Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoooo.
Kon / mocht het nog even niet posten. Maar na tochtje van vandaag kan ik het dan toch posten:

Sinds gisteren eigenaar van een *O* zwarte nieuwe FJR 1300 A Explorer *O*. En er vandaag zo´n 500 km op gezet. Fotootje zal van de week wel volgen.

Welke opties zitten in dat Explorer pakket? Ik heb er vorig jaar wel eens iets over gelezen maar uit 1st hand ervaring horen is nog leuker uiteraard.
 
Congrats FrankFJR!

afgelopen weekend inclusief vandaag vele kms gemaakt. Hoevelaken meer dan eens gekruist en steeds mooi weer :P
 
Welke opties zitten in dat Explorer pakket? Ik heb er vorig jaar wel eens iets over gelezen maar uit 1st hand ervaring horen is nog leuker uiteraard.
Tja, de opties...

Voetkappen, spiegelverbreders, hoge ruit, custom made zadel, zadelverwarming (voor en achter apart regelbaar), valdoppen (heb ik nooit nodig :( ), zumo (afbesteld), comsetje (afbesteld), koffertassen, acculader....

Ben vast nog wat vergeten.

In elk geval een nog (kon dat dan?) completere fiets om vooral veel funkms mee te maken.

[me] Edit: En zwart [/me]
 
Laatst bewerkt:
Tja, de opties...

Voetkappen, spiegelverbreders, hoge ruit, custom made zadel, zadelverwarming (voor en achter apart regelbaar), valdoppen (heb ik nooit nodig :( ), zumo (afbesteld), comsetje (afbesteld), koffertassen, acculader....

Ben vast nog wat vergeten.

In elk geval een nog (kon dat dan?) completere fiets om vooral veel funkms mee te maken.

[me] Edit: En zwart [/me]


En nog niet eens een ingebouwd koffieset apparaat.....pffffffff dan hoef ik hem niet :) :)
 
Hi all,

Motorvos heeft sinds vorige week ook zijn FJR1300 *O* En ik had binnen 12 uur na levering, na 6 km rijden, al pech :( De accu was niet goed, dus de motor startte niet meer. Dealer heeft het wel netjes opgelost.
Zaterdag een kort ritje van 20 km, gisteren voor het eerst een woon-werk-ritje gedaan, zo'n 200 km. Ik vind de FJR best moeilijk op lage snelheid (100 tot 120) te houden. Hij wil veeeel harder. Heerlijk, wat een kracht!
M'n avatar laat ik nog even ongewijzigd, als respect naar m'n overleden DIV900.
 
Mag ik hier ook meebabbelen?? Dit is mijn buffel, vorig jaar op vakantie in Italië

zomervakantie%202010%20018.JPG


Gaat niet veel aan veranderen, wil er alleen nog wel een topkoffer op aangezien mijn vriendin tegenwoordig mee achterop gaat.

Iemand hier nog tips voor? Wat voor een koffer wel, wat absoluut niet enzo :?
 
Ik ben een tijdje weggeweest, maar ik zal me ook maar weer eens melden op het forum.
Hierbij een foto van mijn explorer.
De toch wat minder fraaie spiegelkappen gebruik ik alleen in de winter (scheelt wel) en staan dus niet op deze foto.

full
 
Gefeliciteerd alle nieuwe FJR bezitters! Ook erg mooi die Explorer in het zwart, blackbiker!

Zelf ga ik morgen naar Notter voor een Garmin 660, iemand nog dringende tips over wat ik moet doen, of juist moet laten?

Edit: O ja, aangezien iedereen zijn km stand post, die van mij is uit 2008 en er staat nu 31000 op. En daar komen er hopelijk nog heeeeel veel bij :)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd alle nieuwe FJR bezitters! Ook erg mooi die Explorer in het zwart, blackbiker!

Zelf ga ik morgen naar Notter voor een Garmin 660, iemand nog dringende tips over wat ik moet doen, of juist moet laten?

Edit: O ja, aangezien iedereen zijn km stand post, die van mij is uit 2008 en er staat nu 31000 op. En daar komen er hopelijk nog heeeeel veel bij :)

Niet doen die Garmin, je verdwaald! ;) Tomtom rules!! maar ja, dat is een persoonlijke mening.......
 
navigatietopics genoeg hier op MF
Welke navigatie zou jij adviseren?
Garmin Zumo deel 4
Nieuw: Garmin Zumo 220

Vergelijking: TomTom Rider vs Zumo

Stel eerst je doelen helder (waarvoor ga je 'm gebruiken?) voordat je wat aanschaft.
Voor mij gold dat ik niet per sé een groot scherm wilde, geen behoefte had aan bellen via de gps, geen kabel naar mijn helm hoefde, me niet stoorde aan de aansluiting van de voedingskabel maar wèl routes wilde maken op de pc + de onroute kaarten wil gebruiken wat me deed besluiten tot aanschaf van de 220.

De rider lijkt me eenvoudiger in 't gebruik; er zijn ook alternatieven voor het uitzetten van routes maar in totaliteit ben je meer beperkt, zo heb ik de indruk.
Dus: wat wil je er mee?
Als 't alleen maar een show-off is moet je natuurlijk meteen voor de duurste Garmin gaan ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Zelf ga ik morgen naar Notter voor een Garmin 660, iemand nog dringende tips over wat ik moet doen, of juist moet laten?

Edit: O ja, aangezien iedereen zijn km stand post, die van mij is uit 2008 en er staat nu 31000 op. En daar komen er hopelijk nog heeeeel veel bij :)


Persoonlijk?? Niet naar Notter gaan maar naar een MP vestiging... Veel vriendelijkere service...

En KM stand? Motor is van maart 2002 (9 jaar) en heeft iets over de 102.000 km gereden. bij de 95.000 is de nokkenas kettingspanner vervangen. Verder niets onverwachts eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan