Yamaha FZ 750 leuke beginner voor weinig!!

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Ik zat zo eens op marktplaats te kijken naar FZR 600 tjes
toen mijn oog viel op een FZ 750!!

Weet iemand welke motor beter is?
De FZ 750 of FZR 600
FZR is volbloed racer en FZ 750 heeft niet altijd een onderkuip
Wel is de 750 sneller dan de 600 of heb ik dan ongelijk?? :?

Iemand tips of foto's?
 
Of de topsnelheid veel zal schelen weet ik niet (lekker interessant trouwens),vergeet niet dat de FZ al een stukkie ouder is dan de FZR....
Ik kan zosnel effe niet op kwetsbare punten van de FZ komen (da's handig bij aankoop),maar echt veel zie je ze niet (meer).
Succes met je keuze!
 
Hallo heb zelf een FZ uit 1985 kei van een motor loeisnel 20 klepper met zo`n 105 pk.Zwakke punten vanaf 85 t/m 86 lager van de uitgaande versnellingsbakas let op de kettingspanning zit deze te strak dan is het lager zo naar z`n grootje, hele blok moet uitelkaar na 86 hebben ze dit verbetert door een beter lager te monteren.
Verders in z`n zes niet onder de 3000 toeren rijden en z`n smalle achterband 130 voor de eerste types en 140/150 voor de latere versies(achterwiel + brug van de FZR1000 met maximaal 170 band erop ziet er stoerder uit, benzinepomp wil nogweleens moeilijk doen maar deze kan uitelkaar gehaald worden .Voordelen kan zeer hoge km stand aan 150.000+ km zonder het blok open te maken mits op z`n tijd de nokkenasketting vervangen en z`n normale onderhoudsbeurten.De FZ is een zeer sterke fiets.

De FZR600 zwakke punt versnellingsbakken zijn niet van de geweldige :( verders is deze fiets wel ok loopt net zo hard als de FZ 750 qua top.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan