Yamaha FJR 1300 Part 5

zit ie dan niet op de grens van waar de cruisecontrol nog werkt? Heb t bij de Yamaha nog niet geprobeerd, maar op de BMW R1200RT kon ik de cruisecontrol niet inschakelen onder de 50km/u of boven de 200km/u
Nee, dat is niet het geval. Cruisecontrol doet dan gewoon z'n werk.
 
Hangt er waarschijnlijk ook een beetje vanaf in welke versnelling je zit, hij is zo afgesteld om bij een bepaald toerental optimaal te lopen ivm milieueisen. Kom je wat lager in de toeren, dus eigenlijk een te hoge versnelling voor die snelheid, dan loopt hij niet meer optimaal en waarschijnlijk te arm. Dan voel je hem een beetje inhouden. Hoe het bij de nieuwere FJR's is weet ik niet, maar bij de oudere modellen kon je de CO waarden handmatig wat aanpassen om hem iets rijker te zetten. Dit lost het probleem ook niet echt op, je verschuift het eerder naar een iets ander toerenbereik.
 
Niet te harden nu op de fjr. Op mn Griso ook niet eigenlijk tenzij je dr in je zwembroek op zit..
 
welke temperaturen hebben jullie FJR's gemiddeld? ik heb een 1e generatie ik had al begrepen dat koeling niet optimaal is bij dit model. ik zit met dit warme weer bijna altijd op 3 streepjes, en bij een stoplich onmiddelijk 4. de fan slaat aan maar toch, 2 streepjes is al op de helft van de meter laat maark zeggen.
4 streepjes bij +30 gr op een 3e generatie. Bij 7 streepjes slaat fan aan. Daarbij moet ik wel vermelden dat de schaalverdeling op de latere modellen anders is.
 
Laatst bewerkt:
Een vloeistofgekoelde motor zal eigenlijk altijd dmv de thermostaat de temperatuur rond "ideaal" houden. Bij de ene motor is dat 70°C, bij de ander soms 92°C, dat hij bij warm weer dan snel aanslaat is het gebrek aan rijwind en niet echt iets om je zorgen om te maken lijkt mij.
 
Ff omhoog dit topic..


20200904_112505.jpg
 
hey, ik heb nog geen fjr maar heb deze voormiddag wel een testrit gaan doen bij yamaha. erg knappe motorfiets, zeker in de ulimate edition kleuren.
nu is er 1 ding dat mij stoorde eigenlijk en ik weet niet juist wat het was, misschien jullie wel.
de fjr die ik testte had de electronische vering, maar zowel in de standaard als in de harde stand maakte de voorvering een rammelend geluid als ik door een put reed ofzo. precies of er zat iets los in of aan de voorvering.
de mens van yamaha zei dat dit de vering zelf is, klop dat???

alvast bedankt voor de reacties, mvg koen
 
Dat is niet de vering, maar dat zijn de remblokken die je hoort. Hebben veel FJR’s ”last” van, kan geen kwaad.
 
Ik heb 4 verschillende FJR's gehad, maar dit verschijnsel ken ik niet.
ja, ik vond het ZO raar dat gerammel. ik dacht van de rest vd motor voelt zo degelijk en proper afgewerkt, dit moet toch iets abnormaal zijn.
daarom dat ik het dus ook niet echt geloof dat dit "gewoon de elektrische voorvering" kan zijn. ik ben serieus aant het overwegen een ultimate edition aan te schaffen, ik hoop gewoon dat deze dan ook niet zo rammelt, das mn schrik snap je. er zat niets in het opbergvakje denk ik, maar het kan natuurlijk wel zijn dat de accu gewoon los zat. aangezein dit een testmotorfiets was en ze de accu misschien veranderd hebben ofzo. een fjr is nu niet de meest geteste yamaha deze tijden dusja...
 
Ik heb zelf een AS, dus ook met elektronisch instelbare vering (wat supergoed bevalt) en herken dit ook niet. Zoals ik al schreef kun je soms de remblokjes horen rammelen maar niet zo erg als jij nu omschrijft. Ik zou eens bij een andere dealer een proefrit gaan maken op een ander exemplaar.
 
Heeft er iemand hier verlaagde voetsteunen op z'n RP23? Ik had ze op de RP13 maar deze zijn niet 1 op 1 over te zetten op de RP23. Links kan wel maar rechts niet. Het rempedaal steekt net iets te ver uit. Ik heb nog gezocht op het bouwjaar maar niets kunnen vinden. Of ik zoek niet goed...:?
 
Hi, beetje vage vraag, maar ik kom er niet uit..

Ik heb sinds deze week een :]blauwgrijze FJR, bj 2006 -nu MET MF sticker = spotbaar:], maar om een ook al in bezit zijnde Bagster hoes te monterenmoet je aan de bstuurderszijde bij de tank.

Daar is de vraag, hoe gaat het bestuurderszadel er af / omhoog.
Heb de UTFS al gedaan, maar met mijn brein kom ik er nu ng niet uit.|(|(|(

Heb al wel de plek ontdekt waar het Yamaha beugelsot (of het ABUS exemplaar) past, (duo spot)maar hoe gaat de rijderskant omhoog?:?:?

Wie o wie kan mij helpen, want ik rijd al heel lang met Basgsters (al zo'n 250 dkm) maar het moet wel goed passen.

Alvast bedankt!
 
Aan de linkerkant net onder ket zadel zit een slot. Daarmee kun je het achterste deel van het zadel verwijderen. Onder het bijrijders zadel zit een hendeltje waarmee je het bestuurders zadel kunt ontgrendelen (Hendel zit half onder het bestuurderszadel).
 
Dat was het ontbrekende stukje van de puzzel, Bagster zit!*O**O**O*
:}:}:} Sallander hij zit er op, hartelijk dank!! :}:}:}

Als ik binnenkort mien bruurtje in het Midd'n-Oost"n (midden vh land, dan naar het oosten, bij de Elshof, Wijhe) ga bezoeken zal ik extra rondkieken naar FJR-brommers.

Eerst nog meer comfortabele kilometers op mijn van Bagster voorziene FJR.
 
Beste Fjr rijders weet er iemand waar ik afdekkapjes kan krijgen waar de zijkoffers komen voor een fjr 1300 van 2001 kleur grijs? Ik rij meestal zonder zijkoffers. Groeten uit Belgisch Limburg....
 
Beste Fjr rijders weet er iemand waar ik afdekkapjes kan krijgen waar de zijkoffers komen voor een fjr 1300 van 2001 kleur grijs? Ik rij meestal zonder zijkoffers. Groeten uit Belgisch Limburg....

Probeer anders een "gevraagd" advertentie op marktplaats of 2ehands, zijn waarschijnlijk genoeg FJR rijders die ze ergens hebben liggen en nooit gebruiken
 
Probeer het eens op het forum van de FJR-club Nederland. Daar komen ze nog weleens voorbij voor redelijke prijzen, nieuw bij de dealer zijn ze onbetaalbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan