Yamaha FJ 1100 inhouden

klaas otten

Rookie
21 jul 2004
8
0
Werkendam
Afgelopen weekend 1200km op de motort gezeten door de duitse Eifel, was geweldig ware het niet dat ik drie keer langst de weg heb gestaan. Wat zijn de verschijnselen: Tijdens het (gewoon) rijden houd de motor opeens in, na paar honder meter sta hij ook echt stil. :( Starten doet hij wel alleen aanslaan ho maar, dit duurt zo ongeveer 10a15 minuten. Soms maakt hij een slag, later vaker. Op het moment dat hij weer aanslaat is er niets meer te merken, loopt en start gewoon weer, tijdens het rijden ook niets meer te merken. Totdat het lot opnieuw toeslaat... Zelf zat ik aan tanktas te denken (evt. vacuumtrekken van tank), maar de laatste keer gebeurde het 5 meter na het tanken. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? zodat ik over twee weken weer met een gerust hart kan gaan ! in oa. DL.
 
Benzinetoevoer misschien verstopt? Dan is de benzine weer langzaam doorgelopen na een tijdje rust.

Of vacuumslang naar tank lek? Ik bedoel het slangetje wat zorgt dat de benzine alleen uit de tank loopt als de motor draait.
 
Prime is juist dat de benzine ook doorloopt als de motor niet loopt. Dan stroomt het dus net zo snel als gewoon de "on" stand, maar dan zonder dat de motor draait.
nee hoor ;)

heb het getest ik had een kraantje gekocht wat niet vaccuum trokdus hem op prime gezet het loopt dan door met de vacuum spuit het door..

Bij het naarhuis rijden hiermee had ik hetzelfde probleem als de topicstarter vandaar...
 
Momenten van inhouden: tweede keer-> ongeveer uur na eerste keer. Daarna tanktas lichter gemaakt en maar half over dop geplaatst. Volgende +/- 600km geen problemen, dus begon er weer vertrouwen in te krijgen, en het idee van tanktas leek te kloppen. Daarna die keer vlak na het tanken, laatste keer +/-40km (snelweg) daarna. Laatste 60 km (door regen) ;( geen last gehad.
Er zit geen benzinekraan op.
 
Geachte gereageerde,
Ik ben op zoek gegaan naar benzinekraan, deze zat ergens achter kappen en tank verstopt. Het (vacuum-)slangetje dat van de carbarateur naar de bezinekraan loopt, die normaal de benzinekraan opent, was uitgedroogd (ken beure na 18jaar)en er zat (daardoor..) een knikje in het slangetje. Dus dat zal het probleem wel zijn geweest. Nieuw slangetje (één eurie) erop en weer gáán! :]
bij deze vriendelijk bedankt voor de tips! :} :}
Kan ik over twee weken weer lekker gaan toeren in DL.
mvg,

Klaas Otten
 
Mooi dat je het gevonden hebt. Veel rijplezier.

@AadmanZ: prime is daar idd voor. Soms wel makkelijk als een motor echt een lange tijd heeft stilgestaan. Zonder prime moet je eerst starten totdat de carborateurs weer volgelopen zijn. Met prime lopen de carborateurs gelijk vol en spaar je de accustroom (die vaak toch al niet veel is na een lange tijd stilstaan)
 
Geachte "High Lander"
Bedankt voor het (winnende) antwoord! en dat binnen vijf minuten na plaatsen van topic!! :}
Alleen is de benzine kraan erg moeilijk bereikbaar om hem op "prime" te zetten, hebben die Jappaners veel te ver verstopt om normaal bij te kunnen. Maar ik zal het onthouden, ben nl. door werk nogal eens tijd van huis.
 
Geachte "High Lander"
Bedankt voor het (winnende) antwoord! en dat binnen vijf minuten na plaatsen van topic!! :}
Alleen is de benzine kraan erg moeilijk bereikbaar om hem op "prime" te zetten, hebben die Jappaners veel te ver verstopt om normaal bij te kunnen. Maar ik zal het onthouden, ben nl. door werk nogal eens tijd van huis.

Je hebt de kraan normaal ook niet nodig. En als je carborateurs niet lekken ofzo dan maakt het ook niet uit of hij op "prime" of "on" staat. Ik heb twee jaar rondgereden met kraan op prime-stand. no-problemo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan