Yamaha FZ 750

Op het Duitse FZR forum werd net over voorvorken gesproken.

bild-14861.jpg


Auf dem Foto ist die kleine Gabelparade zu sehen: Originalgabel, FZR-USD (`96) und rechts R1 (`98). Deutlich sieht man die Längenunterschiede. FZ 81cm, FZR 77cm und R1 74,5cm.


Om mee te lezen moet je je aanmelden op www.fzr-forum.de, het draadje staat bij "FZ 750" -> "FZ Update"
 
Op het Duitse FZR forum werd net over voorvorken gesproken.

[afbeelding]

Auf dem Foto ist die kleine Gabelparade zu sehen: Originalgabel, FZR-USD (`96) und rechts R1 (`98). Deutlich sieht man die Längenunterschiede. FZ 81cm, FZR 77cm und R1 74,5cm.


Om mee te lezen moet je je aanmelden op www.fzr-forum.de, het draadje staat bij "FZ 750" -> "FZ Update"
Ik heb me daar inmiddels aangemeld en suf gelezen in de verschillende topics ..... :$

In het kort (en hopende dat mijn duits correct is :+ ) komt het er dus op neer dat een FZR USD vork 4 cm korter is dan een standaart FZ vork,deze 4 cm ben je bij de FZ echter ongeveer weer kwijt aan de stuurhelften.Een voorvork van een R1 is dan nog weer 2,5 cm korter.Aangezien de lagermaten (sowieso van de FZ en FZR) gelijk zijn blijft volgens mij alleen de lengte van de stuurpen een remmende factor :)
 
Laatst bewerkt:
hallo ik ben hier juist een foto van een yamaha fz rood wit teggen gekomen die ze gaan ombouwen nu was mijn vraag aan de persoon van de moto of hij de kuip delen niet verkocht bijvoorbaat dank
 
hallo ik ben hier juist een foto van een yamaha fz rood wit teggen gekomen die ze gaan ombouwen nu was mijn vraag aan de persoon van de moto of hij de kuip delen niet verkocht bijvoorbaat dank

Ik neem aan dat je de mijne bedoelt ?? Daarvan zijn de zijkuipen nog wel aanwezig.Ze zijn echter niet in perfecte staat.Als je meer wilt weten mag je mij wel mailen op het adres in mijn profiel :)
 
Ik rij al 18 jaar met een verbouwde FZ750 rond uit 1985. Inmiddels is hij 911 cc en loopt als een kogel.

Heb het volgende veranderd:

Voorvork FZR 1000 1993 UPS
Voorwiel Marchesini 3,5 X 17" van een OW01
Remschijven Brembo 320 mm
Remklauwen R1
Tellerset ect. Home made
Koplamp Honda Hawk
Clipons Harris racing
Achterbrug Bakker Netherlands model YZF
Achterwiel YZF 5.5X17"
Uitlaat Bos titanium
Voor de rest zitten er erg veel met de hand gemaakte onderdelen op.

Dus als je vragen hebt.

@Lambik44

Ziet er gaaf uit, de ombouw, even een vraag m.b.t. de chokeknop en de schakelaar reserve,

Bij een standaard FZ750 zitten de choke en de schakelaar voor de reservestand op een soort van hulpframe gemonteerd.

Ik zie dat je dit gehele frame verwijderd hebt. Hoe heb je nu de chokeknop en de schakelaar reserve gemonteerd zitten? (misschien een paar foto's beschikbaar?)

Bijvoorbaat dank,

Albert
 
Laatst bewerkt:
De choke heb ik van een fzr 1000 gebruikt en een beetje omgebouwd en naar de rechterkant gehaald. Samen met een universele binnen en buiten kabel pas gemaakt. werkt goed. Ik heb geen reserve meer, maar dat is gewoon een schakelaar en die kun je overal plaatsen.

Aart
 
Oma, oma, oma, Mijn fiets is 24 jaar oud en JIJ zeurt over een paar weken ? :W :W


Ik heb zelf een 86 FZ (grijs zwart rood)
model http://www.motoazcapotzalco.com.mx/Deportivas/FZ750.jpg

en kan nu een 87'r kopen die ik wil genruiken als donor (blok uitgaande as defect)
model http://www.motorsloop.com/images/yamaha/FZ750MH26HH.JPG

Nu is mijn vraag

Past het kuipwerk ? is erg slecht van de 86'r en deze 87'r ziet er goed uit

past de tank ? ?

past het uitlaatspruitstuk ? 4 --> 2 --> 1

Of kan ik beter het blok gewooon uitwisselen ?


Ik hoor het wel weer


groet


Even op diverse topics gezet daar er winig gereageerd wordt (oude motor) :-)

Mocht het helemaal niets worden dan zal er een nieuw ratje aan komen vrees ik
 
@ Lambik Respect !
Ik zit te twijfelen om van mijn oude FZ uit `86 een circuitfietsje te maken..
Als ik dit zo zie, misschien best leuk
Verkoop levert toch niks meer op
 
We zijn inmiddels een klein stapje verder :+ enneh zowel de voorvork als achterbrug van een FZR 1000 passen gewoon.Wel moet er in de achterbrug een bus opgevuld worden omdat de swingarmas van de FZ 5 mm dunner is.
 
Laatst bewerkt:
Zo, even een update. Heb er deze zomer niet veel aan gedaan, maar het blok is nu bijna klaar en gaat volgende week in mijn fz. Cilinderblok ligt klaar en de zuigers kunnen gemonteerdworden.
full
 
Toch wel een mooi gezicht die wiseco's. Alleen jammer dat je nooit meer wat van ziet als het goed is.
full
 
Slag van de FZ of heb je een FZR krukas in het FZ onderblok gelegd? Lijkt dan wel op dat legendarische ding van Tony Tice, moet je alleen nog even een NOS tankje onder de duo zit frotten *D
 
Noud,

Nee, het is helemaal een FZR1000 exup blok met de bak van een YZF750. Zes versnellingen leek me wel leuk. Ik heb ook nog geprobeerd een YZF750 carter te gebruiken, maar dat lukte niet. Ik kreeg de krukasspelling niet goed. De foto is van voor het spuiten. Het leek me wel leuk om een sleeper te bouwen. Maar doordat ik nu een oliekoeler moet plaatsen valt het voor de kenner nogal op dat het niet een standaard FZ blok is. Mijn FZ is inmiddels belastingvrij en met 150 pk is dat wel leuk natuurlijk.

Het fz911 blok wat er u onder hangt gaat er onder uit. Leuk experiment geweest maar een beetje fel. Ik hoop dat ik nu een blok krijg met een bult koppel.
full
 
hallo,
kan ik wat info krijgen om een fz911 blok op te bouwen?
Ik heb een fz750 blok en een fzr1000 blok uit 88 liggen en ik wil een classic superbike racer
bouwen voor het duitse kampioenschap.
Hoe veel pk levert een 911 blok ongeveer?of toch gaan voor een 1000 blok met de fz 6bak?
 
Eerst moet je kijken wat je mag volgens dat duitse regelement, misschien is het niet toegestaan om er een 1000 in te hangen. Een duizend is natuurlijk wel sterker, maar een 911 maakt weer meer toeren en heeft een heel ander karakter. Ik vond het leuk om te doen en het is weer eens iets anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan