Yamaha Fz6 rempot loskrijgen goudentip gezocht

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Hoe is het mogelijk dat ik deze vraag moet stellen, dat vraag ik mijzelf ook af.
Sinds kort een Fz6 en bezig met het onderhoud, alles ging lekker lekker totdat..... ik bij het achterste rempotje aankwam.

Ding is met geen mogelijkheid van zijn plek te krijgen. Hij past nergens door het frame en met elke tang er al tussen wezen prikken, maar geen draai in te krijgen. Wie heeft de goudentip voor dit probleem.

IMG_0727.jpg

IMG_0728.jpg

IMG_0729.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ees stukje klittenband eromheen, losjes, en dan met een telefoontang (punttang, die iedereen heeft) een soort van opwinden zodat het knevelt, door het aantrekken komt er spanning op het klittenbandje te staan en trekt zich strak om de dop. Je maakt daarmee zo'n soort oliefiltersleutel. dat kan je vanaf de bovenkant doen
 
Laatst bewerkt:
Ees stukje klittenband eromheen, losjes, en dan met een telefoontang (punttang, die iedereen heeft) een soort van opwinden zodat het knevelt, door het aantrekken komt er spanning op het klittenbandje te staan en trekt zich strak om de dop. Je maakt daarmee zo'n soort oliefiltersleutel. dat kan je vanaf de bovenkant doen

Dat zou nog eens goed kunnen werken. Hopelijk genoeg weerstaan op het plastic. Ik ga het morgen proberen, tnx!
 
Dat zou nog eens goed kunnen werken. Hopelijk genoeg weerstaan op het plastic. Ik ga het morgen proberen, tnx!
Al zou het schuiven komt het "rolletje" dat om de punttang zit vanzelf in een kuiltje van het doppie terecht waardoor het eigenlijk nog strakker komt. Klittenbandje beetpakken op een plekje waar het al over elkarr heen zit he...
 
Bij mijn Fazer (oudere broer van deze fiets) haal ik het hele potje naar buiten. Potje losschroeven en dan "buiten" de motor halen en dop eraf schroeven.

Grote kans dat de tank er dan af moet. Of als de tank scharnier aan de buddyzijde de tank iets omhoog zetten, grote kans dat de doorgang al wat groter wordt.

Succes
 
Het is de bedoeling dat je de tank omhoog doet,dan kan je er wel bij,
daarom hebben ze de tank scharnierend gemaakt :Y

Tnx, nou de tank omhoog gehaald. Zit ik nog met het laatste probleem. De remleiding zit achter het frame vast en is te kort om helemaal omhoog te kunnen halen. Hierdoor zal het bevestiging punt los moeten, maar kun je onmogelijk bij.
 
Ik zie het probleem niet maar goed...

Leegpompen, puntangetje pakken en sluiting loshalen en eraf snukken dat ding.

Of anders:
Rempomp demonteren zodat je t potje wel verder omhoog kan krijgen.
 
Ik zie het probleem niet maar goed...

Leegpompen, puntangetje pakken en sluiting loshalen en eraf snukken dat ding.

Of anders:
Rempomp demonteren zodat je t potje wel verder omhoog kan krijgen.

Het is de eerste keer dat ik de vloeistof vervang en ik wil natuurlijk geen lucht in het systeem krijgen. Bij de voorrem is het helemaal goed gegaan d.m.v. pompen, nippel open/dicht, pompen bijvullen enz.

Wanner ik het potje demonteer en weer monteer en bijvul, moet het gewoon net zolang doorspoelen tot ik voldoende weerstand voel?
 
Het is de eerste keer dat ik de vloeistof vervang en ik wil natuurlijk geen lucht in het systeem krijgen. Bij de voorrem is het helemaal goed gegaan d.m.v. pompen, nippel open/dicht, pompen bijvullen enz.

Wanner ik het potje demonteer en weer monteer en bijvul, moet het gewoon net zolang doorspoelen tot ik voldoende weerstand voel?

Ik gooi altijd het potje (en slangetje) eerst helemaal leeg, daarna monteren en vullen. Pompen en bijvullen (doorzichtig slangetje op je ontluchtingsnippel) tot de vloeistof mooi helder is.
 
Ik gooi altijd het potje (en slangetje) eerst helemaal leeg, daarna monteren en vullen. Pompen en bijvullen (doorzichtig slangetje op je ontluchtingsnippel) tot de vloeistof mooi helder is.

Bedankt voor je bericht. Ik heb het potje losgehaald en 5 keer het systeem doorgepompt. Ik voel voldoende druk en er zat 1 mini luchtbel in de slang toen hij terug liep zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan