Yamaha Fjr hokt en stoot bij 2000/3000 tpm

1963

Fjr driver
4 jul 2019
8
3
Heythuysen
Hoi
Ik beneden trotse Fjr bezitter al jaren
Nu heb ik een nieuwe gekocht vorig jaar .
Deze splinter nieuwe machine bevalt geheel niet .
Ben div malen terug gegaan bij dealer maar deze geven niet thuis ze zeggen dat het binnen de marge ligt motor loopt goed. Andere dealers zeggen dit omdat ze de uren niet vergoed krijgen
Importeur kan niks doen als dealer zegt is oké dan is klaar .
Maar ik heb nog steeds een hokkende machine waar ik ongelukkig van wordt had ik mijn oude maar gehouden die deed dat niet .
Ik heb 2 jaar fabrieksgarantie maar daar heb je dus geheel niks aan als ze niet thuis zijn
Wie heeft raaaaaad
Of nog beter kan hem repareren of weet een specialist .
Dan ga ik hem zelf laten maken

Alvast bedankt
 
je zou jouw probleem eens kunnen voorleggen aan mensen die motoren afstellen zoals ruud fredriks en phc ritzen e.d
die hebben een vermogenstestbank en de nodige ervaring met het afstellen van motorfietsen.
sinds 2016 zijn de milieu eisen nogal strikt geworden en word het voor de fabrikanten steeds lastiger een af fabriek 'fijn' reagerende motorfiets af te leveren.


 
Ik heb een Ducati gehad die ook voor geen meter reed bij dat toerental,ik heb de ECU laten flashen en dat scheelde al aardig wat,
maar voor het mooie moest hij nog verder op de testbank afgesteld worden,en je hoort het van meer mensen,jaren op een bepaald model
gereden en daar zeer tevreden over,dus kochten ze de laatste versie van het zelfde type en die beviel opeens niet meer.
En dat alles met de vriendelijke groeten van de Europese eikels die geen benul hebben wat de door hun verzonnen regels aanrichten.
Dus zoals LPZ ook al schrijft ga naar een testbank en laat hem fatsoenlijk afstellen ,goed gedaan heb je weer een goed rijdende motor.
 
Al eens wezen kijken op het forum ?


geen foutcodes in je display ?

je kan als het goed is de codes uit lezen dmv knopjes ingedrukt te houden en dan je contact aan zetten ?

codes kun je op internet opzoeken
 
Ik heb de nieuwe fjr even niet zo voor de geest maar ik heb al bij een aantal nieuwe yamaha's gezien dat CO bij 1 of meerdere cilinders zo goed als dicht stonden. Is dat bij een fjr ook via diagnosemodus te bekijken en aan te passen?
Daarna zou ik ook even kijken naar de synchronisatie van het gasklephuis.
 
Ik heb de nieuwe fjr even niet zo voor de geest maar ik heb al bij een aantal nieuwe yamaha's gezien dat CO bij 1 of meerdere cilinders zo goed als dicht stonden. Is dat bij een fjr ook via diagnosemodus te bekijken en aan te passen?
Daarna zou ik ook even kijken naar de synchronisatie van het gasklephuis.

Ik mag toch aannemen dat de dealer dit wel gecontroleerd heeft, zal niet meer dan een uur in beslag nemen.
Nu heeft ie een klant die ontevreden is.
 
Hoi
Nee ze hebben de moeite niet eens genomen
2 km gereden en zeggen dat het normaal is
Zowel bij de Kuinder waar dat ding vandaag komt als bij Motoport echt en bij van meel motoren
Ze krijgen daar niks voor betaald dat is het hele probleem
 
Hmm van De Kuinder . Woon daar vlak bij persoonlijk is Rogier van de kuinder wel ok dacht ik zo. Maar had van hem wel meer verwacht qua oplossing. Zeker als je dat ding nieuw koopt. Mag aannemen dat ze alles uitgelezen hebben en blijkbaar geen foutmeldingen hebben kunnen vinden. Dan blijft er weinig over dan idd de motor te testen bij boven genoemde bedrijven.
Weet niet of je geregistreerd bent bij het FJR forum ? Daar zit ook veel kennis betreft dit type.
 
Ik heb een Yamaha FZ1 uit 2007 en die begon een tijdje terug in te houden / schokken rond 2900 tpm. Bleek een defecte bobine te zijn waardoor de motor heel eventjes op een cilinder minder liep. Bleek volgens de monteur achteraf veroorzaakt door een lekke koppakking waardoor olie bij een van de bougies was gekomen, hierdoor is de bobine gaan roesten oid. (ben niet heel technisch aangelegd dus weet het niet meer precies). Lijkt me sterk dat dat bij zo een nieuwe motor als die van jou het geval is maar misschien toch de moeite waard om te checken. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de feedback
Ik ga er meteen mee aan de slag
Fuck dan maar met die garantie van 2 jaar
Als hun hem kunnen maken zie ik er verder van af Yamaha 😢😤

het is begrijpelijk dat het frustrerend is , maar als de motor gemaakt is zie je er vanaf ?
Bij een uitgebreide proefrit had dit natuurlijk aan het licht kunnen komen, als het zo hoort bij het model en ze het allemaal hebben.
je kan pech hebben en eentje die echt erg schraal loopt of wat dan ook.

De reacties van de verschillende zaken lijken wel of ze het een beetje druk hebben of niet goed weten wat ze er mee aan moeten.
jij vergelijkt het met het oude model waar je jaren op gereden hebt en zij merken niks omdat ze elke dag op die moderne afgeknepen dingen rondrijden.

Het is al jaren zo dat men naast een net aangeschafte motor , ook nog de portemonnee moet trekken om de vering/ carburatie / uitlaat/inlaat geluid beter of zelfs fatsoenlijk wil hebben.

Binnen een paar dagen/weken dreigen met teruggeven van de motor als men niks doet bij winkel of importeur is 'een optie', maar na een jaar is dat ook wat raar als het geen defect betreft.

Los van alles is het ook best een oud model en apart dat die door de nieuwe normen heen is gekomen,
gtr1400 , pan european zijn weg en meen dat voor 2016 het zelfs even hikken was voor de BMW GS om door de nieuwe keuring te komen.

goed verhaal, lekker kort.
zou ook even zoeken op gebruiksgroepen van dit type of het vaker voorkomt en wat de ervaringen ermee zijn.
 
heb je een rechtsbijstand verzekering zo ja dan zou ik daar maar eens gebruik van maken en de dealert voor het blok gaan zetten,schandalig.
Als het inderdaad normaal is voor dit model, maar niet volgens de verwachting van de koper, heb je denk ik geen een poot om op te staan. Wil je hem beter hebben dan nieuw (of normaal), zul je moeten customizen, en dat komt voor eigen rekening (tenzij je een heeeel speciaal koopcontract hebt opgesteld).
 
Hoi allen
Evenveel update
Fjr is nu bij gebben motoren.
De Motorzaak heeft zich het lot aan getrokken waar ik erg blij mee ben , dank hiervoor .
Gebben heeft mijn fiets zelfs opgehaald 👍
Inmiddels heeft Yamaha zich ook gemeld.
Hij is nu bijna 2 weken weg en heb nog geen uitsluitsel effe afwachten dus

Gr 1963
 
uit de doos lopen die nieuwe fjr-en erg schraal ivm euro normen.
die van mijn maat liep ook irritant in te houden bij hetzelfde toerengebied.
leef ermee of zoals me maatje heeft gedaan een powercomander erop en een map op de dyno ( kost je 500 ongeveer)
sommige fietsen hebben gewoon veel moeite met millieu normen en yamaha vind het al snel acceptabel...
enigste fix is dus zelf de knip trekken en de mapping aanpassen...
 
Hoi
Zoals belooft hier even een update over mijn maandagmorgen Fjr
Ik heb hem gisteren opgehaald bij ARJAN VAN GEBBEN MOTOREN
Allereerst petje af voor dit bedrijf
Geweldig hoe ze mij hiermee geholpen hebben .
Mijn Fjr ken ik niet meer terug loopt lekker zonder hokke en trilt niks meer
Zo heeft hij nog nooit gelopen
Ik heb nog niet veel gereden maar ga binnen kort naar de Eifel dan weet ik het zeker.
Maar voor nu 100% verbeterd als hij zo blijft top😃😃😃🤙🤙🤙
Dikke duim voor van gebben
Erik / Arjan /Niek top bedankt hier voor .
Daar kunnen de rest van de dealers het mee doen waar ik geweest ben😤
 
Hoi
Zoals belooft hier even een update over mijn maandagmorgen Fjr
Ik heb hem gisteren opgehaald bij ARJAN VAN GEBBEN MOTOREN
Allereerst petje af voor dit bedrijf
Geweldig hoe ze mij hiermee geholpen hebben .
Mijn Fjr ken ik niet meer terug loopt lekker zonder hokke en trilt niks meer
Zo heeft hij nog nooit gelopen
Ik heb nog niet veel gereden maar ga binnen kort naar de Eifel dan weet ik het zeker.
Maar voor nu 100% verbeterd als hij zo blijft top😃😃😃🤙🤙🤙
Dikke duim voor van gebben
Erik / Arjan /Niek top bedankt hier voor .
Daar kunnen de rest van de dealers het mee doen waar ik geweest ben😤
Mooi dat het zo goed is gegaan.
Wat hebben ze eraan gedaan om dit zo te krijgen.
Een vriend van me heeft nl hetzelfde met zijn FJR
 
Hoi
Wat ik begrepen heb hebben ze nieuwe bougies gedaan en gasklephuizen gereinigd en afgesteld.
Het trillen wat hij deed was balhoofdlager bier zit nu een conis in
Verder gebben ze gebalanceerd en motorblok en uitlaat spannings vrij gemaakt

Gewoon daar naar toe brengen ben je gelijk klaar super mensen die luisteren en hebben de kennis
 
Hoi
Wat ik begrepen heb hebben ze nieuwe bougies gedaan en gasklephuizen gereinigd en afgesteld.
Het trillen wat hij deed was balhoofdlager bier zit nu een conis in
Verder gebben ze gebalanceerd en motorblok en uitlaat spannings vrij gemaakt

Gewoon daar naar toe brengen ben je gelijk klaar super mensen die luisteren en hebben de kennis
Dank je wel, ga het doorgeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan