Yamaha FZ 6 S2 Leovince SBK uitlaat?

22 okt 2019
3
2
Hoi motor-forum,

Ik had even een vraag. Ik ben opzoek naar een nieuwe motor en kwam een FZ6 s2 op marktplaats tegen. Deze heeft een LV SBK uitlaat er onder.

Als je deze uitlaat zoekt op je favoriete zoekmachine dan komen er echter andere uitlaten naar voren. Ik denk dat dit een oudere versie zou zijn? Of zit er een uitlaat voor een ander model op, dat zou ook kunnen. Hoe kan ik erachter komen of deze uitlaat beschikt over een E-keur? Ik zou waarschijnlijk wel er mee in het buitenland willen rijden... Me andere vraag is, heb je een 'tune' nodig voor deze uitlaat op deze specifieke motor?

Desbetreffende uitlaat
$_86.JPG
 
  • Haha
Waarderingen: SP1R
Ekeur kan je zien aan het plaatje of gravering op/in de uitlaat, onder het deel e1. Vaak met uitneembare db killers. Om hem helemaal netjes af te stellen kan je bv met een power commander laten doen. Vaak merk je er weinig van als je er mee rijdt. Even kijken of er geen rare dipjes in zitten. Wat zegt de verkoper over deze uitlaat?
uitlaat e-keur.jpg
 
Ekeur kan je zien aan het plaatje of gravering op/in de uitlaat, onder het deel e1. Vaak met uitneembare db killers. Om hem helemaal netjes af te stellen kan je bv met een power commander laten doen. Vaak merk je er weinig van als je er mee rijdt. Even kijken of er geen rare dipjes in zitten. Wat zegt de verkoper over deze uitlaat?

Thx voor de uitleg over de e keur. De verkoper reageert een beetje apart, maar dat kan ook natuurlijk via de chat zo lijken. Ik heb serieuze interesse in de motor dus ik zal wel even langsgaan/bellen. Ik dacht dat het bij groteren motoren het gebruikelijk was om een power commander er in te laten monteren zodat de motor goed liep door de uitlaat, maar blijkbaar niet? Is dit hetzelfde als de katalysator er tussenuit is gehaald?
 
Thx voor de uitleg over de e keur. De verkoper reageert een beetje apart, maar dat kan ook natuurlijk via de chat zo lijken. Ik heb serieuze interesse in de motor dus ik zal wel even langsgaan/bellen. Ik dacht dat het bij groteren motoren het gebruikelijk was om een power commander er in te laten monteren zodat de motor goed liep door de uitlaat, maar blijkbaar niet? Is dit hetzelfde als de katalysator er tussenuit is gehaald?
Het getoonde plaatje is toch hetzelfde als hier?
  • met EG-BE-goedkeuring
  • Wanneer u de dB-killer verwijdert, verkrijgt u een open racedemper (niet toegestaan op de Duitse openbare weg
Een power commander is erg 2001 :+ en dit wordt steeds minder gedaan.
Moderne injectie motorfietsen worden na een vermogensrun softwarematig nog amper anders afgesteld met een andere uitlaat.
Ik heb zelf een paar controle runs gedaan met diverse motorfietsen en er hoefde niets veranderd te worden aan de mapping.
De bewuste tuner melde toen dat hij zelden verschil zag, zij het soms heel hoog bovenin toeren bij een R6 bijvoorbeeld.
Meten is weten = €59,00. Aanpassen kost iets meer. :+ Ik zou hem er niet voor laten staan. :)
 
Het getoonde plaatje is toch hetzelfde als hier?

Yes dat moet hem zijn! Ik heb echt lang gezocht maar die website niet tegengekomen... Thanks! Ook bedankt voor de verdere informatie, helpt mij enorm als nog motornoob. Ik ga maar even goed contact zoeken met de dealer (: Nogmaals bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan