Yamaha FJR 1300 Part 5

Rush FJR

Die hard MF'er
12 aug 2007
912
226
En ook met de grote schuurdeur(V-Stream). Nu heb ik er de originele lage Yamaha ruit op zitten.

Tallguy

MF veteraan
11 okt 2007
1.706
9
Ik meld me weer af voor deze topic.:W
Ik heb gisteren mijn FJR1300 2005 ingeruild voor een Harley electra glide/ultra glide classic.
Bedankt voor het vele leesplezier! :)

7 (2).jpeg ------> WhatsApp Image 2022-09-08 at 08.17.19.jpeg

groet, Jeroen

Rem750

MF'er
3 sep 2005
136
2
Eindhoven
Goedenavond,
Sinds kort ben ik in het bezit van een FJR
Ben er heel erg blij mee maar heb al een aantal keren gemerkt dat de teller partij als een verblindende spiegel werkt wanneer de zon erop schijnt.
Vroeg me af of ik hierin de enige ben of dat het een bekend probleem is?
En of ik hier wat aan zou kunnen doen?
Mvg Remco

Klikoo.

Yamaha FJR1300A = RP23
10 jun 2020
489
315
Ben er heel erg blij mee maar heb al een aantal keren gemerkt dat de teller partij als een verblindende spiegel werkt wanneer de zon erop schijnt.
Ik ben er ook blij mee, rijdt heerlijk. Maar dat verblinden heel herkenbaar, heb ik ook. Van datzelfde heb ik ook last van, zowel de KM teller als de Garmin. Echt probleem is het niet vind ik, komt niet vaak voor. Misschien dat een dunne folie help?

Klikoo.

Yamaha FJR1300A = RP23
10 jun 2020
489
315
Is dat een soort van gekraste tekst wat je ziet? In dat geval zou ik dat gewoon bijwerken en overspuiten. Of op de sloop een kuip zien te krijgen, bij Boonstra of zo? Denk niet dat iemand zomaar een kuip met de juiste kleur los heeft liggen?

Nicko

Die hard MF'er
21 jul 2010
284
0
Limburg. Belgie
Is dat een soort van gekraste tekst wat je ziet? In dat geval zou ik dat gewoon bijwerken en overspuiten. Of op de sloop een kuip zien te krijgen, bij Boonstra of zo? Denk niet dat iemand zomaar een kuip met de juiste kleur los heeft liggen?
Ik zoek een tweede als reserve. is niet gekrast heb dat zelf gedaan met een fotobewerker.... ik zoek 1 van dezelfde kleur. Mvg

Hans6274

MF'er
26 sep 2021
71
53
Mijn FJR geeft aan dat het -9 is en blijft. Oke, wat is er kaduuk, de sensor? Noemen ze die de Thermister en waar zit dat ding?

Klikoo.

Yamaha FJR1300A = RP23
10 jun 2020
489
315
en waar zit dat ding?
Neem aan dat je het hebt over de buitentemperatuurvoeler? Volgens mij zit die ergens rechtsboven in de kuip naast de koplamp. Misschien defect of iets met de draadverbinding? Voeler voor het koelwater zit boven aan rechterkant van het blok, uitlaatleiding kleppendeksel.

Keeskapstok

MF veteraan
24 mei 2004
3.090
129
Nieuwe schijven op de fjr, was zo gedaan. Echter een koplamp vervangen, nondeju wat kan je daar slecht bij!!
6559BFE1-D6E1-40E3-A2E2-8F0013828D16.jpeg

Keeskapstok

MF veteraan
24 mei 2004
3.090
129
Ik zat eens naar de temperatuur van het koelwater te kijken tijdens het rijden vanavond. Die gaat in stapjes van ongeveer 5 graden Celsius omhoog van 60 naar 88 en terug naar 60 en weer naar 88 enz. Best gek? Wellicht die temperatuur opnemer niet goed ofzo?
Zou iemand met een rp 23 daar ook eens naar kunnen kijken aub? Alvast bedankt.

Klikoo.

Yamaha FJR1300A = RP23
10 jun 2020
489
315
Is normaal, gebeurt bij mij ook. Bij mij vanaf koude start loopt temperatuur tot boven de 70 graden, daarna daalt hij plotseling terug naar rond de 60. Dit is het moment waarbij de thermostaatklep opent. Dan begint het koelwater volop rond te stromen en komt er een scheut koud water langs de voeler vanaf de radiator. Dit stabiliseert zich enigszins naar 65 tot 70 graden met normaal rijden. De temperatuur krijgt een gemiddelde binnen het regelbereik van die thermostaatklep, afhankelijk van de buitentemperatuur rijwind. Bij lang stilstaan zonder rijwind loopt temperatuur op naar 105 graden en gaan de ventilators draaien. Stoppen weer al temperatuur gezakt is naar 95 graden. Dus er is bij jou niks aan de hand. Is de thermostaatklep niet goed, dan lekt deze door en komt de motor bij koud weer niet goed op temperatuur.

Sallander

MF veteraan
Donateur
18 feb 2019
1.228
3.156
Omgeving Deventer
Ik zat eens naar de temperatuur van het koelwater te kijken tijdens het rijden vanavond. Die gaat in stapjes van ongeveer 5 graden Celsius omhoog van 60 naar 88 en terug naar 60 en weer naar 88 enz. Best gek? Wellicht die temperatuur opnemer niet goed ofzo?
Zou iemand met een rp 23 daar ook eens naar kunnen kijken aub? Alvast bedankt.
Dat had de mijne ook (ik rij inmiddels wat anders).
Ik heb er toen bij de dealer naar geïnformeerd, maar die zag er niets verontrustends in.

jan13

MF'er
14 okt 2021
152
96
De FJR 1300 AE ingeruild voor een R1250GS.....ik heb te koop staan de complete set binnentassen incl topkoffer van yamaha...hagelnieuw.
En een K&N luchtfilter.

Bovenaan Onderaan