RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.479
- 29.216
Ik wil graag reageren..:-) Mijn carriere begon in 1982 ook met een Yamaha Fs1..en wel de FS1 DX..Was een 75 er met de hoge smalle tank..Framenummer serie was nog steeds 378...Want na deze DX had ik een 79 er bordeaux rode FS1 DX met kunstof zijdeksel..Beide heb ik met membraam blok, originele FS1 cilinder en dito uitlaat met schuine achterkant.16 mm Mikuni met chokeknop op de carburateur..Ooit vanaf de FS1 / 378 had je nog choke hendel aan het stuur en dus op de carburateur een kabelverbinding...
Onder de groene FS1 DZ uit 1975 heb ik ooit nog een FS blok met roterende inlaat gehad...Die was aardig snel..Toendertijd had je al aluminium 60 CC cilinders met een racezuiger voorzien van een enkele L zuigerveer..Met een bewerkte schijf van de roterende inlaat en een tandwielverhouding van 14 voor en 41 achter ( in plaats van 42 ) waren de snelheden redelijk onverantwoord..Ondanks schijfrem voor, DX
Ik heb zelf een 5 bak FS1 gehad ook 60cc maar dat waren gietijzer cilinders.