Yamaha FZ 750 leuk voor weinig???

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Ik zat zo eens op marktplaats te kijken naar FZR 600 tjes
toen mijn oog viel op een FZ 750!!

Weet iemand welke motor beter is?
De FZ 750 of FZR 600
FZR is volbloed racer en FZ 750 heeft niet altijd een onderkuip
Wel is de 750 sneller dan de 600 of heb ik dan ongelijk?? :?

Iemand tips of foto's?
 
hoi,

ik heb zelf een tijd een fz gehad en ik vond het een fijne motor. Betrouwbaar!!! Snel, zuinig en mooier dan een fzr 600 (vind ik).

Succes ermee.
 
+/- 100pk op de kruk en 20 kleppen, zelf leren kleppen stellen, anders ben je veel geld kwijt voor ze te laten stellen :+
 
Hmmm 42.000km, ja dan hoef je het niet te leren ;) Dacht dat zo'n oudere motor
wat vaker gecontroleerd moest worden qua klepspeling... Mijn GSX600F van '93
moest om de 6000km onder het mes, maarja, andere techniek he.
 
ik heb ze alletwee gereden, en rij nu een FZR600. De FZR600 is fijner in de omgang, zuiniger, de FZ750 heeft meer vermogen en meer koppel en is voor toeren net wat fijner. als je links en rechts auto's voorbij wilt hoeken of in de bergen lol wil hebben zou ik voor een FZR600 gaan, is het voor toeren, langere afstanden, zou ik voor een 750 gaan. Je mag de mijne kopen... (ga ik er weer eentje in duitsland halen, precies dezelfde)
 
Je bedoelt de verkooptechniek van je dealer zeker :P

onzin om na 6000 km kleppen te stellen mn 750 hoeft maar 1 maal per jaar (20.000-25.000 km) en dan hoeft slechts 1 klep beetje bijgesteld te worden...

 
onzin om na 6000 km kleppen te stellen mn 750 hoeft maar 1 maal per jaar (20.000-25.000 km) en dan hoeft slechts 1 klep beetje bijgesteld te worden...

Zie werkplaatshandboek en officiele boeken bij Suzuki dealers, GSX600F - oude model - moet om de 6000km op voor klepcontrole. Ik neem aan dat dit bij een oude 750F ook zo is aangezien het blok vrijwel hetzelfde is. Dat er slechts een klep moet worden bijgesteld bij 20k is natuurlijk wat anders.. je hoeft de kleppen niet te stellen, maar je weet wat er kan gebeuren als ze niet correct staan en er te lang mee door rijd.

Ik denk wel dat Suzuki bij het nieuwe model GSXF de intervallen iets ruimer heeft gemaakt.
 
Hey SICTC

Wat is je vraagprijs voor die 750??
Plaats ook even een foto!!

Ik heb nu een GS 500 die ik op korte termijn te koop ga zetten denk ik !!
Volvermogen versie met 45 PK of iets, heb gister 185 gereden in z'n 5
in 6 trekt ie niet meer zo denk ik (snelweg was afgelopen) :]

Groetejs Onno
 
Ha pineut,
Je hebt hetzelfde topic ook bij brikken staan, maar daar terecht weinig reacties, de FZ is nog steeds een sport fiets (nah.. toersport :) ). Maar wat Fury daar zegt is helemaal waar.
FZR600 is er ook in veel verschillende versies, de 600R is wat nieuwer dan de FZ, maar zonder R is toch allemaal ongeveer dezelfde generatie.
Beide zijn leuk, FZ wat meer ontspannen, FZR wat meer racy (al heb ik er persoonlijk nooit op gereden).
FZ's rijden er nog meer rond dan je denkt, bijna 100 leden bij de FZ groep (e-mail, msn ietsje minder http://groups.msn.com/yamahaFZ750bikes).

Groetjes, Dutch
coordinator FZ groep
 
FZ is een oerdegelijke fiets en erg snel! Heb de mijne te koop! uit 94 en slechts 19000 gelopen, dus daar kun je nog lang mee voorruit. Heb zelf ook fzr gereden, maar was voor mij te klein en te licht.

De foto is niet van mijn fz maar dan kun je de kleuren vast zien.

Gr j

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/113246/702029bfecc819b8bfd0af803adb7914 (23.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan