Yamaha FJR 1300 Part 5

volgens mij zag ik je vanmiddag nog lane-splitten...
Kan :W

A4 is stom idd. Maar het zou helpen als er weer gewoon door autoruitjes naar buiten gekeken wordt i.p.v. op de tablet/phone. Want al lane-splittende arriveer ik regelmatig aan de voorzijde van de file, en tref daar niet zelden een muurtje van stilstaande auto's aan waarvan de bestuurders dingen aan het doen zijn die niets met autoootjerijden te maken hebben: ze hebben zich zo verschrikkelijk diep in de krochten van Facebook, Tinder e.d. ingegraven dat ze domweg niet in de gaten hebben dat de file allang opgehouden was. En dat daar meerdere rijen auto's direct achter staan die NIET uitvoerig aan het claxonneren zijn spreekt - de goeden te na - boekdelen over de algehele oplettendheid... |(

Gisteravond mijn tank tot ver in reserve gereden dus vanochtend eerst tanken. Kreeg de sleutel slechts een paar millimeter in het slot. Na even prutsen toch maar eerst naar binnen en een kleine flacon slotontdooier gekocht. -O-

Al met al mijn langste tankbeurt ooit.
Iets soortgelijks overkwam mij gisterochtend ook: het klepje dat het slot van de tankdop afdekt was met ijs omgeven en zat dus muurvast. Dat laatste gold trouwens ook voor diverse stuurschakelaars w.o de startknop _O- Verder alleen spiegels, dashboard en zadel ijsvrij hoeven te maken: handig hoor, zo'n FJR.

Grappig wel, als je erover nadenkt: vroeger reed ik met de moto door weer/wind/sneeuw/etc. uit pure armoe en baalde daar soms stevig van. Tegenwoordig is het pure luxe om voor dit gemak te kunnen kiezen en dat zowel banden, motorkleding en uitrusting (handvatverwarming, ABS, TCS, ...) vele malen beter geworden zijn dan toen helpt natuurlijk ook mee
 
Je hebt overigens post nr. 100, jij trakteert bij de meeting...

Wat betreft het multimedia gebruik heb je volkomen gelijk, regelmatig ook slingerende weggebruikers op de A4 met een noodstop voor de laatste auto in de file gezien... En eigenlijk hopen dat ze em er vol in zetten... Maar ja, die tegenpartij...
 
En dit, heren, is hem geworden. Mijn kerstcadeautje. 2003 met ABS, van tweede eigenaar kleine ton gelopen. Met groot scherm, beenkappen, verhoogd stuur en HVV.
Ben er zeer blij mee. (morgen ophalen)
full
 
Dan ken ik de vorige eigenaar denk ik wel. Je kunt een kop koffie bij me komen drinken als je wilt. Ben nog met een projectje bezig met mijn FJR. Zo niet, dan bij deze ook fijne dagen.

Gr. Vincent
 
Dan ken ik de vorige eigenaar denk ik wel. Je kunt een kop koffie bij me komen drinken als je wilt. Ben nog met een projectje bezig met mijn FJR. Zo niet, dan bij deze ook fijne dagen.

Gr. Vincent

Morgen koffie gaat niet lukken. Maar na de feestdagen graag een keer. Mooi ritje en ik heb altijd belangstelling voor projectjes. Ik stuur je wel een pb-tje een keer.
 
En dit, heren, is hem geworden. Mijn kerstcadeautje. 2003 met ABS, van tweede eigenaar kleine ton gelopen. Met groot scherm, beenkappen, verhoogd stuur en HVV.
Ben er zeer blij mee. (morgen ophalen) [afbeelding]

Proficiat! Da's (bijna) dezelfde als ik heb. Fijne fiets; ik heb ook nog niet de behoefte om 'm in te ruilen voor een nieuwe(re) of zo.
Veel veilige KM's gewenst!
 
Hoi Erik,
Leuk kerstcadeau veel toerplezier op de FJR en nu maar hopen dat het voorjaar vroeg begint.
en fijne feestdagen

Gr

HB
 
Hoi Erik,
Leuk kerstcadeau veel toerplezier op de FJR en nu maar hopen dat het voorjaar vroeg begint.
en fijne feestdagen

Gr

HB

Ik rijd nu ook gewoon hoor. Het wordt mijn woon-werk motor. Net opgehaald en bij een tikkie gas geven gelijk de 200 aangetikt. Jeemig wat gaat dat soepel...

Wel geconstateerd dat de knipperlichten voor niet helemaal goed zijn. Rechts blijft continu branden en ze knipperen niet met overtuiging. Zal wel ergens een lekstroom lopen. Er zitten twee 12 volt aansluitingen op en ik vermoed daar de oorzaak. De HVV doet ook niks maar dat is prima, ik heb toch verwarmde handschoenen. Verder een heeerijke motor.
 
Laatst bewerkt:
Sakkerju, waarom blijven mensen die er niks van weten niet gewoon met hun handen van electra af. Er zitten twee 12v aansluitingen en HVV op mijn fjr die er later op gezet zijn. Eén 12v aansluiting heeft een stikkertje erbij waar 15A op staat, in de zwevende zekering zit echter slechts een (geklapte) 10A zekering. Ze zijn afgetapt van ???? weet ik veel waar, nog niet kunnen vinden. Maar wel met een hoop tape vastgezet. Stekkerverbindingen die door een beun gemaakt zijn. En van de HVV kan ik ook niet in een paar tellen vinden waar die van afgetapt is. In ieder geval niet via een geschakelde plus en relais en op de accu zoals het hoort. En al met al dus een storing in mijn knipperlichten. Dat wordt weer een avondje puzzelen.
(ik heb al erger meegemaakt. Kroonsteentjes als verbinding bij mijn CBR 1000f. Tis geen schemerlamp, zeg)

Net wel effe heerlijk 100 km gereden :]
 
Laatst bewerkt:
Heb mijne fjr uit 2006 weg gedaan wegens aanhoudende elektrische problemen , vooral condens en oxidatie probleem.
Nu bakken vol spijt natuurlijk en dus op zoek naar een andere. ?..
Hebben jullie daar nooit problemen mee ? Bij mij begon de verlichting gewoon te spoken en ook blijvend fluitgeluid van de starter...
 
Nou, we zijn iets verder. De HVV zat op een parkeerlichtje aangesloten. Da's al niet best natuurlijk en hij zat ook nog eens met scotchlocks vast. Dat is helemaal vragen om ellende. Die is dus nu gedemonteerd. Maar de storing in de knipperlichten zit er dan natuurlijk nog steeds. En ik kwam ook nog twee (dichtgetapete) stekkertjes tegen. Die blijken origineel bij de claxon te horen. Geen idee waarom die vervangen zijn.
Ik zal ook wel iets fout doen want ik krijg de kuipdelen niet echt goed van de motor. Zal wel een volgorde in zitten die ik nog niet ken.

straks gaan we naar de andere kant waar die 12v aansluitingen zitten. Ik verwacht dat die net zo bagger gemonteerd zijn. Dus die gaan ook een upgrade krijgen. Hopelijk zijn dan mijn knippers ook weer in orde.

Wie kan mij vertellen waar het knipperlichtrelais zit? Ik heb nog geen WPH dus het is een beetje puzzelen allemaal.

En heeft iemand nog zo'n opbergbakje liggen die in de linkerkuip zit? Mijn sluiting werkt niet.

gr. Erik
 
FJR Manuals - FJR Manuals

Daar kan je handboeken vinden, het bakje zou alleen open mogen gaan als je contact aanstaat, tenzij hier natuurlijk ook aan het elektra van het slotje geknoeid is.....of het slotje kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan