Yamaha FJ1200 of een Yamaha XJ600 diversion ?

John1964

MF'er
10 jul 2012
45
0
Sittard
Beste motorgenoten :)

Ik heb ruim 15 jaar motor gereden ( 150.000 KM ) en mijn laatste motor verkocht in 96 na een zware crash. Had even mijn neus vol van de hobby ;)

Maar nu begint het toch weer te kriebelen en wil ik toch naast een mijn auto een motor kopen voor zo nu en dan eens even te toeren. Voornamelijk binnenwegen en lekker rustig rijden.

Ik heb altijd Honda en Yamaha gereden waarvan mijn laatste een XJ900 was.

Mijn budget dat ik wil besteden is + - € 1000,- Ik weet geen mega bedrag maar heb ook nog andere bezigheden en meer dan dit wil ik nu niet besteden aan een motor.
Verder wil ik ook nog goede kleren en helm kopen, dit is voor mij een hoofdzaak. Dit mede omdat ik reeds in het verleden anders van de motor ben afgestapt dan de meeste mensen dit doen ;)

Ik hoor goede geluiden over de Yamaha FJ1200 en ook de diversion van Yamaha.
Heb begrepen dat de diversion 600 van Yamaha ook een vrij zuinige motor is.

De FJ1200 spreekt me ook erg aan alleen hoe staat het met het verbruik van deze motor ?

Ervaringen en meningen hoor ik graag :)

Ook andere modellen zou ik graag horen in die prijsklasse, maar wel van de merken Honda en Yamaha.

Bedankt alvast

Groetjes
John
 
Heb sinds 3 weken een FJ1200 (ook een klein budget ;) ).
Hij bevalt goed, en heeft vooral lekker veel koppel.
Wat echt mooi rijdt!

Ik heb deze gekocht om zijn betrouwbaarheid, en wou toch liever wat meer cc's dan 600.
Omdat ik hem ook af en toe wil gebruiken voor een weekend rijden, en ik gebruik hem voor woon-werk verkeer.

Die van mij maakt (alleen bij koude motor op de choke) een ratelend geluid bij wegrijden, en boven de 2000 toeren is het weg.
En als hij warm is hoor je het bijna niet meer, maar heb wel eens gelezen dat dit bij deze motor hoort.
Verbruik valt volgens mij mee, volgens de oude eigenaar 1:20.
Maar heb dit nog niet nagerekend.

Dus ik ben tot nu toe zeer te spreken over deze low-budget motor!
 
Laatst bewerkt:
Als je je rechterhand een beetje in bedwang houdt kun je trouwens met de XJ900S prima zuinig rijden - ik doe niet aan snel optrekken en zit tussen de 1:18 en 1:21
 
Terug
Bovenaan Onderaan