Yamaha FJR deeltje 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
2
De wijzen komen uit het......
Yamaha FJR 1300 deeltje 4

13_Pirelli_AngelGT_Review_7.jpg


FJR1300, één van krachtigste en gevorderde tourders op de markt.

eBJN18019adjusment.jpg





Terug lezen?
Yamaha FJR 1300
Yamaha FJR deel 2
Yamaha FJR deel 3




Onderstaand de posers van dit topic! :P

Neem je ook deel aan het forum en wil je dan in de OP, neem dan contact op met TS, of post het gewoon in het forum (als het kan formaat ong. 600x480).
Je verdwijnt vanzelf weer uit de OP als je niet actief deelneemt :j we houden het graag overzichtelijk....






Bandit1967

full





ducbmw

4c3670f09091c16f4d0fd875a35d516c





GranCandy

2356856851_ec7c74cff8_b.jpg





Mikoyan

full





Neanderthaler






Stevefiveo

full















Pim84

foto_zps8aad2e45.jpg






Cynix

FJR2014.jpg





Nicko

Fjr1_zps873c21f8.jpg





Wuppie

IMG-20140413-00005_zps46ce6cf6.jpg





Hobby&klus sites


Andere Fora


Aftermarket spulletjes
  • MDI
  • Laminar Lip
  • Corbin zadels
  • http://www.schurgersdesign.com/index.html (Schurgers Design windschermen&kuipvergroters)
  • Waypoint, navigatie&intercomsystemen
  • Throttle Tamer
  • Valdoppen
  • http://www.motolife.nl/contents/nl/d1978.html (Grotere windschermen)
  • http://www.touratech.com/shops/011/index.php?cPath=8_64&osCsid=8eccb6e5b95b3c658e6368e2efa109e2 (Touratech Aftermarket spullen)
  • http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/yamaha-motorcycle-fjr1300r-fjr1300-2003/o/m7159 (BikeBandit.com. Hier kun je zo ongeveer alle onderdelen voor je FJR vinden)
  • http://www.bikespareparts.nl/mww/index.php?action=page&group_id=10&lang=NL (Bike Parts&Things, Binnentassen voor een prikkie)
  • Remblokken
  • Crampbuster
 
Laatst bewerkt:
Deel 4 is open!!

Nieuwe foto's, alles weer fris en netjes op zijn plek, MF'ers in de op gecontroleerd op activiteit en anders :W :W

Wijzigingen / aanvullingen op de startpost graag in dit topic.
Dan maak ik dat zsm voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Wel ik ben weer eens bezig geweest met het blok gebeuren.
Vandaag en dat 2013/14 blok weer opgehaald na dat ik eerst de kop er afgehaald heb, en terplekke een oude kop gepast en ja dat paste 1 op 1. Vervolgens maar eens gekeken wat dat nu is met dat niet pluisgevoel met die nokkenassen verhaal. En nu (b)lijkt het zo te zijn dat mijn nokkeassen gewoon door gebrek aan olie extreem zijn afgesleten.
Dus andere kop bemachtigd omdat ik nu geen risico meer wilde lopen straks weer op en neer te moeten, en naar huis gegaan met het hele spul.
Thuis vervolgens de vervangende kop op het oude blok gezet deksel er op en weer gaan meten.. hum...
Afstand tussen nok en bovenzijde deksel 20,72 mm, afstand deksel met mijn oude kop 21,64 mm. vervolgens 2013 kop erop en weer mijn deksel er op...gvd 20.72 mm.

2013 kop op 2013 blok zal niets anders meten dus we kunnen nu aannemen dat het 1 op een gaat passen.
Enigste verschil nu is zover ik kan beoordelen dat het nieuwe blok op de deksel een cam position sensor heeft (nokkeassensor) en het oude blok een snelheidssensor.
De hoek en vorm van de nokken lijken hetzelfde dus dat zal geen probleem geven.
De versnellingsindicator tussen oud en nieuw is ook anders, maar die kan denk ik wel overgezet of ze moeten daar iets hebben aangepast maar dat geloof ik niet zo aan gezien verder alles het zelfde is onder in het blok..

dus we gaan weer eens verder.
 
Laatst bewerkt:
Verdomme de "just in case" kop kan naar de sloop. Kleppen lekken (iedergeval 1 cilinder) en de klepgeleiders erg veel ruimte ondanks de lage km stand
 
Ik had hem al lang bij de dealer neergezet. Bewondering voor je doorzettingsvermogen :')

Het is een samenwerkingsverband tussen mij, mijn bankrekening en de motorzaak.

pijnlijke zaak is dat niemand door had (ik nog de deskundigen) dat mijn nokkeassen ook naar de gallemiese waren en daardoor die afwijkingen er waren tussen oud en nieuw. Ik riep wel steeds rare vorm die nokken, maar muntje viel niet.
 
Maar deze rijdt wel. ;)
Ach zo lang een zelfde met de helft aan km nog weg gaat voor 6900 vind ik de prijs wel meevallen.

Ik rij straks voor pakweg 1750 weer met nieuw blok met 1900 km op de teller.....Als het doorgaat/lukt. Tegenslag is nu genoeg geweest.
Maar ok ik zie ook inderdaad hogere prijzen, maar ook lagere.

Op foto is het natuurlijk moeilijk beoordelen qua staat.

Wat had Wuppie nu voor haar brommer betaald? Die was dacht ik ook van 2004 alleen minder km-ters
 
FJR wilde hedenmorgen niet starten, hoop lawaai uit het blok, tijdje laten staan en toen maar weer proberen. Sloeg uiteindelijk aan en liep zo te horen normaal, tourrit van een 300km gereden zonder problemen....moet niet te vaak zo raar doen...
 
Nokkenas kettingspanner nog goed?

Groet Vlegel

FJR wilde hedenmorgen niet starten, hoop lawaai uit het blok, tijdje laten staan en toen maar weer proberen. Sloeg uiteindelijk aan en liep zo te horen normaal, tourrit van een 300km gereden zonder problemen....moet niet te vaak zo raar doen...
 
zit net ff in het kader van weten wat we terug gaan zetten te kijken, en nu heb ik een vraagje

In de deksel zit een zender, bij het ene model (2013/14) heet het de Cam Position Sensor, en bij het andere model (2006/2012) ineens Speed Sensor.
Die positon sensor snap ik, maar die speed.... 4000 in zijn 1 geeft andere waardes dan 4000 in zijn 5.
Zou die speed sensor samenwerken met de versnellingsindicator? en hoe bepaald dan die 2013/14 zijn snelheid? met de wielsensoren (ook voor de traction controll of heeft die dat niet)?
 
Dag fjr rijders.. Ik zie op de op pagina heel mooie foto's.. zou ook heel graag erop willen komen met een mooie foto... Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan