Keeskapstok
MF veteraan
- 24 mei 2004
- 3.118
- 153
Altijd fijn een paar nieuwe sloffen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoewel een lithium accu op zichzelf ook nadelen kent i.c.m. een conventioneel laadsysteem, is het best mogelijk in een FJR, zoals bij vrijwel alle motoren. Maar persoonlijk zou ik het extra geld in m’n zak houden en een normale standaard Yuasa monteren, want het verschil in die paar kg op de verkeerde plek ga je niet merken op een rijklare massa van om en nabij 300/kg, waar sowieso heel veel massa op de verkeerde plekken zit, en meer dan een normale accu heeft een FJR niet nodig,Ik merk dat mijn nog originele accu geleidelijk wat minder begint te worden, Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Lithium accu in een FJR1300? Het lijkt mij wel wat, naast de flinke startcapaciteit ook de enorme gewichtsbesparing gezien de locatie hiervan. Bijna 1 Kg in plaats van ruim 4 Kg. Vandaar mijn vraag of dit iets is?
Ik heb 6 FJR-en gehad, en diverse sport- en racemotoren, en een boel toermotoren waarbij de fabrikant het concept “massa centralisatie” iets beter begrepen had dan de (accountant van) Yamaha. Trust me: een 3 kg lichtere accu ga je niet merken bij de FJR, in geen enkel opzicht. Als je de stuureigenschappen wilt verbeteren, dan kun je beter investeren in vering/demping: vooral de af-fabriek achterschokdemper kan wel een upgrade gebruiken, hoeft niet de hele wereld te kosten, en heeft heel erg veel meer effect.Mijn idee was inderdaad de gewichtsbesparing op die specifieke locatie. Op zich is dat best ver buiten de hartlijn van de motor. Bij mijn vorige motors en ook deze merk je best wel het verschil in een volle of bijna lege tank. Volle tank weegt ongeveer 25 x 0.7= 17.5 Kg meer. Meestal is mijn tank ongeveer voor de helft gevuld, alleen echt lange ritten helemaal. Tank doorgaans ongeveer voor de helft of 3/4 gevuld en dan ook nog eens een 3 Kg lichtere accu is dan toch best wel veel, was mijn gedachte.
Is het stuur dan anders bij de RP28 ??Deze zijn erg goed en hierbij hoef je de kabels niet te vervangen. De kabels worden iets anders geleid. Het stuur wordt iets hoger en breder. Veel FJR rijders zweren hierbij. Heb bij twee van mijn vier FJR-en gehad. De laatste, een RP28, vond ik fijner zonder.TravelComfort YAMAHA FJR (2006 + later) (Uit productie!) - set
TravelComfort stuurverhoger YAMAHA FJR1300 >06 (NIET MEER LEVERBAAR!)travelroad.nl
Nee. Het stuur is exact hetzelfde. Omdat de RP28 een zesbak heeft, vind ik deze sportiever. Hierdoor vind ik de sportievere zithouding, dus origineel, beter.Is het stuur dan anders bij de RP28 ??
Ok, ik ervaar zelf dat de houding redelijk sportief is, zit best nog mooi rechtop.Nee. Het stuur is exact hetzelfde. Omdat de RP28 een zesbak heeft, vind ik deze sportiever. Hierdoor vind ik de sportievere zithouding, dus origineel, beter.
Ik heb dat setje ook erop. Goed doordacht en geen last meer van slapende vingersIs het stuur dan anders bij de RP28 ??
Motor is pas 2 jaar jong en heeft 20.000 km gelopen.Wanneer zijn bij jouw motor de veerelementen voor het laatst geserviced, wat is de leeftijd van jouw motor, en wat is de km stand?
Tevreden?Ik had voorheen de Bridgestone T31 GT eronder liggen en nu sinds een week de Michelin pilot Road 5 GT (bij m'n gsx600f gingen ze lekker lang mee en reden ze ook goed, dus nu dezelfde gehaald maar dan uiteraard GT's)
Ik ga komende week een dagje naar Duitsland dus zal nog wel terugkoppeling geven mbt hoe ze het deden.
Zou die knik te maken kunnen hebben met een versleten balhoofdlager? Of aan een te los balhoofdlager te wijten kunnen zijn?Tevreden?
Bij mij zitten ze nu 1500 km eronder, enkel alleen maar ritten in de Eifel en Moezel.
Beetje gemengde gevoelens, bij dieper in de bochten gaan ervaar ik een soort knikje, alsof de helling opeens dieper gaat...geen fijn gevoel
Regen, zeer tevreden.
Met 2 personen, zeeeeer tevreden, je merkt dat het een GT band is, Hij is soepeler, comfortabeler.
Spanning, 2.7 voor, en 2.9 achter....loopt tijdens de rit op naar 2.9 en 3.1/3.2