Yamaha FJR 1300 Part 5

En ook met de grote schuurdeur(V-Stream). Nu heb ik er de originele lage Yamaha ruit op zitten.
 
Ik meld me weer af voor deze topic.:W
Ik heb gisteren mijn FJR1300 2005 ingeruild voor een Harley electra glide/ultra glide classic.
Bedankt voor het vele leesplezier! :)

7 (2).jpeg
------>
WhatsApp Image 2022-09-08 at 08.17.19.jpeg


groet, Jeroen
 
Goedenavond,
Sinds kort ben ik in het bezit van een FJR
Ben er heel erg blij mee maar heb al een aantal keren gemerkt dat de teller partij als een verblindende spiegel werkt wanneer de zon erop schijnt.
Vroeg me af of ik hierin de enige ben of dat het een bekend probleem is?
En of ik hier wat aan zou kunnen doen?
Mvg Remco
 
Ben er heel erg blij mee maar heb al een aantal keren gemerkt dat de teller partij als een verblindende spiegel werkt wanneer de zon erop schijnt.
Ik ben er ook blij mee, rijdt heerlijk. Maar dat verblinden heel herkenbaar, heb ik ook. Van datzelfde heb ik ook last van, zowel de KM teller als de Garmin. Echt probleem is het niet vind ik, komt niet vaak voor. Misschien dat een dunne folie help?
 
Is dat een soort van gekraste tekst wat je ziet? In dat geval zou ik dat gewoon bijwerken en overspuiten. Of op de sloop een kuip zien te krijgen, bij Boonstra of zo? Denk niet dat iemand zomaar een kuip met de juiste kleur los heeft liggen?
 
Is dat een soort van gekraste tekst wat je ziet? In dat geval zou ik dat gewoon bijwerken en overspuiten. Of op de sloop een kuip zien te krijgen, bij Boonstra of zo? Denk niet dat iemand zomaar een kuip met de juiste kleur los heeft liggen?
Ik zoek een tweede als reserve. is niet gekrast heb dat zelf gedaan met een fotobewerker.... ik zoek 1 van dezelfde kleur. Mvg
 
Mijn FJR geeft aan dat het -9 is en blijft. Oke, wat is er kaduuk, de sensor? Noemen ze die de Thermister en waar zit dat ding?
 
en waar zit dat ding?
Neem aan dat je het hebt over de buitentemperatuurvoeler? Volgens mij zit die ergens rechtsboven in de kuip naast de koplamp. Misschien defect of iets met de draadverbinding? Voeler voor het koelwater zit boven aan rechterkant van het blok, uitlaatleiding kleppendeksel.
 
Nieuwe schijven op de fjr, was zo gedaan. Echter een koplamp vervangen, nondeju wat kan je daar slecht bij!!
6559BFE1-D6E1-40E3-A2E2-8F0013828D16.jpeg
 
Ik zat eens naar de temperatuur van het koelwater te kijken tijdens het rijden vanavond. Die gaat in stapjes van ongeveer 5 graden Celsius omhoog van 60 naar 88 en terug naar 60 en weer naar 88 enz. Best gek? Wellicht die temperatuur opnemer niet goed ofzo?
Zou iemand met een rp 23 daar ook eens naar kunnen kijken aub? Alvast bedankt.
 
Is normaal, gebeurt bij mij ook. Bij mij vanaf koude start loopt temperatuur tot boven de 70 graden, daarna daalt hij plotseling terug naar rond de 60. Dit is het moment waarbij de thermostaatklep opent. Dan begint het koelwater volop rond te stromen en komt er een scheut koud water langs de voeler vanaf de radiator. Dit stabiliseert zich enigszins naar 65 tot 70 graden met normaal rijden. De temperatuur krijgt een gemiddelde binnen het regelbereik van die thermostaatklep, afhankelijk van de buitentemperatuur rijwind. Bij lang stilstaan zonder rijwind loopt temperatuur op naar 105 graden en gaan de ventilators draaien. Stoppen weer al temperatuur gezakt is naar 95 graden. Dus er is bij jou niks aan de hand. Is de thermostaatklep niet goed, dan lekt deze door en komt de motor bij koud weer niet goed op temperatuur.
 
Ik zat eens naar de temperatuur van het koelwater te kijken tijdens het rijden vanavond. Die gaat in stapjes van ongeveer 5 graden Celsius omhoog van 60 naar 88 en terug naar 60 en weer naar 88 enz. Best gek? Wellicht die temperatuur opnemer niet goed ofzo?
Zou iemand met een rp 23 daar ook eens naar kunnen kijken aub? Alvast bedankt.
Dat had de mijne ook (ik rij inmiddels wat anders).
Ik heb er toen bij de dealer naar geïnformeerd, maar die zag er niets verontrustends in.
 
De FJR 1300 AE ingeruild voor een R1250GS.....ik heb te koop staan de complete set binnentassen incl topkoffer van yamaha...hagelnieuw.
En een K&N luchtfilter.
 
Hoi,
ik heb onlangs mijn fjr 1300 bwj 2004 omgeruild naar een jongere versie bwj 2015. Top koffer, verhoogde ruit alles is bijna het zelfde. Nu komt mijn vraag ik kan bij geen enkele snelheid mijn stuur zelfs maar 1 sec loslaten of deze begint direct te schudden(Redelijk hard)
bij garage binnen gedaan voor nazicht niets te vinden en ik moet mijn stuur maar niet loslaten kreeg ik als antwoord!
bij de oude kon ik dit wel en zelfs van 100km/uur tot bijna stilstand.
iemand ervaring ? Oplossing?
 

Bijlagen

  • E6538BBB-1B23-4DE2-B1D0-5004DA5CAF55.jpeg
    E6538BBB-1B23-4DE2-B1D0-5004DA5CAF55.jpeg
    307 KB · Weergaven: 20
Hoi,
ik heb onlangs mijn fjr 1300 bwj 2004 omgeruild naar een jongere versie bwj 2015. Top koffer, verhoogde ruit alles is bijna het zelfde. Nu komt mijn vraag ik kan bij geen enkele snelheid mijn stuur zelfs maar 1 sec loslaten of deze begint direct te schudden(Redelijk hard)
bij garage binnen gedaan voor nazicht niets te vinden en ik moet mijn stuur maar niet loslaten kreeg ik als antwoord!
bij de oude kon ik dit wel en zelfs van 100km/uur tot bijna stilstand.
iemand ervaring ? Oplossing?
Hoe oud zijn je banden? Balanceer gewicht van de velg verloren? Goede druk in de banden? Kromme schijven?
 
Hoi,
ik heb onlangs mijn fjr 1300 bwj 2004 omgeruild naar een jongere versie bwj 2015. Top koffer, verhoogde ruit alles is bijna het zelfde. Nu komt mijn vraag ik kan bij geen enkele snelheid mijn stuur zelfs maar 1 sec loslaten of deze begint direct te schudden(Redelijk hard)
bij garage binnen gedaan voor nazicht niets te vinden en ik moet mijn stuur maar niet loslaten kreeg ik als antwoord!
bij de oude kon ik dit wel en zelfs van 100km/uur tot bijna stilstand.
iemand ervaring ? Oplossing?
welke banden je er onder hebt zitten kan heel veel verschil maken.
Bij de ene band rij je als op rails en bij de ander durf je nouwelijks de bocht om zonder zijwieltjes. (Beetje gechargeerd)
Heb je er nu een ander soort band onder liggen dan wat je eerst had, kijk daar dan ook eens naar.
En verder de standaard checklist.
Bandenspanning
Plat stuk in de band
Goed gebalanceerd
Kromme remschijf
Verschil in voorspanning van beide vorkpoten

Met 100 per uur moet je, onder normale omstandigheden, zonder problemen het stuur los kunnen laten.
Ietsje harder dan 100 ook nog wel. Een motor wil door traagheid en gyroscopisch effect van de wielen namelijk gewoon rechtuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan