Yamaha FJR 1300 Part 5

Mijn scherm wil niet meer zakken als ik het contact uitzet..................
heb ik ook met mijn RP08, soms gaat ie wel naar beneden, en soms niet.
ik heb horen zeggen dat het te maken heeft met een versleten "sleep contact" in de ruit-motor, maw kostbare grap om te vervangen.
 
Help.
Wie kan mij helpen.
Ik heb een fjr uit 2001.
Mijn ruitaansturing heeft kuren

Ik heb drie ruitmotors geprobeerd.
Ik heb alle stekkers/connectors gereinigd
Ik heb de stuur schakelaar gereinigd.
En het probleem blijft.
En dat is:
De motor stuurt de ruit omhoog totdat de schakelaar, van de ruitmotor, deze stopt.
Daarna stuurt de motor de ruit keurig naar beneden tot aan de andere schakelaar.
Vervolgens kan ik de ruit niet meer omhoog sturen.
Ook zakt de ruit niet meer automatisch na het uitzetten van de motor.
Wat ik nog niet heb gedaan is het contact slot reinigen en connectoren doorgemeten.
Is er niemand die kan zeggen, Jeroen dat is het probleem ???
Pffffffff. Wat een casus.
Vrgr
Jeroen
 
Heeft de ruit het ooit goed gedaan en is de storing pas geleden begonnen?
Of heb je de motor gekocht en zat deze storing er al in?

Ik vermoed dat je met het bedradingsschema in de linkerhand en een multi-meter in de rechter, ouderwets storing moet gaan zoeken.
Elimineren wat er goed is en jd houd vanzelf over wat er niet goed is.
 
Heeft 1 van jullie toevallig een navigatie systeem aan het ruitmechanisme hangen?
En ik zou graag willen weten of dit verstandig is ivm extra gewicht aan het mechanisme.
Ik wil graag de Garmin boven de tellerset hebben ipv eronder.
 
Welk bouwjaar FJR heb je? Voor veel bouwjaren zijn er beugels voor boven de tellers.
Aan de ruit gaar de navi trillen. Ruit ook trouwens
 
Tis een 2007. Ik kon er geen beugels voor vinden op internet. Of ik zoek niet goed natuurlijk...
Google is your friend :+ : klik

Aan de ruit zou ik het spul niet ophangen; los van trillen apparaat en ruit, het ruitmechanisme is er niet voor bedoelt. Er zijn verhalen bekend van ruitmechanismen die spontaan afbraken door metaalmoeheid, als gevolg van de combinatie grotere ruit en hoge snelheid (lees: veel KMAR-fietsen).
 
De meeste die via die klik van Duc komen zitten niet boven de klokken.

Voor bouwjaar 2013 en hoger is er eentje bestelbaar maar heb je dus niks aan.

Kijk even op het forum van de fjr club. Deel van het forum is publiek (na aanmelden).
Er is ook nog wat info voor clubleden.

Er zijn daar een aantal die navi boven de tellers hebben.
 
hallo allen,
gerriem is mijn niknaam
ik kom uit groningen en rijd al motor zolang het mag, en langer
zit al sinds 2004 op mf, regionaal topic en zrx topic

sinds een paar weken rijd ik ook een fjr, 2006
leuke machine, rijdt lekker, comfortabel, genoeg vermogen..

full




kan ik hier ook gaan meelezen en af en toe wat posten..
 
hoi allen,

ik heb net een FJR 2003 gekocht voor woon werk. fijne fiets, stuurt een stuk beter dan mijn oude pan, maar ik heb geen bagage ruimte behalve de zijkoffers. die heb ik er normaal neit op omdat ik dan niet meer tussen mijn schuur en mijn geparkeerde auto doorkom. heeft iemand een topkoffer over voor weinag?
 
Beste mederijders,
weet iemand misschien waar ik de abs computer op een 2003 model kan vinden?
Mijn abs lampje brand en ik denk dat ik de kabel van de voorsensor beschadigd heb dus wil hem even doormeten.
Alvast hartelijk dank!
 
Goedenavond heren,

Helaas heb ik tijdens mijn Alpen vakantie vorige week met de FJR een asfalt excursie gehad en ben nu dus op zoek naar wat onderdelen voor de arme fiets.

Gaat om een 2001 model en waar ik op dit moment de meeste behoefte aan heb is een linker spiegel.
Verder denk ik de standaard zaken als een linker bovenkuip en het middenstuk waar de schermmotor in beweegt.

Mocht iemand dus wat in de weg hebben liggen, ik hou me van harte aanbevolen!
 
Goedenavond heren,

Helaas heb ik tijdens mijn Alpen vakantie vorige week met de FJR een asfalt excursie gehad en ben nu dus op zoek naar wat onderdelen voor de arme fiets.

Gaat om een 2001 model en waar ik op dit moment de meeste behoefte aan heb is een linker spiegel.
Verder denk ik de standaard zaken als een linker bovenkuip en het middenstuk waar de schermmotor in beweegt.

Mocht iemand dus wat in de weg hebben liggen, ik hou me van harte aanbevolen!
-O- dat is balen. Zelf niks aan overgehouden?

Hoedanook, aan de spullen die je noemt kan ik je niet helpen, maar ik ga m'n oren/ogen goed openhouden. Eventueel zou je wat Duitse onderdelen-sites kunnen afstruinen, in mijn ervaring liggen de prijzen daar vaak iets gunstiger dan hier, sowieso is het aanbod groter. Mochten uitlaatdempers eveneens schade hebben opgelopen: ik heb hier nog de Akra's liggen waar ik niets meer mee doe, mag je meenemen als je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan