal best verkooppraat zijn, maar toch haal ik over een maandje een 03'er. Vind die nieuwe iets te spacy.
 
Weet iemand of er voor dit jaar ook een nieuwe Fazer 1000 op stapel staat? Als deze dan ook zo kan worden, maar dan met lekker veel koppel :9
 
Hee dit las ik op de site van Yamaha.co.uk:
For details of Yamaha's 2004 line-up of road models, check back here on Tuesday 16th September 2003 when all will be revealed.

Tot die tijd, nieuwe foto's :9~ :
FZ6-FAZER-ACTION-31.jpg

FZ6-FAZER-DETAIL-07.jpg

FZ6-FAZER-DETAIL-01.jpg

FZ6-FAZER-DETAIL-10.jpg

FZ6-FAZER-DETAIL-04.jpg

FZ6-ACTION-01.jpg

FZ6-DETAIL-06.jpg

FZ6-DETAIL-14.jpg

FZ6-DETAIL-04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op de koplamp na vind ik de naked mooier
Trouwens ook jammer van die zwarte velgen in de naked ( ziet er een stuk minder sportief uit)
 
Een heel groot nadeel:

Yamaha lijkt net zoals bij de 1e Fazer weer een NIET instelbare voorvork te gaan monteren. Destijds hebben ze em alweer snel (jaar of 2 later) geupdate met instelbare preload.

En ik maar hopen op volledig instelbaar.
 
Heb gisteren de dealert gebeld. Die adviseerde het 2003 model, mede omdat die 2004 volgens hem wel duurder wordt (tegenovergesteld van wat moto73 schrijft) en die wijzigingen werden volgens hem wat overdreven.

Zal best verkooppraat zijn, maar toch haal ik over een maandje een 03'er. Vind die nieuwe iets te spacy.

Hmmm....je sprak met een dealer vergeet dat niet. Hij wil zijn oude voorraad gewoon kwijt. Wijzigingen overdreven? Het is geen update maar een totaal nieuwe fiets. Als ik jouw was (lekkere positie) zou ik fijn op beide gaan demo rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan