Yamaha fazer fzs600 uit 2000 terugzetten naar 35kw

Rensvm

Rookie
1 feb 2023
10
9
Dag motorliefhebbers, 😁

Ik ben al tijden bezig om mijn eerste motor te bemachtigen en is mij verteld door meerdere mensen dat met mijn A2 rijbewijs ik een yamaha fazer moet rijden als beginnende motorrijder en die terug te zetten naar 35kw.

Nu ik hem van de week heb opgehaald kom ik niet door alle informatie heen en lijkt het mij nu dat hij RDW moet worden gekeurd voor €600+?Er worden naast dit ook heel veel andere dingen gezegd en dat er dus goedkopere manieren zijn om het te regelen?

Ik weet niet meer wat ik nu moet doen en hoop dat iemand mij wat meer informatie kan geven.

Bij voorbaat dank!!!
 
Hier wat leesvoer:

Maar succes, want geld gaat het sowieso kosten. Snelste manier om het voor mekaar te krijgen: motor verkopen en eentje met 35KW terug kopen.
 
En volgens mij zijn er ook geen 35kw setjes voor een 600 Fazer...alleen 25kw.
Dit ivm oudere motor en de toen geldende regeltjes voor het A2...
Ik heb toevallig er wel eentje voor gevonden om het zo te fixen voor 35kw. Maar zou je dan zeggen betaal die 500 euro extra voor RDW keuring of een 35kw motor aanschaffen.
 
Hier wat leesvoer:

Maar succes, want geld gaat het sowieso kosten. Snelste manier om het voor mekaar te krijgen: motor verkopen en eentje met 35KW terug kopen.
Het gaat me dan uitgerekend 500 extra kosten is het dat niet waard denk je?
 
Ik heb toevallig er wel eentje voor gevonden om het zo te fixen voor 35kw. Maar zou je dan zeggen betaal die 500 euro extra voor RDW keuring of een 35kw motor aanschaffen.
Als je een andere motor op 35kw kunt vinden voor dezelfde prijs als wat je voor je huidige motor hebt betaald dan zou ik zeggen dat het niet waard is. Maar dan moet je deze wel weer verkopen of inruilen.

Andere vraag: wil je per se een yamaha fazer rijden, of is dat alleen wat iedereen je heeft aangeraden?
Bijvoorbeeld een KTM Duke 390 is ook een leuke motor, die standaard al 35 kw is
 
Als je een andere motor op 35kw kunt vinden voor dezelfde prijs als wat je voor je huidige motor hebt betaald dan zou ik zeggen dat het niet waard is. Maar dan moet je deze wel weer verkopen of inruilen.

Andere vraag: wil je per se een yamaha fazer rijden, of is dat alleen wat iedereen je heeft aangeraden?
Bijvoorbeeld een KTM Duke 390 is ook een leuke motor, die standaard al 35 kw is
“Iets” andere prijsklasse
 
Ik heb toevallig er wel eentje voor gevonden om het zo te fixen voor 35kw. Maar zou je dan zeggen betaal die 500 euro extra voor RDW keuring of een 35kw motor aanschaffen.
Als jij vindt dat de motor het waard is, doen!
Kun je je Fazer voor een goede prijs verkopen en daar een andere 35kw voor terug kopen...dan zou ik dat doen.
Scheelt je een boel gezeik, want de Fazer is niet gekeurd op 35kw, enkel 25kw.
Dus dat wordt een boel gezeur bij het rdw.
 
Het gaat me dan uitgerekend 500 extra kosten is het dat niet waard denk je?
Daar kan ik je niet in adviseren. De Fazer is een prima beginnersmotor, maar dat zijn andere motoren ook. Als je de Fazer voor de aankomende jaren wil houden, dan kun je het uiteraard wel doen.
Persoonlijk zou ik overwegen om te gaan kijken naar een andere motorfiets in vergelijkbare prijsklasse die al wel 35KW is.
 
Als je een andere motor op 35kw kunt vinden voor dezelfde prijs als wat je voor je huidige motor hebt betaald dan zou ik zeggen dat het niet waard is. Maar dan moet je deze wel weer verkopen of inruilen.

Andere vraag: wil je per se een yamaha fazer rijden, of is dat alleen wat iedereen je heeft aangeraden?
Bijvoorbeeld een KTM Duke 390 is ook een leuke motor, die standaard al 35 kw is
Heelllll erg bedankt voor de info ik heb er al een erg beter idee over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan