Yamaha FJR 1300 Part 5

Hoppa! Nog een nieuwe FJR rijder die zich meld hier...

Ook bij mij zijn de balletjes ingedaald en vandaag een 2006 gekocht.. Volgende week ophalen,

IMG_20210227_151413.jpg

Helemaal compleet, topkoffer, navi, binnentassen in de zijkoffers en nieuwe remschijven bij aflevering.

Kan ie wachtte nie...
 
Heren!

Mijn vaders 2001 FJR heeft nieuw schoeisel nodig. Het word een cadeau dus even info vragen...
Hij staat nu nog op Bridgestone Battlax 021, ik verwacht niet eens meer leverbaar dus welk rubber word geadviseerd?
Hij heeft echt geen wilde rijstijl, slijt meer van rechtdoor rijden en ook gewoon de originele maat houden mocht daar ook weleens wat anders gekozen worden. 120/70-17 en 180/55-17
 
Ik rij met Bridgestone T31 GT achter, ik vind het een erg fijne band. Voorband is nu nog BT23, maar die is op, volgende week komt er ook voor een T31 op. Achterband kostte me 155 euro bij @Super Blackbird in de zaak, vind ik persoonlijk nog goed betaalbaar ook.
De bt23 is de opvolger van de 21 neem ik aan, weet je ook hoe de T31 zich qua km’s (als het goed is) houd tov de bt23?
 
Mijn pa heeft meestal Bridgestone's gereden op zijn FJR (hij heeft in totaal 5 FJR's gehad geloof ik en nu dus z'n 5e :) ). Met (eenmalige) uitstapjes naar Michelin en Metzeler (lees: hij vond ze niks).
Hij is niet bij Bridgestone weg te slaan. Hij heeft de BT023, T30 gehad en nu de T31. En zijn allen stapsgewijs beter geworden zegt ie :)
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik had duidelijker moeten zijn, my bad _O- ;)
Welke types zijn de betere keuze voor wat meer km's en niet zozeer "sportief" gassen en tegen een nette prijs?

Is de T31 ook een opvolger van de BT023? Of echt een apart type?


Zal vast eens prijzen zoeken van onderstaand.
BT021 -> BT023 -> T30 ->T31 (net gevonden)
Angel GT2




Edit:
Even zitten neuzen, de BT023 lees ik slechte berichten over cuppen bij 5000km. De T30-T31 doen elkaar niet niet veel. En voor de FJR is de GT de juiste keuze zover ik kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog FJR reed (tot 3 jaar geleden) vond ik de Bridgestone geen fijne band, met name onder natte omstandigheden.
En de voorband sleet harder dan de achterband.
Doe mij maar Metzeler.
 
Edit:
Even zitten neuzen, de BT023 lees ik slechte berichten over cuppen bij 5000km. De T30-T31 doen elkaar niet niet veel. En voor de FJR is de GT de juiste keuze zover ik kan vinden.
Cuppen heeft mijn pa voor zover ik me herinner nooit last van gehad...
En inderdaad: de GT is de juiste keuze.
 
Let dan wel goed op de DOT code, bij dat soort oud type banden is het ook niet ondenkbaar dat je ook werkelijk oude banden in je maag gesplitst krijgt. Persoonlijk geef ik liever een paar tientjes meer uit aan een echt goed setje verse banden.
 
Let dan wel goed op de DOT code, bij dat soort oud type banden is het ook niet ondenkbaar dat je ook werkelijk oude banden in je maag gesplitst krijgt. Persoonlijk geef ik liever een paar tientjes meer uit aan een echt goed setje verse banden.
T31 een oud type?
 
T31 een oud type?
Ja.
De T32 is afgelopen Januari geïntroduceerd, vandaar dat de T31 nu her en der ver afgeprijsd is omdat dealers van hun voorraad af willen.
Ik heb er ook nog wel een paar in de rekken liggen, maar gelukkig geen vele tientallen....
Dat is mij ooit eens gebeurd met een ander merk, daar had ik nog over de 100 stuks op voorraad. Heeft mij toen flink geld gekost.....
 
Dat is 2 maanden terug, dan is die T31 toch niet opeens oud? Jij hebt er meer kennis van natuurlijk, maar een band van 2 jaar oud schroef ik er nog makkelijk onder. Ik kom je er binnenkort wel van eentje verlossen hoor ;)
 
Ik lees veel ervaringen van FJR-rijders over Michelin of Bridgestone banden, zijn er wellicht ook rijders onder ons met andere banden (Dunlop Roadsmart of Metzelers Roadtec)?
 
Ik lees veel ervaringen van FJR-rijders over Michelin of Bridgestone banden, zijn er wellicht ook rijders onder ons met andere banden (Dunlop Roadsmart of Metzelers Roadtec)?
Zoals in een andere post aangegeven vond ik de Bridgestone geen fijne band, en dan met name op nat wegdek. En bij mij was de voorband eerder op dan de achterband, wat ik bij andere merken niet herken.
Van de Michelin vond ik de bandvorm te puntig, en daardoor een beetje nerveus.
Ik vond de Metzeler Roadtec voor mij de beste keus.
 
Dat is 2 maanden terug, dan is die T31 toch niet opeens oud? Jij hebt er meer kennis van natuurlijk, maar een band van 2 jaar oud schroef ik er nog makkelijk onder. Ik kom je er binnenkort wel van eentje verlossen hoor ;)
Het ligt er maar net aan wat je onder oud verstaat. Ik noem iets een oud type zodra er een nieuw type op de markt is. Dat maakt het "oude" type natuurlijk niet meteen slecht of oninteressant hoor.....
En je bent welkom voor willekeurig welke band.
 
Ik lees veel ervaringen van FJR-rijders over Michelin of Bridgestone banden, zijn er wellicht ook rijders onder ons met andere banden (Dunlop Roadsmart of Metzelers Roadtec)?
De Roadsmart III is verreweg de best verkochte banden onder mijn FJR-klanten. Gaat ontzettend lang mee, en belangrijker nog, blijft veel langer dan de andere goed sturen. Bij de best sturende banden gaan de goede rij-eigenschappen er na een paar duizend kilometer al grotendeels van af, en dat duurt bij de Dunlop heel veel langer.
De oude Roadtec 01 verkoopt bijna niet meer na de laatste plek in de vergelijkingstests. De nieuwe Roadtec 01SE verkoopt dan weer beter, maar gaat wel een stuk minder lang mee (bewuste keuze van Metzeler) waardoor hij voor de groottoerist (en dat zijn de meeste FJR-rijders) wat minder interessant zal zijn. Wat hebben zij aan meer grip (die de meesten toch niet gebruiken) ten koste van minder levensduur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan