Yamaha Fazer FZ6 => FZ1 (proefritje...)

Apuntje

Rookie
30 mrt 2005
6
0
Oude Wetering
Mannen liefhebber en veel gebruiker van de FZ6. Ruim 16.000 Km afgelopen jaar zomer en winter. Afgelopen zaterdag ff proefrit gemaakt met de FZ1...lekker hoor. Wat een motor. Vermogen ligt natuurlijk stuk hoger, maar vooral de zit, vertrouwdheid in de bochten, het niet aanwezig zijn van het hoge gewicht wat raar aanvoelt in het begin bij de FZ6 is helemaal niet aanwezig bij de FZ1. Helaas ff geen 7000 liggen voor de bijbetaling op mijn oude FZ6 maar anders...brrr. Ben benieuwd wat anderen er van vinden na de proefrit?! :+

Gr. Arno.
 
Tja, na 2 jaar (en 25.000 km) FZ6 Fazer gereden te hebben, heb ik vorige week ook een proefritje op de FZ1 (naked) gemaakt. De windbescherming viel me dan ook behoorlijk tegen. Bij 200 wapper je echt als een vlag aan de mast bij winderig weer. Dat is een voordeel om je enthousiasme qua gasgeven te temperen, maar ik wil wel af en toe wat harder kunnen gaan (om bijvoorbeeld op de snelweg anderen weer bij te halen). De injectie vond ik ook niet alles, maar voor de rest niets dan lof voor de power, wegligging, remmen en de fantastisch brute/stoere vormgeving (ik heb het dan nog steeds over de naked). Ik zoek alleen een motor die het me makkelijker maakt om wat vaker rustig te rijden en dat deed de FZ1 niet ondanks zijn hogere koppel.

Ik hou mijn 6000 euri's dus nog even op zak en zoek verder...

p.s.: misschien kun je je vraag beter stellen in FAZER rijders.... vertel het hier deel 2 of Yamaha FZ 1 ontmoetingsplaza?
 
Terug
Bovenaan Onderaan