Dank voor de snelle reactieHeb ongeveer zoiets afgelopen zomer ook gehad, stond in zuid frankrijk. Contact gehad met de dealer en die stelde voor om de reservesleutel te gebruiken (zwarte). Probleem was toen opgelost, bij thuiskomst de sleutels ( 1x rood en 2x zwart) opnieuw in laten lezen. Verder geen probleem meer mee gehad. Is overigens een rp23 succes
Volgens mij verwees ik eerder regelmatig naar die website, maar deze informatie (mogelijk ECU probleempje) trof ik er niet aan. Zal er vast mee te maken hebben dat Yamaha er geen recall van maakte, dus ik ga wel ontdekken of en wat er tzt aan gedaan wordt - nog een jaar garantie immers - en zal de uitkomst hier delen.Ik weet niet of je wel eens bij de fjr club gekeken hebt maar daar is erg veel kennis aanwezig.
FJR-club Nederland - Home
Zijkoffers zijn hetzelfde gebleven door de jaren heen, behoudens de kleuren van de deksels, en het sierstripje dat tot 2013 van zwart rubber was en daarna verchroomd. Ik gaf een poosje geleden een beschadigde 2013 koffer weg, die probleemloos een plek op een veel ouder exemplaar innam.Weet er iemand of er verschil zit tussen de verschillende bouwjaren koffers? Ik doel er dan met name op of de koffers te monteren zijn of verschillende bouwjaren.
Ik heb namelijk koffers uit verschillende bouwjaren gevonden, en het plan is om hiervoor nieuwe kofferdeksels te kopen, indien dit mogelijk is...
Zijkoffers zijn hetzelfde gebleven door de jaren heen, behoudens de kleuren van de deksels, en het sierstripje dat tot 2013 van zwart rubber was en daarna verchroomd. Ik gaf een poosje geleden een beschadigde 2013 koffer weg, die probleemloos een plek op een veel ouder exemplaar innam.
want:Voor de volledigheid even een samenvatting delen wat ik tot dusver o.a. vond:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Bron: klik
Dat laatste is idd de bedoeling.Ik heb dit verhaal in NL nog niet gehoord. Het bulletin is van Yamaha Motor USA zie ik. Het zou interessant zijn te horen of Yamaha Nederland ook een dergelijk bulletin heeft doen uitgaan? Helaas is Yamaha niet zo scheutig om dit soort info breed te delen: wellicht kun je via je dealer wat info loskrijgen?
Hoezo, heeft jouw RP04 nog van die glazen elektronenbuizen, pendules en houten handbediende vervroegers dan? I.p.v. een ECU?Ben ik effe blij met mijn analoge RP04...
Dat laatste is idd de bedoeling.@DucBMM. Jij hebt niet die error P1601. Met P1601 wil de FJR niet meer starten. De fout is wel eenvoudig te wissen met een OBD reader maar als je fjr eind 2016 of dit jaar binnen is geweest bij een yamaha dealer is er al een update geplaatst. Je kunt blijkbaar nog starten/rijden. Even fout uit laten lezen. Zal wel loslopen.
(oh ja, zal mij later even voorstellen maar ik rijd een RB28AE, kom uit Flevoland en heet (ook) Albert. Ooit de DUC op een bergtraining ontmoet maar dat gaat ver terug).
Hoezo, heeft jouw RP04 nog van die glazen elektronenbuizen, pendules en houten handbediende vervroegers dan? I.p.v. een ECU?gaat nog een spannend ritje worden, als het er nog een keer van komt
\Welkom Albert, supernaam heb je@DucBMM. Jij hebt niet die error P1601. Met P1601 wil de FJR niet meer starten. De fout is wel eenvoudig te wissen met een OBD reader maar als je fjr eind 2016 of dit jaar binnen is geweest bij een yamaha dealer is er al een update geplaatst. Je kunt blijkbaar nog starten/rijden. Even fout uit laten lezen. Zal wel loslopen.
(oh ja, zal mij later even voorstellen maar ik rijd een RB28AE, kom uit Flevoland en heet (ook) Albert. Ooit de DUC op een bergtraining ontmoet maar dat gaat ver terug).RP28AE bevalt goed?
De 10000 km beurt dateert van februari j.l., maar er werd toen geen melding gemaakt van een software update. Dit i.t.t. de toenmalige KTM, die zo ongeveer permanent aan de computer hing (huidige KTM is overigens volstrekt probleemloos, dit terzijde).
In het Amerikaanse forum waarnaar ik linkte wordt gesproken over een reeks voorvallen waarbij het motorstoringslampje bleef branden. Meestal bleef de motor rijdbaar, soms niet, en klaarblijkelijk werd in alle gevallen de foutcode P1601 uitgelezen. Of mijn motor ook die foutcode geeft weet ik niet - bij gebrek aan de juiste spullen kan ik dat niet zelf checken - maar een overeenkomst die ik zie, buiten dat motorstoringslampje an sich, is dat ik al vele jaren lang (probleemloos) de zijstandaard uit klap als de motor draait en nog in de versnelling staat.
Maar goed, ik heb geen idee wat er mis is, verwacht niet dat het iets heel ernstigs is, maar dat vernemen we t.z.t. wel. In ieder geval rijdt-ie nog prima, en dat is praktisch.
Wanneer was die bergtraining precies?
Er gaat niets boven een herfstritje door de Eifel op een stoomfiets...
ja goeie, was leuk voor de tuin maar nu is het wel genoeg geweestTerzijde, sinds ik terug ben van vakantie zet iemand consequent de regen aan als ik op de motor stap. Kan die iemand daar even lekker een potje mee ophouden?!
Welkom Albert, supernaam heb jeRP28AE bevalt goed?
Wanneer was die bergtraining precies?