Yamaha Fazer ontgrenzen

arnoldfazer

Rookie
19 okt 2009
8
0
Hoi ik ben Arnold en ben nieuw op dit forum,
Ben 22 jaar en heb een vraagje over het ontgrenzen van mijn fazer 600 uit '99.
Ik heb deze altijd 25kw gereden maar heb mijn rijbewijs nu 2 jaar en de begrenzing kon dus eruit.
Nu heb ik de opvulplaatjes onder de gasschuiven verwijdert, de orginele gasnaalden met de orginele veren geplaatst, en de rubers weer onder de dekseltjes gezet.
Nu ben ik dus gaan rijden en heb wel het gevoel dat hij beter trekt maar bovenin mis ik tog nog iets.
Verbeeld ik mij dit of heb ik ergens iets laten zitten wat ik er eigenlijk niet wil hebben zitten?
bvd gr Arnold
 
Hoi ik ben Arnold en ben nieuw op dit forum,
Ben 22 jaar en heb een vraagje over het ontgrenzen van mijn fazer 600 uit '99.
Ik heb deze altijd 25kw gereden maar heb mijn rijbewijs nu 2 jaar en de begrenzing kon dus eruit.
Nu heb ik de opvulplaatjes onder de gasschuiven verwijdert, de orginele gasnaalden met de orginele veren geplaatst, en de rubers weer onder de dekseltjes gezet.
Nu ben ik dus gaan rijden en heb wel het gevoel dat hij beter trekt maar bovenin mis ik tog nog iets.
Verbeeld ik mij dit of heb ik ergens iets laten zitten wat ik er eigenlijk niet wil hebben zitten?
bvd gr Arnold


hoofdsproeiers ook al aangepast????
 
Denk dat ie weer soort van moet wennen

Toen mijne op 25 werd gezet, ging die die zelfde dag niet boven de 125 :| na verloop van tijd toch 190 geklokt.

Misschien met terug zetten weer hetzelfde verhaal?
 
ook al is ie op kenteken 25 kw en (je bent ouder al 21 ) en je rijd met dei zelfde motor met meer dan 25 kw wat is dan het probleem niks lijkt me

controleren KAN NIET
bij ongeval kijken ze na de papieren
en bij totaal los is hij niet meer na de kijken (omdat hij totaal los is )

andersom moet je er wel mee uit kijken dit kan voor groote problemen zorgen (boete) of verzekerrings probleem bij ongeluk

wat betreft de vraag van de ts gewoon op de bank er mee en afstellen
sproeiers zijn (lijkt me) ook anders en lucht hoeveelheid ook en zo
 
ook al is ie op kenteken 25 kw en (je bent ouder al 21 ) en je rijd met dei zelfde motor met meer dan 25 kw wat is dan het probleem niks lijkt me

controleren KAN NIET
bij ongeval kijken ze na de papieren
en bij totaal los is hij niet meer na de kijken (omdat hij totaal los is )

andersom moet je er wel mee uit kijken dit kan voor groote problemen zorgen (boete) of verzekerrings probleem bij ongeluk

wat betreft de vraag van de ts gewoon op de bank er mee en afstellen
sproeiers zijn (lijkt me) ook anders en lucht hoeveelheid ook en zo

Het vermogen op het kenteken moet gewoon kloppen met het werkelijke vermogen, ookal heb je zwaar rijbewijs, verzekering zal elke kans aangrijpen om niet uit te hoeven keren. Bij technisch onderzoek na het eventuele ongeluk kunnen ze uiteraard zien dat hij niet meer 25kw is, en dan heb je een probleem.

Als je hem op kenteken op 25kw hebt staan, en je wil hem zelf ontgrenzen, kun je de papieren naar de rdw opsturen en dan passen zij ze aan.
Andersom kan dit uiteraard niet.

(dit is allemaal niet echt van toepassing op TS, maar lees hier nogal veel onduidelijkheid hierover, misschien heeft iemand er wat aan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan