Yamaha FZ6 Fazer. Mooier geluid????? Demper eruit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AaronDekker

Rookie
20 aug 2012
28
0
Gennep
aaron.dekker.10
Dit is mijn Yamaha fz6 Fazer uit bj 2005. Ik wil hem wat vetter laten klinken. Kan ik alleen de een andere uitlaat kopen om het geluid mooier te maken?

http://www.facebook.com/aaron.dekke...40111462.76373.100002444562434&type=3&theater
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]Dit is mijn Yamaha fz6 Fazer uit bj 2005. Ik wil hem wat vetter laten klinken. Kan ik alleen de een andere uitlaat kopen om het geluid mooier te maken?

http://www.facebook.com/aaron.dekke...40111462.76373.100002444562434&type=3&theater
Als ik het mij goed herinner zijn er mensen die de nodige filters enzo uit het achterste deel van de uitlaat slopen, dat is geloof ik het katalysator gedeelte. Was iemand op marktplaats die dat voor je kon doen. Maar wat ik ervan gehoord heb, niet echt het geld waard. Ja, eigenlijk is de enige optie dik geld uitgeven, krijg je misschien er nog een paar pk bij.......
 
Als ik het mij goed herinner zijn er mensen die de nodige filters enzo uit het achterste deel van de uitlaat slopen, dat is geloof ik het katalysator gedeelte. Was iemand op marktplaats die dat voor je kon doen. Maar wat ik ervan gehoord heb, niet echt het geld waard. Ja, eigenlijk is de enige optie dik geld uitgeven, krijg je misschien er nog een paar pk bij.......

Met de catalysator moet je toch altijd wel opassen.. is behoorlijk giftig.
Teminste had ik ergens gelezen :9
 
Gewoon een vervangings-demper eronder, eventueel gebruikt via marktplaats.
Ik zou de originele demper niet gaan verkloten.
Als je straks een keer bent uitgekeken op de demper en je wilt weer terug naar origineel dan kost dat een hoop knaken.
En wie weet als straks de APK er wel doorkomt en je hebt geen origineel meer :X

Tevens hebben ze bij inruil ook vaak het liefst de originele spullen er onder.
 
Ik dacht dat je gewoon de demper eruit kon halen en als het niet klonk gewoon weer er terug in, maar je moet het dus werkelijk eruit slopen?
 
Je bedoelt de DB-killer. (zit in de demper) Die zit er niet in bij een standaard uitlaat.
Koop een vervangingsdemper, leovince is goede prijs-kwaliteitsverhouding.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je gewoon de demper eruit kon halen en als het niet klonk gewoon weer er terug in, maar je moet het dus werkelijk eruit slopen?

Beste is om een vervangingsdemper eruit te halen, wanneer je van de originele demper het binnenwerk eruit haalt klinkt deze heel blikkering. Ik heb beide in het echt gehoord en ik zeg Leovince!
 
Gewoon een ander dempertje via ebay enzo, originele niet slopen want die kan je nog wel eens nodig hebben later :) 200 euro heb je een laser bijv.
 
uitlaatinaanbouw.jpg

Zo ziet het er dan opengewerkt uit :)
Paar schotten weggebroken voor minder reflectie in de verschillende kamers.

En dan twee grotere uitlaatopeningen, erin gelast.
2012-01-23133748.jpg
 
Laatst bewerkt:
De originele uitlaat wil ik liever ook niet verkloten. Ik dacht dat de DB-killer er gewoon uit kunt halen en eventueel er weer in als het niet klinkt. Dan ga ik ook liever voor een leovince ofzo, want wil de boel niet slopen. Dank jullie wel. Hebben jullie nog ergens een prikkie gezien voor een mooie leovince uitlaat en hebben jullie voorbeelden?
 
[afbeelding]
Zo ziet het er dan opengewerkt uit :)
Paar schotten weggebroken voor minder reflectie in de verschillende kamers.

En dan twee grotere uitlaatopeningen, erin gelast.
[afbeelding]
Wáárom zou je dat doen :? A. Ziet de originele uitlaat er meestal niet uit B. Klinkt nog niet zo mooi als een vervangingsdemper C. Je hebt de originele uitlaat niet meer (APK/circuitdag/verkoop) en D. DB-killers enzo zijn ook geen optie in zo'n bewerkte uitlaat

Ik zie alleen maar nadelen..
 
Laatst bewerkt:
Wáárom zou je dat doen :? A. Ziet de originele uitlaat er meestal niet uit B. Klinkt nog niet zo mooi als een vervangingsdemper C. Je hebt de originele uitlaat niet meer (APK/circuitdag/verkoop) en D. DB-killers enzo zijn ook geen optie in zo'n bewerkte uitlaat

Ik zie alleen maar nadelen..
Had een demper gekocht voor 50 euro, originele ligt nog op zolder... Was gewoon om te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan