yamaha fj1200

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
ik heb een yamaha fj1200 gekocht welke een tijd had stilgestaan ,nu heb ik het probleem dat als ik de gas loslaat hij blijft hangen rond 2500 toeren...
Als ik eraan sleutel draait hij mooi terug vanaf ik een beetje gereden heb gebeurd het.
Valse lucht kan ik niet direct vinden, half busje remreiniger leeggespoten. lijkt mij ook niet de gaskabel. rolantie staat op 1000toeren
Iemand bekend met dit fenomeen?Mss gasnaald of membranen of zo? grtz
 
Dat heb ik gedaan, en daarna een fles carbcleaner erbij...helaas beschik ik niet over een ultrasoonreiniger. Vrees dat dit de enige oplossing gaat zijn
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan, en daarna een fles carbcleaner erbij...helaas beschik ik niet over een ultrasoonreiniger. Vrees dat dit de enige oplossing gaat zijn

Ultrasoon is wenselijk ,geen must.
Hoe heb je de carbs schoongemaakt?
Remmenreiniger lost de vergomde benzine niet op.
Bij de automaterialenhandel kun je spuitbusjes carb reiniger of engine cleaner halen. Dat werkt wel goed.
 
ik heb een yamaha fj1200 gekocht welke een tijd had stilgestaan ,nu heb ik het probleem dat als ik de gas loslaat hij blijft hangen rond 2500 toeren...
Als ik eraan sleutel draait hij mooi terug vanaf ik een beetje gereden heb gebeurd het.
Valse lucht kan ik niet direct vinden, half busje remreiniger leeggespoten. lijkt mij ook niet de gaskabel. rolantie staat op 1000toeren
Iemand bekend met dit fenomeen?Mss gasnaald of membranen of zo? grtz

{obi wan modus aan}

understand I do not this sentence

{obi wan modus of}
 
ik heb de carbs schoongemaakt met remmenreiniger en luchtdruk, dus lijkt me niet verkeerd engine cleaner te halen. Mss dat de gasschuif wat stroever loopt
Carb cleaner dan.

Dasty kan, maar vreet in bij verkeerd gebruik (te veel, te lang, niet goed afspielen).

Zorg er voor dat luchtmengselschrieven en kanaaltje schoon zijn, en t rubbertje goed.
 
Carb cleaner dan.

Dasty kan, maar vreet in bij verkeerd gebruik (te veel, te lang, niet goed afspielen).

Zorg er voor dat luchtmengselschrieven en kanaaltje schoon zijn, en t rubbertje goed.
Daarom gebruik ik het ook op de goede manier ;)
Vandaag nog bezig geweest.
Let wel, de carbs staan hier deels in elkaar, maar ze zijn volledig uit elkaar geweest tijdens het schoon maken.
Voor en na een Dasty behandeling.
full

full

full

full

full
 
Mengselschroeven er ook uit geweest?
Mengselschroeven wel weer op de zelfde aantal slagen ingesteld als dat ze stonden?
Alle sproeiers er wel uit geweest dus hoofdsproeier en stationair sproeier?
 
Da's dan onvoldoende, alles los en schoonmaken + doorspuiten. Remmenreiniger gaat in mijn ervaring ook goed, alleen een keer of 3 herhalen per opening en het de tijd geven om te laten werken.

Carb en intake cleaner werkt wel sneller.
Doorna goed doorblazen en controleren of overal eenzelfde laatste wolkje remmenreiniger gespoten komt.

Voor het uitdraaien mengschroeven eerst indraaien tot je net weerstand voelt en die stand opschrijven. Doe dit met beleid want het puntje van de schroef breekt zo af als je hem lomp vast draait.

Dan alles doorspuiten. Bij de gsx600 zag ik voor het eerst een kanaaltje/sproeiertje in het vlottermechanisme zelf. Die zat ook verstopt en zorgde er voor dat 1 cilinder niet mee deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan