yamaha fj1200

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
840
7
37
temse
ik heb een yamaha fj1200 gekocht welke een tijd had stilgestaan ,nu heb ik het probleem dat als ik de gas loslaat hij blijft hangen rond 2500 toeren...
Als ik eraan sleutel draait hij mooi terug vanaf ik een beetje gereden heb gebeurd het.
Valse lucht kan ik niet direct vinden, half busje remreiniger leeggespoten. lijkt mij ook niet de gaskabel. rolantie staat op 1000toeren
Iemand bekend met dit fenomeen?Mss gasnaald of membranen of zo? grtz

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.561
276
50
wezemaal
1+1=2 , simpel toch ?
net zoals
lang + stil staan = carbu's kuisen

ik dacht dat iedereen dat nu zo stilaan zou weten ;)

Laatst bewerkt:

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
840
7
37
temse
Dat heb ik gedaan, en daarna een fles carbcleaner erbij...helaas beschik ik niet over een ultrasoonreiniger. Vrees dat dit de enige oplossing gaat zijn

Laatst bewerkt:

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.323
420
46
Almere
Dat heb ik gedaan, en daarna een fles carbcleaner erbij...helaas beschik ik niet over een ultrasoonreiniger. Vrees dat dit de enige oplossing gaat zijn
Ultrasoon is wenselijk ,geen must.
Hoe heb je de carbs schoongemaakt?
Remmenreiniger lost de vergomde benzine niet op.
Bij de automaterialenhandel kun je spuitbusjes carb reiniger of engine cleaner halen. Dat werkt wel goed.

[email protected]@

MF veteraan
8 okt 2004
11.527
459
60
nijmegen
ik heb een yamaha fj1200 gekocht welke een tijd had stilgestaan ,nu heb ik het probleem dat als ik de gas loslaat hij blijft hangen rond 2500 toeren...
Als ik eraan sleutel draait hij mooi terug vanaf ik een beetje gereden heb gebeurd het.
Valse lucht kan ik niet direct vinden, half busje remreiniger leeggespoten. lijkt mij ook niet de gaskabel. rolantie staat op 1000toeren
Iemand bekend met dit fenomeen?Mss gasnaald of membranen of zo? grtz
{obi wan modus aan}

understand I do not this sentence

{obi wan modus of}

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
840
7
37
temse
ik heb de carbs schoongemaakt met remmenreiniger en luchtdruk, dus lijkt me niet verkeerd engine cleaner te halen. Mss dat de gasschuif wat stroever loopt

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.070
1.286
45
Turnhout
Bezoek site
ik heb de carbs schoongemaakt met remmenreiniger en luchtdruk, dus lijkt me niet verkeerd engine cleaner te halen. Mss dat de gasschuif wat stroever loopt
Carb cleaner dan.

Dasty kan, maar vreet in bij verkeerd gebruik (te veel, te lang, niet goed afspielen).

Zorg er voor dat luchtmengselschrieven en kanaaltje schoon zijn, en t rubbertje goed.

Sleutel

Die hard MF'er
5 jan 2003
494
8
46
Maurik
Carb cleaner dan.

Dasty kan, maar vreet in bij verkeerd gebruik (te veel, te lang, niet goed afspielen).

Zorg er voor dat luchtmengselschrieven en kanaaltje schoon zijn, en t rubbertje goed.
Daarom gebruik ik het ook op de goede manier ;)
Vandaag nog bezig geweest.
Let wel, de carbs staan hier deels in elkaar, maar ze zijn volledig uit elkaar geweest tijdens het schoon maken.
Voor en na een Dasty behandeling.

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.540
237
52
Mengselschroeven er ook uit geweest?
Mengselschroeven wel weer op de zelfde aantal slagen ingesteld als dat ze stonden?
Alle sproeiers er wel uit geweest dus hoofdsproeier en stationair sproeier?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
840
7
37
temse
ik had enkel de sproeiers gekuist, dus hoofd-en stationair sproeiers. Van de mengselschroeven ben ik afgebleven
@sleutel : mooi resultaat :)

Laatst bewerkt:

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.445
75
33
Almere
Da's dan onvoldoende, alles los en schoonmaken + doorspuiten. Remmenreiniger gaat in mijn ervaring ook goed, alleen een keer of 3 herhalen per opening en het de tijd geven om te laten werken.

Carb en intake cleaner werkt wel sneller.
Doorna goed doorblazen en controleren of overal eenzelfde laatste wolkje remmenreiniger gespoten komt.

Voor het uitdraaien mengschroeven eerst indraaien tot je net weerstand voelt en die stand opschrijven. Doe dit met beleid want het puntje van de schroef breekt zo af als je hem lomp vast draait.

Dan alles doorspuiten. Bij de gsx600 zag ik voor het eerst een kanaaltje/sproeiertje in het vlottermechanisme zelf. Die zat ook verstopt en zorgde er voor dat 1 cilinder niet mee deed.

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
840
7
37
temse
Mja waren niet meer verstopt maar bij uitkoteren met staaldraadje kwam er toch nog troep uit.

Laatst bewerkt: