De FJR is weer gereed, wat een mega verschil...
2 jaar geleden heb ik de FJR aangeschaft met een gedocumenteerd onderhouds verleden maar niet wat betreft de vering, in die tussentijd aardig wat aangepakt (stalen Hel remleidingen en koppelingsleiding / nieuwe hendels / crash protectoren / zwaardere stuurgewichten / coole tankprotector).
Eindelijk dus maar wat 'downtime' gescheduled om de vering aan te laten pakken door Hyperpro. Alphen aan den Rijn is de dichtsbijzijnde vestiging voor mij dus een keer na werk langs gereden om aan te horen of de vering nog te redden was... Vervolgens afgesproken de losse vorkpoten en achterveer langs te brengen.
Bij langsbrengen (17:00) werd de achterveer meteen uit elkaar gehaald, een nieuwe zwaardere veer geplaatst en 5 minuten later kreeg ik de achterdemper weer meer met een zak losse onderdelen. De hard- soft verstelling vervalt dus met deze modificatie.
De vorkpoten kon ik een week later ophalen.
Na alles weer gemonteerd te hebben kon ik gisteren weer eens de FJR aan de tand voelen en wat een verschil, je krijgt gewoon een compleet andere motorfiets terug, hij ziet er hetzelfde uit maar de aard van het beestje is toch wel anders... Sturen is geen fysiek proces meer maar mentaal, eerste bocht was dus bijna een jungle excursie, de banden geven nu daadwerkelijk door wat ze aan het doen zijn, best handig om te weten, en gewoon de hele fiets stuurt zoveel lichter, echt een genot om te rijden.
De jongens van Hyperpro kijken na (zelf) montage van hun spullen altijd gratis de instellingen na dus dat laat ik voor de zekerheid nog wel even doen, ik kan net aan met m'n voeten plat op de grond, over het algemeen is de FJR nu wel een stuk hoger geworden... Ik heb ook om sportieve instellingen gevraagd, kan daar ook nog aan liggen...