Yamaha FJR deeltje 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
oma wegeindelijke een supervette foto :) :) :)
[afbeelding]
Ter info voor geinteresseerden: https://www.facebook.com/fotofluvius/
Fijn dat de fiets binnenkort weer in orde is, en gave foto idd, maar nee dank: ik rij liever :+

full
 
Even een vraagje:

Zijn er hier mensen die de navigatie boven de cockpit hebben geplaatst?
En zo ja Hoe hebben jullie dat gedaan?
Even als forumlid aanmelden bij de FJR-club, daar Zijn verschillende topics over dit onderwerp met verschillende oplossingen.
Edit: ik zie dat deze topics alleen voor clubleden beschikbaar zijn. Dus even clublid worden als je het echt wilt zien....
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto duc, lekkere helling in die omstandigheden...
Dank, maar valt mee: er mocht niet ingehaald worden, vandaar dat ik rem...

Even als forumlid aanmelden bij de FJR-club, daar Zijn verschillende topics over dit onderwerp met verschillende oplossingen.
Edit: ik zie dat deze topics alleen voor clubleden beschikbaar zijn. Dus even clublid worden als je het echt wilt zien....
Valt ook mee: klik :+ leuke website trouwens :t
 
Klopt, Arjen heeft een leuke website. Maar helaas voor Pietje gaat het hier over een RP23 en Pietje heeft een RP13.
 
Alibaba behoort tot de grotere e-commerce platformen, is beursgenoteerd in de VS, en heeft o.a. een eigen bank met betaalsysteem (Alipay): alibaba

Voorziet in B2B, B2C en C2C handel, met als voornaamste doel Chinese producten aan de man te brengen. Maar dat wil jjij niet weten volgens mij; jij wilt wss weten of die set kuippanelen de moeite waard is. En dat weet ik niet, want zoals alles wat er door Chinese bedrijven aangeboden wordt varieert de kwaliteit enorm: van goed spul tot ronduit bagger. Eigenlijk weet je daar pas iets over als je in de fabriek (soms een schuur) hebt rondgekeken.
Bovendien moet je rekening houden met onvoorspelbare en soms flinke levertijden (spulletjes moeten immers langs de douane), en handelsverkeer tussen China en b.v. Europa is niet altijd zonder restricties. Hou dus rekening met importbeperkingen en -heffingen, BTW, etc., al zou dat met een setje kuippanelen mee kunnen vallen (zou b.v. als "sample" verstuurd kunnen worden).
Kortom, de website (alibaba) is betrouwbaar, de leveranciers vaak ook en soms niet, communicatie kan op taalbarrieres stuiten... dus in die zin niet anders dan handelen via b.v. marktplaats.nl. Groot verschil is dat je hier in China koopt, met alle haken en ogen die daaraan kleven.
 
Bedankt
Maar zijn er die zit setje wel eens besteld hebben
zou dit een set zijn met kuipdelen en voor front ik word er niet wijs uit
 
Heb zelf wel ervaring met Aliexpress, niet met deze kuipdelen. Aliexpress heeft voor mij altijd goed gewerkt, levertijden worden steeds korter. Af en toe zit er idd bagger tussen (remdelen die absoluut niet betrouwbaar zijn bv.). Meestal is de kwaliteit goed. Maar over de kuipdelen heb ik alleen maar slechte verhalen gehoord, met name de pasvorm. Dit heb ik wel uit betrouwbare bron, dus ik zou er niet aan beginnen.
 
Vandaag de FJR weer terug na de 50.000 Km beurt.
Hoewel uit 2003 al weer, kreeg ik de opmerking van de monteur mee: "Jouw FJR rijdt ècht fijn!"
Met een extra smile weer op weg naar m'n werk.
 
Na 15 jaar op een ZX-6R uit 98 werd tijd voor wat anders. Het reed nog steeds lekker als er ruimte was, maar over een klinkerweggetje met 30, of door de binnenstad was niet bepaald leuk meer. Na wat proefrijden ben ik ook voor de FJR gevallen.

33omhsj.jpg

(helaas is ze intussen ook op mij gevallen, maar dat is een ander verhaal..)

Wát een heerlijk rijdende alleskunner is zo'n FJR! Bijna net zo gemakkelijk een bocht in te gooien als de Kawa, maar veel prettiger om te rijden als je eens niet vrij baan hebt. En snel genoeg om vrij baan te krijgen als er even een gaatje is. Ik mis nog wel de zesde versnelling, maar da's omdat ik er zes gewend ben en daardoor de neiging heb nog door te schakelen, niet omdat ik trekkracht mis, of de toeren op snelheid zo hoog vind. Het enige wat iets tegenvalt tot nu toe is het verbruik. Stukken rustig toeren in 5 afgewisseld door af & toe wat gas geven levert tot nu toe 1 op 15-16 op.

Voor de meesten vast overbodig, maar nadat ik gisteren de derde FJR-rijder in 3 weken heb mogen waarschuwen hiervoor noem ik het toch maar even: jullie weten dat de Migsel GPS steun met de standaard bouten ervoor zorgt dat het slot voor de ram mount zo goed als waardeloos is? 2 boutjes losdraaien en weg is je GPS...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan