Yamaha FJ 1100 benzine meter

klaas otten

Rookie
21 jul 2004
8
0
Werkendam
heb Yamaha FJ 1100, de benzine meter staat altijd als een gek heen en weer te zwiepen, behalve als hij helemaal vol is. De meter geeft aan dat de tank (bijna) leeg is als hij in werkelijkheid nog half vol zit. Is hier iets aan te doen? Anders moet ik maar gewoon op dagteller blijven rijden.

Bijlage: ikke 001.jpg
 
Waarschijnlijk heeft het schuifweerstandje aan je tankvlotter zijn beste tijd gehad, hierdoor wordt dan weer veel dan weer weinig weerstand gegeven,wat een zwiepmeter geeft.
Demonteren die vlotter (met volledig systeem) en in het 'doosje' waarin de vlotterarm begint zit de weerstand (potentiometer/potmeter).
Misschien,als je handig bent,kun je er zelf wat mee,anders zul je op zoek moeten naar een vervangingsexemplaar (slopert/dealert).
Succes! ;)


Pascal
 
Nope, de oliedie zorgt voor vertraging op die naald is eruit. Is een kwaal van de FJ.

[spam] ww.fj1200.nl [spam] is al vaak voorbij gekomen. oplossing ook.

Kort door de bocht, uitbouwen en langs achteren voorzichtig een gaatje maken en er nieuwe olie (100W ofzo) in doen. Beter uitgelegd op de site.

Binnenkort ook je toerenteller en je KM-teller. Wedden?
 
geachte "Sideburns"
lijkt me niet goei plan om daarover een weddenschap af te sluiten....
Zeker niet met het gegeven dat m'n Km-teller zo'n vijf Km heen en weer gaat tijdens het (constant) rijden...
Ik ga even op die side kijken, wie weet dat ik daar weer wat wijzer van word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan