Yamaha Frazer S2 Abs 2008

Motorwiel

Rookie
8 jul 2021
15
8
Goedemorgen iedereen :)

Ik heb deze week mijn eerste motor gekocht de yamaha fazer s2 abs in het zwart. Prachtige motor!

De motor heeft stickers bij de voorkuip (zie foto) aan beide kanten. Welke ik een beetje onder vindt doen van het hele design.
De motor komt van 2008 dus de stickers zijn er al een tijdje opgeplakt. Nu denk ik dat het eraf halen van de sticker niet een heel groot probleem moet zijn met een heteluchtpistool en stickerverwijderaar.

Ik vraag me wel af of je daarna de afdruk nog heel erg ziet. Iemand ervaring met het eraf halen van de oude stickers?
Alternatief is er daarna een nieuwe sticker over te plakken (andere kleur zwart/carbon).
Iemand ervaring/ tips waar ik deze kan kopen? Ik heb online gekeken maar ik zie naast de orginele stickers niet een alternatief.

Groet Motorwiel :)
1625727802983.png


EDIT:
Ik heb verder gezocht maar kan nog steeds geen stickers vinden.. Wel heb ik het volgende gevonden:
1625729864618.png

Deze Fazer heeft precies de stickers die ik zoek. Ik vind nergens dit sticker pakket (alleen zwart rood, zilver rood, blauw)
 
Laatst bewerkt:
Heb de motor gevonden is het 2007 model. Nu even kijken naar een betrouwbare sticker boer.
 
Vraagje, blijkt toch wat blanke lak erover heen. Mocht ik de sticker verwijderen met een clear coat erover heen, kan ik dan een nieuwe sticker eroverheen plakken en klaar? Of dient er dan opnieuw een clear coat over geplaatst te worden. En ik zie dat je clear coat spuitbussen kan kopen voor nog geen 20 euro. Spuit ik dit dan over het stukje met de nieuwe sticker of over het gehele oppervlak (voorkuip)
 
Laatst bewerkt:
Als ze onder vernis zitten krijg je ze er nooit proper af,en er later met een spuitbus over spuiten gaat heel waarschijnlijk ook een slecht resultaat opleveren.
 
Bij mijn oude TC heb ik ook gewoon de stickers verwijderd met een föhn.

En vervolgens met geduld en WD40 en nagelak remover van de Hema, lijm de resten verwijderd.

Vervolgens waar de oude stickers zaten goed schoongemaakt en mijn eigen stickers geplakt.

Meestal zitten alleen de tank stickers onder een laklaag ivm benzine..
 
Een nieuwe sticker op maat laten maken bij een stickerboer, en die er precies overheen plakken geen optie?

Aangezien er nu blanke lak overheen zit (weet je dit zeker?) ga je dit er inderdaad nooit netjes af krijgen zonder de boel opnieuw te moeten spuiten.
 
Mooi laten zitten, eraf halen maakt de motor alleen maar minder waard voor eventuele verkoop/inruil in de toekomst. Of een 2de kuip erbij kopen en daar de stikkers opplakken die je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan