Yamaha FJR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie nog speciale aanpassingen gemaakt op de FJR? Naast de laminar lip heb ik een powercommander om het onregelmatig lopen bij lage toerentallen tegen te gaan. Verder rij ik nooit met koffers, heb ze niet eens.
 
Ik heb nu een 12 volt stopcontact gemaakt in mijn kuip , op mijn stuur een rammount met het door gps.nl speciaal voor de fjr ontwikkelde beugeltje (erg mooi!) en daarin zit dus mijn garmin navigatie.

Verder zaten de koffers erbij toen ik hem kocht, 3 stuks in de kleur meegespoten, in het dagelijks gebruik liggen ze in mijn schuur, maar met een weekendje of een weekje weg is dat toch wel ideaal.

Door de topkoffer zit mijn dochter ook veel lekkerder achterop.

O ja, een schuimrubber bekleding in mijn topkoffer gemaakt, dan liggen mijn losse spullen (sloten etc.) niet zo te slingeren.

Vraagje, onder mijn zadel zit ook een 12 volt plug (groot model), is die standaard ??
 
Hebben jullie nog speciale aanpassingen gemaakt op de FJR? Naast de laminar lip heb ik een powercommander om het onregelmatig lopen bij lage toerentallen tegen te gaan. Verder rij ik nooit met koffers, heb ze niet eens.

- Laminar Lip
- Migsel Rammount houder in plaats van de standaard benzinetank-moertjes
- 12V aansluiting met schakelaar (hangt rechtstreeks op de batterij)
- Corbin zadel
- Simpel alarmpje met pager
- Xenon verlichting (2 x Bi-Xenon, dus met groot-licht functie)
- Stuurverhogers
- Gaten gemaakt in het stuk kuip onder de radiator tegen de hete knieën.

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/6dc6ed712bd5a24418d64db59aa45ec9/thumb.jpg[/img] [img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/2e674042a28924d3e1c865db72dd9882/thumb.png[/img]

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/6ee6d33bdfd18e38e4700821c748ff44/thumb.jpg[/img] [img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/c6a50bc0ea34dee2cc7584b7b1d9702c/thumb.jpg[/img]

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/88f11bf0133e3477806800144053aa21/thumb.jpg[/img] [img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/5b87b46ff4ea50cfee6777ef2e878c8a/thumb.jpg[/img]

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/a08768e6e67ccd3afbb45c1d7f79a287/thumb.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren mijn eerste fjr aangeschaft en mag hem volgende week donderdag gaan halen.

Hiervoor heb ik jaren op een suzuki bandit 1200s gereden, en echt, naar volle tevredenheid, maar als je vaak op vakantie gaat met dat ding wil je toch wel wat meenemen en nog ietsjes meer comfort en pk's

Daarom kwam ik uit bij de fjr, en moet zeggen, wat een geweldig apparaat is dat zeg, 143 pk, elektrisch verstelbare ruit, 3 koffers , noem het maar op !

Ik ben er dolgelukkig mee, nu maar hopen dat het zo blijft !!

Onderandere daarvoor heb ik juist een Bandit 1250S aangeschaft (meer comfort dan op de SV650, en veul meer power dan de SV650). En aan ruimte nu geen gebrek ;-)

full


Maare, de FJR is een erg machtige machine! Een supersport in een toerhuidje. Absoluut een van mijn favoriete motoren, alleen zitten mijn benen klem bij de kuip!
 
Nou, in ieder geval van harte gefeliciteerd met je mooie aankoop van die bandit.

Zelf heb ik jaren rondgereden (ook vakantie's) op de bandit1200 en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, een echt betrouwbare , bijna onverslijtbare fiets.

En met die koffers kan je inderdaad van alles meenemen.

Ikzelf vond het hoog tijd voor een stapje verder, iets meer pk's , iets meer comfort etc.

En de FJR vond ik al jaren een hele mooi bak,vandaar.

Nogmaals, veel plezier he !
 

Ehhh, dat van die gaten en die hete knieen, leg me dat eens uit ?
 
Ehhh, dat van die gaten en die hete knieen, leg me dat eens uit ?

De hete knieen snap ik. De FJR staat er om bekend dat de motor nogal wat warmte afstraalt. In de winter prima, maar op de zomerdag wat hot.

Maar.... hoe dat precies met die gaten zit en of het werk, lijkt me zeer nuttige info. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel geinteresseerd. Beetje aan het rondkijken voor een nieuwe maar ben er nog niet helemaal uit. Wil ik weer een allroad (BMW GS KTM Adventure) of wil ik meer power. In dat geval komt een FJR in aanmerking, samen met de Kawa GTR1400 en de BMW K1200GT.

De peekaatjes van de toerbuffels spreken me wel aan, een allroad vind ik mooier. Toerbuffel = voor mij toch een beetje saai en de FJR vindt ik ook een beetje grijze muis. Ook een nadeel: de politie gaat er op rijden. Die Kawa lijkt mij dan leuker maar heb die alleen nog maar van de foto gezien.

Morgen lekker proefrijden :9

Ow ja, rij nu een Vstrom en dat is een prima motor, zeker gezien zijn prijs. Als ik er niet uitkom blijf ik daar gewoon op rijden, is zeker geen straf.

Dit klinkt als 'n bekend dilemma.
Ik wil ook meer woon-werk (A1 Apeldoorn Utrecht) gaan rijden maar vind de Cagiva daar niet echt geschikt voor. Wil wel wat meer power, meer comfort, meer windbescherming. Eigenlijk vind ik de FJR wat te lomp; ik zoek het meer in 't sportieve toursegment (wat vroeger de CBR1000F of FJ1200 was) of toch weer een (zwaardere) allroad als KTM of GS.
Ik kijk nu vooral naar 'n duc ST3/Triumph Sprint ST/BMW r1100s hoewel iedereen met bwm-ervaring me voor dat doel een GS aanraadt.

Maar zolang ik er nog niet uit ben blijf ik vrolijk Cagiva GC rijden, da's net als in jouw geval zeker geen straf.
 
De hete knieen snap ik. De FJR staat er om bekend dat de motor nogal wat warmte afstraalt. In de winter prima, maar op de zomerdag wat hot.

Maar.... hoe dat precies met die gaten zit en of het werk, lijkt me zeer nuttige info. :Y

Probleem is dat de enige plaats waar de hitte van je radiator naar buiten kan die openingen bij je knieën is, alsook het frame zelf.
Aan de voorkant van je motor is de enige open ruimte je radiator. Dus bij je knieën komt dus enkel lucht naar buiten die van je radiator komt. Door in de stukje kuip onder je radiator die gaten te maken komt er ook frisse lucht binnen je kuip terecht die dan mengt met de hitte van de radiator.

Het kan tussen de oren zitten, maar ik merk wel verschil bij de erg warme dagen. Het maakt natuurlijk geen verschil bij stil staan + draaiende ventilator, dan krijg je alsnog de volle lading.

Yamaha FJR Heat Reduction Modification

Bij de laatste modellen moet het wel wat minder erg zijn meende ik gehoord te hebben (meer luchtinlaten vanvoor) dan bij mijn model (2004).
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag koopcontract getekend voor FJR. Hij (of Zij) is zwart en van 2001 met 31000 km's op de klok. Kreeg 1 jaar garantie en nieuwe banden (BT 021) zijkoffers zitten er bij maar staan niet op het plaatje. Heb m'n GSR van 4 maand oud ( :o ) ingeruild!

Ben er erg blij mee, moet nog wel een weekje wachten, maar dan kan ik ook zeggen: "Ik rijd FJR"!

full
 
Vanmiddag koopcontract getekend voor FJR. Hij (of Zij) is zwart en van 2001 met 31000 km's op de klok. Kreeg 1 jaar garantie en nieuwe banden (BT 021) zijkoffers zitten er bij maar staan niet op het plaatje. Heb m'n GSR van 4 maand oud ( :o ) ingeruild!

Ben er erg blij mee, moet nog wel een weekje wachten, maar dan kan ik ook zeggen: "Ik rijd FJR"!

[afbeelding]

Gefeli! *O*

Maar waarom na 4 mnd alweer inruilen?
 
Gefeli! *O*

Maar waarom na 4 mnd alweer inruilen?

Typisch een gevalletje van: ik vind hem zo mooi en het rijd na mijn magna ook nog eens bijzonder flitsend..................Achterna bekeken vind m'n vrouw het achterop zitten 2 x niks en mis ik het koppel onderin, dat hoogtoerige is leuk voor het rijden met m'n maatje....


full
 
vorige week zaterdag ook een proefrit gemaakt op een fjr
ben gelijk helemaal verkocht
aangezien ik een nieuwe wil en mijn 11 jaar oude div niet zo heel veel meer waard is ,kom ik een paar euri tekort :P
dus ben nu flink aan het sparen geslagen en volgend jaar hoop ik een nieuwe te kunnen halen *O*
 
Waarom een nieuwe? Aanpassingen van Yamaha zijn minimaal (BLOK bedoel ik) en schijnen redelijk onverwoestbaar, los van het feit dat de eerste eigenaar de zwaarste last draagt (spreek uit ervaring :o ).
 
Waarom een nieuwe? Aanpassingen van Yamaha zijn minimaal (BLOK bedoel ik) en schijnen redelijk onverwoestbaar, los van het feit dat de eerste eigenaar de zwaarste last draagt (spreek uit ervaring :o ).
dan kan ik zelf de kleur kiezen :+


in 2006 zijn er wel wat veranderingen doorgevoerd en ach dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen vind ik zelf
de bedoeling is dat ik hem dan wel compleet afrij
 
Ja, dat kan ik mij voorstellen, maar ook de kleur die jij (u) wilt is reeds gemaakt..... en wellicht in ex-demo reeds beschikbaar voor een duizendje of 3 minder *O* .
 
Ja, dat kan ik mij voorstellen, maar ook de kleur die jij (u) wilt is reeds gemaakt..... en wellicht in ex-demo reeds beschikbaar voor een duizendje of 3 minder *O* .
klopt

misschien doe ik dat ook wel maar ben toch eerst aan het sparen en dan zien we volgend voorjaar wel wat er in de aanbieding is
ik heb nog geen haast ,de div rijd nog goed
 
Klinkt verstandig.....................maar bij mij is dat bijna altijd de laatste overweging, ik had achteraf bekeken gewoon die GSR niet moeten kopen maar direct voor de FJR moeten gaan, had er toen al op gereden evenals op een Pan. Maar goed uiteindelijk komt het dan toch goed, trouwens ik gebruik de motor uitsluitend recreatief!
full
 
Klinkt verstandig.....................maar bij mij is dat bijna altijd de laatste overweging, ik had achteraf bekeken gewoon die GSR niet moeten kopen maar direct voor de FJR moeten gaan, had er toen al op gereden evenals op een Pan. Maar goed uiteindelijk komt het dan toch goed, trouwens ik gebruik de motor uitsluitend recreatief![afbeelding]
ach
ik heb ook wel eens wat gekocht wat ik achteraf beter niet had kunnen doen

ierdereen maakt die fout wel eens denk ik

ik gebruik de motor ook voor woon werk dus ben nu op zoek naar een degelijke fiets

en dankzij internet kun je je nu goed orienteren
 
Laatst bewerkt:
Da's helemaal waar, echter je weet pas of je een goede deal kunt maken als je bij de zaak bent geweest (de eerste vroeg mij in feite of ik moeite had met € 2000,00 afschrijving in 4 maanden, de tweede wilde m'n GSR niet (had er al 3 staan) en de laatste gaf mij gewoon m'n aankoopbedrag terug)
 
Ja, dat kan ik mij voorstellen, maar ook de kleur die jij (u) wilt is reeds gemaakt..... en wellicht in ex-demo reeds beschikbaar voor een duizendje of 3 minder *O* .

Hoeft niet eens een demo-model te zijn. Ook overjarig kan fors schelen. Ik heb de mijne nieuw gekocht in 2006, model 2005 voor €13.500 (zonder koffers en zonder ABS).

Oh ja en ik kreeg er na keihard onderhandelen ook nog een yamaha-bikini bij voor nop. Tegen m'n vriendin gezegd dat ik voor haar een bikini had gekocht voor € 13.500 en de FJR er gratis bij kreeg. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan