Yamaha FJR

Volgens mij had ik dat al via het FJR-forum gedaan (maar onder een andere naam nl. Fedor). Ik heb dus inderdaad belangstelling. Ik moet alleen nog kijken of ik mee mag doen met sleutelen :? voor de montage.
Dan weet je inmiddels dat je van harte welkom bent.
Je hoort nog wel per email wanneer en waar. :]
 
Nou hij is opgehoogd :) . Betekent wel dat et achterwierl op de grond staat als hij op de bok staat. Ongeveer 2,5 cm opgehoogd geloof ik.

Grondspeling heb ik nog niet goed kunnen testen, maar het is goed merkbaar dat hij wat meer op z'n neus staan. Valt sneller in bocht, minder onderstuur etc...

Niet echt het goede seizoen om te spelen, maar ik ben benieuwd als het weer wat beter wordt...
 
Moet alleen nog kijken hoe ik hem van de bok af kan krijgen... moet toch flink afzetten, maar met 1 been ook het stepje gaat het goed (zolang ik hem recht hou...).

Stabiliteit is toch niet noemenswaardig achteruit gegaan. Ik had verwacht enige inwenning nodig te hebben (andere reactie), maar binnen no-time rij ik er mee als vanouds. Ook bij remmen blijft hij goed z'n lijn houden.
Had ik niet verwacht, het is toch een flinke verhoging, en bij Fzers wordt hij vaak weer ongedaan gemaakt. Ik dank dat de nieuwe veerafstelling hier ook veel invloed op hebt.

Kortom hij rijdt een stuk lekkerder :)
 
Tuurlijk, en zo'n opmerking van een medetoerrijder 8-) kan ik wel hebben.

Overigens kan ik nu wel eens een keer proberen hem na te doen... knietje aan de grond. Het is me nog niet gelukt de stepjes opnieuw aan de grond te rijden (zal ook wel aan het weer gelegen hebben...al zat ik mooi aan de bandenrandjes) dus de grondspeling is inderdaad stukken omhoog gegaan. 2,5 cm lijkt niet zoveel, maar is dus echt wel goed te merken.
 
Tuurlijk, en zo'n opmerking van een medetoerrijder 8-) kan ik wel hebben.

Overigens kan ik nu wel eens een keer proberen hem na te doen... knietje aan de grond. Het is me nog niet gelukt de stepjes opnieuw aan de grond te rijden (zal ook wel aan het weer gelegen hebben...al zat ik mooi aan de bandenrandjes) dus de grondspeling is inderdaad stukken omhoog gegaan. 2,5 cm lijkt niet zoveel, maar is dus echt wel goed te merken.
Ik kan je verzekeren dat het onder goede omstandigheden, ook met die
verhogingsset, géén probleem is om de stepjes zwaar over het asfalt
te trekken.
Op Lelystad zijn ze sinds 22 augustus nog bezig om de diepe krassen
uit het wegdek te halen. *D
 
freebike.jpg

simon vrijhoff van freebike...met zijn verhoogde fjr1300 :}

(volledig hyperpro incl.demper en veersets....)
 
Op dinsdag 26 november 2002 09:35 schreef NapO het volgende:
Leuk fotootjes...
Simon vrijhoff van freebike...met zijn verhoogde fjr1300 :}

(volledig hyperpro incl.demper en veersets....)

Ziet er strak uit hoor... zou mij nu dus ook moeten lukken om zo plat te gaan :+

Hyperpro schijnt wel flink te verbeteren, maar ik vraag me af of ik dat wel merk...

Wat ik wel merk met die verhogingsset is dat mijn voorband nu meer neiging heeft tot wegglijden (vergeleken met achter)...ik vond het toch lekkerder dat achter de grens bepaalde. Kan overigens ook te maken hebben dat ik achter een BT56 heb en voor een BT020.
 
Kijken of Simon a.s. zaterdag ook zo plat door alle bochten gaat
als we samen naar Gent rijden met nog een paar andere FJR-ders. :)
 
Nap0: hij rijdt daar? En komt de bocht heel uit? En gaat niet onderuit?? :} :} Shit, hij ligt zowat met zijn koffers op straat. :}

Ja maar die steken dan ook wel een eind uit.

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de voor- of achterkant. Kan je beter zien wat de hellingshoek is...
 
Nap0: hij rijdt daar? En komt de bocht heel uit? En gaat niet onderuit?? :} :} Shit, hij ligt zowat met zijn koffers op straat. :}
mwhoa...simon is instructeur..voor rijopleidingen, runt zijn eigen bedrijf www.freebike.nl en doet ook nog is les geven aan motoragenten...

dus sturen ken hij wel..neem dat van mij aan...en daar kennen er nog een hoop wa van leeruh hier op het forum... :)
 
A.s. zondag 26 januari wordt in Ameide de jaarvergadering gehouden
van de FJR 1300 Club.
We krijgen van Yamaha daar de allereerste in Nederland beschikbare
nieuwe FJR 1300A (met ABS) ter beschikking voor één dag.
We zetten hem midden in de zaal met alle schijnwerpers erop gericht.
 
Vandaag de nieuwe FJR1300A (met ABS) gezien
in mijn kleur: Silver Storm.
Wat issie mooi!!!

5736.jpg


5737.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk er aan om hem volhemd jaar in te ruilen voor een ABS-versie, kleur is wel fraai (ook SS), maar ik vind het een beetje een kitshbak met die lichte velgen e.d.... minder functioneel of zo...zal wel aan mij liggen.
 
Hoi,
Ik ben zelf in ocktober overgestapt van een Div 900 naar een FJR 1300 en lees jullie draardje hier over zijn stuureigenschappen en heb daar een vraagje over.

Ik vind de motor helemaal toppie maar ik heb bij scherpe bochten iedere keer en het gevoel of het voorwiel van de grond af wil komen als ik een beetje scherp stuur, vooral als ik met iemand achterop rij.

Kan ook komen omdat ik na 2 weken rijden op de FJR geschept ben door een auto en daarna 2 maanden niet heb kunnen rijden. Nu sinds een week of 4 weer begonnen en misschien toch een beetje angstig geworden.

Maar misschien is het "gevoel" herkenbaar voor één van jullie?
 
Hoi,
Ik ben zelf in ocktober overgestapt van een Div 900 naar een FJR 1300 en lees jullie draardje hier over zijn stuureigenschappen en heb daar een vraagje over.

Ik vind de motor helemaal toppie maar ik heb bij scherpe bochten iedere keer en het gevoel of het voorwiel van de grond af wil komen als ik een beetje scherp stuur, vooral als ik met iemand achterop rij.

Kan ook komen omdat ik na 2 weken rijden op de FJR geschept ben door een auto en daarna 2 maanden niet heb kunnen rijden. Nu sinds een week of 4 weer begonnen en misschien toch een beetje angstig geworden.

Maar misschien is het "gevoel" herkenbaar voor één van jullie?

Hoe scherp is scherp? Ook bij haakse bochten (bebouwde kom) rij ik steps aan de grond (ook met bijrijder). Ik had/heb dat gevoel niet, motor hield goed gekozen lijn en lag goed op de weg.

Heb je de originele veerinstellingen? Voldoen op zich goed voor normaal gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan