Yamaha FJR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit1967

Die hard MF'er
25 feb 2006
369
1
Rijswijk
Misschien kijk ik eroverheen, maar zie nog niets staan over de ultieme toerbuffel (wat mij betreft dan he) de Yamaha FJR 1300 ??

Iemand geinteresseerd ?
 
Ik ben wel geinteresseerd. Beetje aan het rondkijken voor een nieuwe maar ben er nog niet helemaal uit. Wil ik weer een allroad (BMW GS KTM Adventure) of wil ik meer power. In dat geval komt een FJR in aanmerking, samen met de Kawa GTR1400 en de BMW K1200GT.

De peekaatjes van de toerbuffels spreken me wel aan, een allroad vind ik mooier. Toerbuffel = voor mij toch een beetje saai en de FJR vindt ik ook een beetje grijze muis. Ook een nadeel: de politie gaat er op rijden. Die Kawa lijkt mij dan leuker maar heb die alleen nog maar van de foto gezien.

Morgen lekker proefrijden :9

Ow ja, rij nu een Vstrom en dat is een prima motor, zeker gezien zijn prijs. Als ik er niet uitkom blijf ik daar gewoon op rijden, is zeker geen straf.
 
Ik heb gisteren mijn eerste fjr aangeschaft en mag hem volgende week donderdag gaan halen.

Hiervoor heb ik jaren op een suzuki bandit 1200s gereden, en echt, naar volle tevredenheid, maar als je vaak op vakantie gaat met dat ding wil je toch wel wat meenemen en nog ietsjes meer comfort en pk's

Daarom kwam ik uit bij de fjr, en moet zeggen, wat een geweldig apparaat is dat zeg, 143 pk, elektrisch verstelbare ruit, 3 koffers , noem het maar op !

Ik ben er dolgelukkig mee, nu maar hopen dat het zo blijft !!
 
denk wel dat het zo blijft. Die FJR is blijkbaar een superdegelijk ding. Lak en overige afwerking ziet er ook zeer goed uit.
 
Ik heb gisteren mijn eerste fjr aangeschaft en mag hem volgende week donderdag gaan halen.

Hiervoor heb ik jaren op een suzuki bandit 1200s gereden, en echt, naar volle tevredenheid, maar als je vaak op vakantie gaat met dat ding wil je toch wel wat meenemen en nog ietsjes meer comfort en pk's

Daarom kwam ik uit bij de fjr, en moet zeggen, wat een geweldig apparaat is dat zeg, 143 pk, elektrisch verstelbare ruit, 3 koffers , noem het maar op !

Ik ben er dolgelukkig mee, nu maar hopen dat het zo blijft !!
Denk het wel hoor, ik heb er 2 jaar geleden 1 gekocht en ben daar nog steeds zeer tevreden mee.
Gefeliciteerd met je wereld motor! *D ;)
 
ik zal er ook wel eens een proefrit gaan maken. Ik ben erg benieuwd..........naar de FJR,
 
Dat zal ik zeker doen ! Echt een fantastische fiets, met meer dan voldoende power, comfort en rijgenot.

Maar ja, ik heb er een, dus ben bevooroordeeld.

Succes met je proefrit en laat wat van je horen.
 
Het leukste en lekkerste aan de FJR?

120 rijden in z'n 4, en enkel een dot gas bijgeven om wat blik in te halen.
Je spuit werkelijk naar de 150! :W

(wel eerst ff goed inrijden! :] )​
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa helemaal top ! moest hem 130 kilometer ver halen, en dat heeft als voordeel dat je dan ook weer 130 kilometer terug mag.

Ik ben helemaal happyy, en wat ik al wist is helemaal waar, een klasse-machine !
 
Nieuwsgierig als altijd zou een foto (of meer) leuk zijn om te zien. :)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwsgierig als altijd zou een foto (of meer) leuk zijn om te zien. :)

Vind ik ook. Dus bijvoorbeeld zoeits (mijn bike)

scheuren.jpg
 
}) Had ook een FJR, maar die is gecrashed. Was trouwens een heerlijke fiets, gebruikte de FJR dagelijks voor woon-werk. Nu heb ik nog een paar crashprotectoren van R&G liggen. Misschien iets voor een van jullie. Nieuw en ongebruikt. Vraag 50,- euro(nieuw kosten ze ongeveer 85,- euro). Laat het maar weten. 8-) })
 
Ik ben wel geinteresseerd. Beetje aan het rondkijken voor een nieuwe maar ben er nog niet helemaal uit. Wil ik weer een allroad (BMW GS KTM Adventure) of wil ik meer power. In dat geval komt een FJR in aanmerking, samen met de Kawa GTR1400 en de BMW K1200GT.

De peekaatjes van de toerbuffels spreken me wel aan, een allroad vind ik mooier. Toerbuffel = voor mij toch een beetje saai en de FJR vindt ik ook een beetje grijze muis. Ook een nadeel: de politie gaat er op rijden. Die Kawa lijkt mij dan leuker maar heb die alleen nog maar van de foto gezien.

Morgen lekker proefrijden :9
Ow ja, rij nu een Vstrom en dat is een prima motor, zeker gezien zijn prijs. Als ik er niet uitkom blijf ik daar gewoon op rijden, is zeker geen straf.

En? Hoe was t?
 
Jullie hebben helemaal gelijk, ga er gelijk ff een mooie foto van maken !

Hij volgt a.s.a.p. !!


Ben alleen maar aan het rijden eigenlijk haha
 
Laatst bewerkt:
Laat maar zien dan :P

Zelf aan m'n 2e FJR trouwens. Vorige ging TL maar hoefde niet lang na te denken wat ik als nieuwe motor wilde :)
 
Komt ie dan, en in heel wat beter weer als die van jou geloof ik....

Daarnaast staat de fazer van mijn vrouw, vinden we wel leuk, dezelfde kleur !

full
 
Ha bandit :?

Mooie kleur hoor. Welk bouwjaar is ie? Trouwens, als je goed kijkt zie je dat mijn motor een extra verhoging op de ruit heeft. Dat helpt enorm tegen het gebulder om je kop.
 
Is dat zo'n Laminar-lip ? en zo ja, waar heb jij die gehaald dan ?

Die van mij is uit 2001.

De kleur was altijd al een wens, omdat de fazer van mijn vrouw ook die kleur heeft.
 
Jep, das zo'n lip. Je kan m via internet bestellen in Amerika. FF zoeken naar de link:

http://www.laminarlip.com/fjr13.php

alleen, daar staat 2003-on -O- Kosten 79 dollar, maar daar komt nog vervoerskosten en invoerbelasting bij. Kom je in totaal uit op circa 120 euro all in.

Ik zal wel eens rondneuzen of ie ook beschikbaar is voor 2001.

Edit: neus even rond op deze link: http://forum.fjr-club.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4904&whichpage=3
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan