Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mijn olie en oliefilter verwisseld. Nu had ik een vraagje. na de olie wissel en even laten draaien ziet mijn olie alweer zwart, is dit normaal?

Ook wil ik de cardan olie nog even vervangen. Kan iemand mij vertellen welke olie ik nodig heb en tot hoe ver ik de cardan olie moet vullen?

Heb een fjr uit 2001
 
Laatst bewerkt:
Dat zwart worden van de olie is normaal. Mits het niet echt pikzwart is. Yamaha heeft cardanolie speciaal voor de FJR. Is wel duur maar per kilometer kost het nog geen 0,2 eurocent. De cardan van de FJR wordt dermate hoog belast dat een topkwaliteit olie geen overbodige luxe is.
 
Vullen tot de onderrand van de schroefdraad in de vulopening is eigenlijk beter. Anders wil er bij warm weer weleens wat uitgegooid worden via de ontluchting. Was ik vergeten te vermelden in mijn vorige antwoord.
 
Oke, ja het is niet pikzwart maar ook niet geel goud meer.
Bedankt voor de tip! nu ben ik net naar meerdere dealers geweest maar niemand verkoopt yamalube. En volgens hun kan er gewoon een gl5 80w90 in. Is die yamalube echt aan te bevelen? anders moet ik er maar een bestellen
 
Op jullie aanraden toch maar de geschikte yamalube gehaald bij RB motoren in De Bilt. halve liter €29. Maar dan kan die er weer even tegen!
 
Laatst bewerkt:
Even korte topic kaping. Hoe zitten ze in oudere onderdelen? Heb nog een rubber nodig voor de olie koeler van mn XJ
 
gisteren even een stukje toeren,maar dat ging mooi niet door

stuk ijzer in de band :(

gelukkig was de band eigenlijk ook aan vervanging toe,dus vandaag maar nieuwe besteld
 
Gisteren weer retour gekomen van 14 dagen Vogezen, de Route de Ballon is weer diverse malen bedwongen, nog even bij de Yamaha dealer in Mulhouse geweest, Yamaha t-shirt gescoord.
Jammer dat het Zaterdag en Zondag regende, de rest van de dagen was zon.
 
Misschien zit Steve wel bij een stuntteam en is dit gewoon onderdeel van zijn training? Wheelie practice voor gevorderden zeg maar })


Geloof dat ik te oud ben voor wheelie`s jongens......haha. Trouwens, ik heb nooit het behoefte gehad om ooit een wheelie te doen, is dat raar of gewoon verstandig?

Trouwens, het zadel zit best lekker, is voor en achter gevuld met gel zitting, toch krijg ik af en toe slapende billen, cker naar lange ritten. Bij lange tochten trek ik een wielrenners broek aan en mijn niergordel en dat helpt enorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan