Yamaha FJR 1300 Part 5

Staat alles een beetje in de winterstalling? Lekker rustig hiero... :)

Ik ben juist hard op zoek naar een FJR. En die zal zeker niet in de stalling komen.
Maar ik heb helaas te weinig tijd om echt te gaan kijken. Heb twee mooie op het oog maar helaas niet naast de deur.
 
Heb geen winterstalling, altijd voor het grijpen in de garage. Maar er werd laatst weer fanatiek gestrooid. Eerst maar wat water erover, kan ie misschien woensdag of donderdag weer de weide in.
 
Staat alles een beetje in de winterstalling? Lekker rustig hiero... :)
:N FJR hobbelt lekker door hiero, 10k km komt zowaar in zicht, maar met het Kerstreces in het vooruitzicht gaat het erom spannen of de bijbehorende onderhoudsbeurt nog dit, of volgend jaar, gaat plaatsvinden.

KTM geniet wel winterslaap veel te bang dat er weer iets stuk gaat als ik het ding aanraak... :+

Vandaag weer gereden. Woon-Werk, dus niet heel spannend.
5 andere motoren tegengekomen.
Woon-werk kun je zo spannend maken als je zelf wilt O-) maar idd niet veel motoren meer op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij staat al weer heel lang in de schuur, mischien als het veel regent van de week en het zaterdag droog is dat ik hem uit de stal haal.....
 
De mijne staat ook warm in de garage aan de lader... Ben nog aan het dubben om dit jaar de vorkpoten naar Hyperpro te brengen of volgend jaar...
 
Je zou ook Wilbers kunnen overwegen, ik vond het een erg fijne veer , deze had ik gehaald bij HK Supspension in Tiel.
Dank voor de tip. HK Suspension voert trouwens allerlei merken vering/demping, toch?

Maar ik ben een vlieggewicht, dus de veer is stiekum niet eens het probleem. Punt is meer dat er achter behalve de rebound niets af te stellen is qua demping. Zodoende rij je rond met een perfect afgestelde voorkant - want de vorkpoten van de 2016 zijn eigenlijk, euh, nouja: goed - terwijl de achterkant "maar wat doet": vooral met grootse bewegingen inveren.

Om dat te compenseren kun je de veer op "hard" zetten, en de rebound wat trager (zo loste ik het bij de 2013 op). Maar dat is ook niet ideaal, want dan kan het achterwiel behoorlijk in de rondte gaat stuiteren bij b.v. het passeren van verkeersdrempels. Het kunnen afstellen van zowel in- als uitgaande demping zou een boel verbetering brengen.

Ach, waarschijnlijk ben ik een zeur, en wil wil ik gewoon lekkere spulletjes onder de kerstboom aantreffen O-)
 
Ik bracht het Ohlins spul van mijn Tuono inderdaad bij HK maar ja, Alphen a/d Rijn is wel lekker dichtbij...

Daarnaast hebben ze mijn FJR al kort bekeken bij het evenement bij Goedhart, en daar gelijk wat goede tips gekregen. De voorkant heeft echt een service beurt nodig en bij de rechterpoot zweet de keerring wat... Voor achter gaven ze aan dat een service en een langer veer een hele verbetering zullen zijn. De langere dogbones gaan er dan weer af voor de standaard exemplaren. Nog effe dubben dus...
 
Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot wat eerst werd aangekondigd :

Er komt blijkbaar toch een gewone 'A'-versie van de FJR naar Belgie.

Op het Belgisch fjr-forum heeft iemand een Tech graphite besteld. Levering maart 17.
 
rij nog steeds
Hmm tja, begrijpelijk, want met de huidige temperaturen is het 's ochtends krabben... :N

full

pf krabben :Y

full

Die laatste is minder werk, dus ook deze FJR hobbelt nog vrolijk in de rondte, 500+ km/week :]

En aangezien met z'n allen zo lang mogelijk stilstaan op de A4-A10 zo ongeveer tot nationale sport lijkt te zijn uitgeroepen scheelt het nog flink wat tijd ook *O*
 
Laatst bewerkt:
Die A4 is drama....

En volgens mij zag ik je vanmiddag nog lane-splitten...
 
Laatst bewerkt:
Hmm tja, begrijpelijk, want met de huidige temperaturen is het 's ochtends krabben... :N

Nu hebben wij natuurlijk geen last van ruitenkrabberij. Toch vanochtend een klein probleempje.
Gisteravond mijn tank tot ver in reserve gereden dus vanochtend eerst tanken. Kreeg de sleutel slechts een paar millimeter in het slot. Na even prutsen toch maar eerst naar binnen en een kleine flacon slotontdooier gekocht. -O-

Al met al mijn langste tankbeurt ooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan