Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als eerste : het is en blijft je eigen keuze, en als jij vind dat je lekker op die fj kunt rijden ga je daar voor .
Maar..
Mijn idee van beginnen op een lichtere motor (en dan doel ik vooral op de kilo's) is dat je je techniek kunt verbeteren (die je net hebt geleerd op de lesmotor), die vaak voor een zwaardere motor steeds belangrijker wordt.. Met elke motor kun je in pricipe beginnen met motorrijden, en is het gewoon een kwestie van beheersing.. (ja zelf op een hayabusa, ook die kun je 'rustig' berijden_ Alleen is een lichtere motor makkelijker te sturen, en worden 'foutjes' minder hard afgestraft.. Dus het kan wel, maar je 'leertraject' kan wat langer worden, of juist heeeeeeel kort .. met alle gevolgen van dien.
Volgens mij gaan we weer het welles nietus verhaal krijgen..Waarom geen 1500 als eerste motor?....., hayabusa niks voor je?.....
Lieve mensen, als je je rijbewijs hebt gehaald, betekend dat nog niet dat je gelijk (goed) kunt motorrijden.........
Waarom geen 1500 als eerste motor?....., hayabusa niks voor je?.....
Lieve mensen, als je je rijbewijs hebt gehaald, betekend dat nog niet dat je gelijk (goed) kunt motorrijden.........
Goed rijden heeft geem moer met het vermogen te maken. Dit ligt puur enkel en alleen aan jezelf.Waarom geen 1500 als eerste motor?....., hayabusa niks voor je?.....
Lieve mensen, als je je rijbewijs hebt gehaald, betekend dat nog niet dat je gelijk (goed) kunt motorrijden.........
Waarom geen 1500 als eerste motor?....., hayabusa niks voor je?.....
Lieve mensen, als je je rijbewijs hebt gehaald, betekend dat nog niet dat je gelijk (goed) kunt motorrijden.........
Goed rijden heeft geem moer met het vermogen te maken. Dit ligt puur enkel en alleen aan jezelf.
Zelf ben ik begonnen met een ZZR1100 en ik rijd nog steeds schadevrij. Op mijn lesmotor, een CB500 ben ik wel gevallen omdat ik te hard door een bocht ging.
Dus een FJ1200 kan prima als eerste motor. als hij lekker zit is dat prima.
Lijkt mij geen goed idee, weer een argument voor een stapenrijbewijs.
Dutchsun, beste kerel (ervan uitgaan dat je een man bent), luister vooral niet naar diegene die jou die FJ1200 afraden, als jij daarmee lekker kunt rijden en je hebt daar een goed gevoel bij, gewoon DOEN, het is absolute onzin dat een 1200 CC geen goede beginnersmotor kan zijn, met welke argumenten willen ze dat hardmaken, hou ons op de hoogte als je 'm eenmaal hebt en keep it safe, my friend. En inderdaad, die welles-nietes discussies zijn om echt heel moe van te worden. Hupseke,we zijn weer vertrokken, en de volgende gaat dus in de tegenaanval met de bewering dat ik dus die arme beginnende motorrijden de vernieling inpraat, enz, enz, bla, bla, bla en dan nog iets, voor een Hayabusa heb je geen doodswens nodig, als 't in jouw koppie goed zit kun je zelfs daarmee beginnen, maar, 't is natuurlijk wel nog 'iets' heftiger dan die FJ.
M'n FJ1200 is een heerlijke motor,prettig te rijden,redelijk neutraal gedrag maar volgens mij toch niet geschikt als eerste motor voor iemand die net z'n rijbewijs heeft.Zo'n zware motor,cc-technisch,gaat gewoon altijd,ongeacht de versnellig of het toerentaal wat je net hebt als je gasgeeft,dat samen met het zware gewicht,een FJ weegt 260 kilo,kan een onervaren rijder flink verrassen en weinig ruimte laten om foutjes te maken,ook een beetje "stuntelig"gedrag van een beginnende motorrijder is niet iets wat je op een zware,gewicht-technische,wil hebben,iets uit evenwicht en je hebt een behoorlijk probleem.Ik zou een lichtere kiezen en daar lekker m'n eerste kilometers mee maken,wat het ook wordt,veel plezier ermee.
Niet helemaal waar in dit geval door het hoge gewicht en stuurkarakteristiekVolgens mij gaan we weer het welles nietus verhaal krijgen..
Waarom zou je niet rustig kunnen rijden op een hayabusa, R1, GSX1000R of zo? Het ligt toch echt aan je rechterhand.
Dit is eenzelfde opmerking als een koekblikker zou maken: "Ik ga maar niet motorrijden, want ik weet dat ik mezelf niet in de hand zou kunnen houden en mezelf hardstikke dood rij!".
nou het meeste is denk ik al gezegd
Ja de motor heeft veel vermogen voor een beginner (125-130 pk) maar brengt deze niet lomp over op het asfalt. Het enorme koppel maakt, dat je er ook lekker schakellui op kan toeren
Ja het kreng weegt veuls te veul (250 kg?), maar daar heb je alleen last van als je 'm de tuin uitduwt.
verder zijn het - mits onderhouden - betrouwbare fietsen met een onverwoestbaar blok.
ik ben ook overgestapt van een xj600 naar een fj1200, omdat ik behoorlijk wat km's maakte en ook nog vaak met iemand achterop.
denk dat het absoluut een hele fijne, soepele motor is voor iemand met een budget. daarbij komt dat er een heel behulpzame FJ club in Nederland is waar je terecht kunt voor onderdelen en hulp bij sleutelen (scheelt je ook weer geld)
weet er toevallig ook nog een te koop staan