Yamaha FZ 6 Fazer

Marshall

MF'er
5 mrt 2007
38
0
Hallo,

Ik ben een nieuwe motorrijder en heb mijn oog laten vallen op een Yamaha FZ6 Fazer, 2003/2004 model.
Naar ik later begreep is dat iets wat veel beginnende motorrijders doen, wat helaas niet anders is ;)
Nu ben ik echter de Fazers aan het bekijken her en der en ik kom al snel tot de conclusie (correct me if im wrong) dat voor een 2003/2004 model veelal zo'n 5500,- neergelegd moet worden voor ca 20.000+ kms. Dat is ongeveer de standaard prijs die ik her en der tegenkom.
Echter ik zie ook verschillen op de fazer. Zo heeft de één een volledige kuip, de ander is naked, de ander heeft enkel een bodemkuipje (hoe heten die dingen?).
Wat is daar het verschil in, zijn dat modellen of is het enkel de kuip die bijv los te koop is ofzo?

En waar moet ik op letten bij de fazer?

Groet
Marshall
 
Hoi Marshall ;) beter deze vraag ff droppen in het volgende motor-forum.nl topic:

Sport / Fazer rijders... vertel het hier! Deel 4

Daar zul je hoogstwaarschijnlijk antwoord op al je Fazervragen kunnen vinden :)



Greetz,
Een Honda-rijder
 
:^

FAZER rijders... Vertel het hier! Deel 4

Een snel antwoord:

Prijzen lijken wel redelijk te kloppen.
Er is maar 1 Fazer model 2003/2004 en die heeft alleen een topkuip.
De rest van de kuipdelen (incl. bellypan) is er later opgezet.

Verder hoef je bij een Fazer niet op veel dingen te letten, anders dan de dingen die je bij elke andere motor zou controleren (banden, olie, ketting en tandwielen etc). Het is een probleemloze motor.

En beginnersmotor.... dat valt wel mee hoor. Je kunt er ook erg hard mee.


[me="Texan"]maakt een subtiele verwijzing om eens op Vakantie te klikken in z'n ondertiteling.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben een nieuwe motorrijder en heb mijn oog laten vallen op een Yamaha FZ6 Fazer, 2003/2004 model.
Naar ik later begreep is dat iets wat veel beginnende motorrijders doen, wat helaas niet anders is ;)
Nu ben ik echter de Fazers aan het bekijken her en der en ik kom al snel tot de conclusie (correct me if im wrong) dat voor een 2003/2004 model veelal zo'n 5500,- neergelegd moet worden voor ca 20.000+ kms. Dat is ongeveer de standaard prijs die ik her en der tegenkom.
Echter ik zie ook verschillen op de fazer. Zo heeft de één een volledige kuip, de ander is naked, de ander heeft enkel een bodemkuipje (hoe heten die dingen?).
Wat is daar het verschil in, zijn dat modellen of is het enkel de kuip die bijv los te koop is ofzo?

En waar moet ik op letten bij de fazer?

Groet
Marshall
Kijk voor de grap eens op mobile.de.
Voor 5500 heb je een 2006 model met abs en slechts een paar duizend km erop.
. Ophalen , naar de rdw rijden, beetje bpm betalen en rijden maar. 8-)
 
Beste Slijtboutje,
Motoren uit Duitsland halen doe ik wel zodra ik weet waar ik op moet letten en ik dus meer verstand van motoren heb... Tot die tijd vertrouw ik graag op de kundigheid van de dealers hier in NL....
 
Beste Slijtboutje,
Motoren uit Duitsland halen doe ik wel zodra ik weet waar ik op moet letten en ik dus meer verstand van motoren heb... Tot die tijd vertrouw ik graag op de kundigheid van de dealers hier in NL....
Waarom zouden dealers in DE minder kundig zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan