Yamaha FJR1300

1200Bandit

Rookie
20 apr 2013
9
0
Ik heb vandaag een FJR gekocht en tijdens het rijden / opschakelen van twee naar drie ging hij niet in de volgende versnelling.
Na een paar keer proberen en terug schakelen was het weg en deed hij het weer gewoon.
Zijn er mensen die dit probleem kennen ?
 
Als je hem bij een dealer hebt gekocht, en je hebt nog garantie, dan zou ik het nog even aanzien. Heb je hem particulier gekocht dan is het van op hoop van zegen. Hoeveel heeft ie gelopen.
 
leg eens uit hoe een plakkende koppeling dit kan veroorzaken ?
of bedoel je een koppeling die niet volledig vrij komt ?
Ja. Dat laatste bedoel ik, voor mij plakt-ie dan. Na twee keer inknijpen zou de hydrauliek op druk zijn en schakelt-ie dan soepeler, alhoewel met de juiste wijze van belasten schakelen met een plakkende koppeling of zelfs helemaal zonder koppeling uberhaupt geen probleem mag zijn
 
En dat is een maal gebeurd, of heeft ie er nog steeds last van ?
De vorige eigenaar heeft er nog nooit last van gehad.
Iemand anders die er wel eens mee reed heeft het ook nog nooit gehad.
Ik wel gister een paar keer, even wat rond gevraagd en werd er mij aan geraden om ff het schakelpedaal iets hoger of lager af te stellen.
Ik denk niet dat dat het is maar probeer het wel even morgen.
 
Ja. Dat laatste bedoel ik, voor mij plakt-ie dan. Na twee keer inknijpen zou de hydrauliek op druk zijn en schakelt-ie dan soepeler, alhoewel met de juiste wijze van belasten schakelen met een plakkende koppeling of zelfs helemaal zonder koppeling uberhaupt geen probleem mag zijn
Als ik normaal schakel voel je dat je hem in de versnelling zet een klik zeg maar.
Maar op dat moment voel je geen klik/ weerstand dat je hem in de versnelling zet in zijn 1 en 2 schakelt hij gewoon goed.
 
Als ik normaal schakel voel je dat je hem in de versnelling zet een klik zeg maar.
Maar op dat moment voel je geen klik/ weerstand dat je hem in de versnelling zet in zijn 1 en 2 schakelt hij gewoon goed.
Okee, het is dus niet dat-ie blokkeert maar je trekt het pedaaltje omhoog en dan schakelt-ie niet door, je trekt zeg maar een gat in de lucht, een loze beweging. Inderdaat iets harder terug laten schieten bij de eerste keren schakelen. Het haakje zit dan niet achter de schakelwals... :t DucBMW
 
Kan het zijn dat het schakelpedaaltje niet volledig terugkwam in de rustpositie na het opschakelen naar 2, bijvoorbeeld omdat je voet dat verhinderde?
Ik ga morgen de positie van het schakelpedaal veranderen en kijk of dat het is.
Er was nog iemand die dat tegen mij vertelde.
Dus maar even proberen.
Thx
 
Okee, het is dus niet dat-ie blokkeert maar je trekt het pedaaltje omhoog en dan schakelt-ie niet door, je trekt zeg maar een gat in de lucht, een loze beweging. Inderdaat iets harder terug laten schieten bij de eerste keren schakelen. Het haakje zit dan niet achter de schakelwals... :t DucBMW
Ja het is inderdaad een loze beweging.
Ik ga het morgenmiddag proberen ik hou je op de hoogte thx
 
Kan het zijn dat het schakelpedaaltje niet volledig terugkwam in de rustpositie na het opschakelen naar 2, bijvoorbeeld omdat je voet dat verhinderde?

Dat heb ik met een FJR ook meerdere keren gehad, vooral als je wat vlotter optrekt. Pedaaltje terug in de ruststand laten komen en daarna heel even het gas een beetje dicht. Daarna gaat het weer zoals het hoort.
 
Asje van schakelpedaaltje al gecheckt? Zit achter de schetsplaat en kost even wat tijd en moeite om die los te halen. Kan me voorstellen dat als dit in al die kilometers nog nooit schoongemaakt en gesmeerd is het asje redelijk vast kan zitten. En komt dan na opschakelen niet direct terug.
 
Asje van schakelpedaaltje al gecheckt? Zit achter de schetsplaat en kost even wat tijd en moeite om die los te halen. Kan me voorstellen dat als dit in al die kilometers nog nooit schoongemaakt en gesmeerd is het asje redelijk vast kan zitten. En komt dan na opschakelen niet direct terug.
ik ga morgen even op onderzoek thx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan