Yamaha FZ6 winterproject

Mooi project! Benieuwd naar het eindresultaat.
Heb er ook over zitten te denken om mijn FZ6 in een dergelijke kleurstelling te laten spuiten, maar is nog niets van gekomen...
Wie weet komt het er ooit nog van.

Ik blijf je volgen!
20130402_152218_zps40997068.jpg
 
Mooi project! Benieuwd naar het eindresultaat.
Heb er ook over zitten te denken om mijn FZ6 in een dergelijke kleurstelling te laten spuiten, maar is nog niets van gekomen...
Wie weet komt het er ooit nog van.

Ik blijf je volgen!
[afbeelding]

Die Leovince staat het toch ook wel lekker, nog steeds sterk aan het twijfelen omdat de Leovince met kat vervanger komt en toch een stuk goedkoper is maar ook lekker smoelt en klinkt ;)
 
Update: Het is al een tijdje geleden dat er een update heeft plaats gevonden en toch zijn er een paar kleine dingen gebeurt.

Zoals de vorige keer verteld is de motor in principe compleet afgebouwd zover het nu kan. Bij het monteren van het vorige achtertandwiel kwamen we er al snel achter dat deze voor een fz6 van 2009 was. Contact opgenomen met de verkoper in Tsjechië en deze heeft de volgende opgestuurd.

IMG-20150223-WA0015.jpeg


Zoals te zien is deze dus weer veel te dik en gaat de ketting nooit in de tandje passen, om het snel klaar te maken en geen gezeik te hebben laat ik het tandwiel een paar millimeter afdraaien door een maat. Niet een super oplossing maar wat moet je geen zin om weer twee weken te wachten.

Verder heb ik al wel de rode remleidingen binnen.

20150224_164103.jpg


Ook zijn de stickers ontworpen voor het complete geheel.

Screenshot_2015-02-25-11-53-19.png


Morgen ga ik naar de spuiter om te overleggen over hoe of wat en ik heb toch besloten om voor het tweede mooiere ontwerp te gaan en hoop dat deze dan ook mooi uit pakt.
Ook laat ik de voorpoten opnieuw candy gold spuiten zodat deze precies op de poten van Ohlins lijken. Het binnenwerkje is ook van Ohlins maar de buitenkant lijkt er niet echt op :P

Ook zit ik zoals hierboven al te lezen is toch weer erg te twijfelen over de uitlaat. De Leovince is ook mooi en klinkt weer net iets beschaafder en minder lomp als de Two Brothers. Twijfel twijfel twijfel ;) Maar goed voor de uitlaat hebben we nog even de tijd.

De volgende update zal nog wel even op zich laten wachten omdat het spuitwerk eerst klaar moet zijn, ik verwacht dat dit pas klaar is over een maand.
 
Die Leovince staat het toch ook wel lekker, nog steeds sterk aan het twijfelen omdat de Leovince met kat vervanger komt en toch een stuk goedkoper is maar ook lekker smoelt en klinkt ;)
Als de 2 brothers niet met katvervanger komt zou ik voor de leo's gaan. Bij warm weer heb je dan geen last meer van de katalysator die loeiheet is en merkbaar veel warmte afgeeft bij het stoplicht.
Daarnaast klinkt ie ook heul dik! :)
 
2de fotoshop is erg mooi zo, de tophalf loopt dan echt mooi in de lijn mee.

Qua kleur keuze voor de vorkpoten snap ik je redenering, Ohlins=goud maar als ik naar het geheel kijk vind ik dat minder omdat de velgen ook al goud kleurig zijn maar de rest ziet er echt super uit :Y :9~

Ben benieuwd naar de foto's als het terug is van de spuiter!

Mag ik je trouwens uitnodigen om de fiets te laten zien tijdens deze foto shoot (als het mooi weer is natuurlijk ;) )
Groepsfoto Grolsch Veste Zondag 29 maart 11.00 uur.
 
Daar zijn we weer met een kleine update,

Vandaag zijn we bezig geweest met een aantal kleine dingen zoals het oliefilter, en de diverse vloeistoffen bij vullen. Ook zijn er een aantal optische dingen geplaatst en een paar technische dingen zoals de foto's vast wel duidelijk zullen maken.

Vanmorgen ben ik eerst begonnen met het installeren van het nieuwe oliefilter wat opzich zonder problemen ging.

20150307_171005.jpg


Hierna alle vloeistoffen bij gevuld en kijken of hij wou starten zonder tank of wat er dan ook op om te zien of de beveiligingen goed werkten en of alles goed was aangesloten. De startmotor draaide netjes rond dus nu is het wachten op de tank met de ingebouwde benzinepomp.

Verder heb ik het knipperlicht relais vervangen voor een elektronische van Ebay, deze was met het omdraaien van een pootje toch redelijk plug and pray en functioneerde prima. *O*

Toen kwamen de mooie rode remleidingen deze pasten ook vrij perfect en het resultaat is toch erg mooi te noemen.

20150307_170941.jpg


20150307_170947.jpg


Alleen met het ontluchten kwamen we erachter dat de voorrem zelfs na ontluchten nog helemaal tot aan het stuur is aan te trekken. Nu weet ik niet of dit altijd zo is maar met de oudere motoren die ik gewend ben kon je hem maar halverwege aantrekken omdat dan de druk te hoog werd. Toch ben ik er 100% zeker van dat er geen lucht meer in zit omdat ik de remvloeistof er van onder in heb gespoten door de nippel naar het potje.

Als laatste heb ik de nieuwe handvatten geplaatst en dit maakt het geheel ook weer net iets fraaier.

20150307_170956.jpg


Al met al dus een aantal kleine dingen gedaan maar het wachten is dus nog steeds op de spuiter, ik hoop dat deze week de basis kleur (Landrover wit) erop zit.

Na het spuiten breng ik de standaard en een aantal kleine artikelen zoals de rem en koppelings pedalen naar de coater en is ook dat voor elkaar.

Oohja voor de nieuwsgierige mensen, afgelopen tijd zijn we ook nog bezig om mijn oude XJ600 tot iets leuks om te toveren. Dit is vrij cheap gedaan met action artikelen maar het resultaat is toch best mooi.

20150307_171511.jpg


Ik ga nu maar even verder met mijn verjaardag vieren maar heb al wel de volgende cadeaus gekregen.

Nr 1 van vriendin lief :}

airoh-speedfire-helmet.jpg


En nr 2 van mijn ouders.

2292-logo1.jpg


Nou tot de volgende keer maar weer ;)
 
Lekker bezig!
Had ook een gereedschappset gekregen vorig jaar, lang niet zo groot als bovenstaand maar heb er nog steeds plezier van :Y

Wel heel benieuwd hoe die stikkers er uit gaan zien op het eindproduct 8-)
 
Wat betreft de rem is het zeker niet normaal dat jr de remhendel tot aan het handvat in kan knijpen...
Lijkt me dat er toch nog wat lucht in zit ergens...Wellicht nog een keer ontluchten. ..?

Foto's zien er tot op heden goed uit! Zeg maar tegen je spuiter dat hij opschiet, benieuwd naar het eindresultaat!
 
er zat toch nog een beetje lucht in. Heb de handel snachts even met een taille wrap om de hendel laten staan en de volgende dag was alles super in orde.

Voor de rest gebeurt er niet heel veel het wachten is nog steeds op de spuiter. Volgende week zaterdag zit de witte laag erop en dan gaan we strepen afplakken. hopelijk is het dus over 2 weken compleet klaar.

Verder heb ik nog wel even de remhendeltjes geplaatst.
20150312_192453.jpg


Tevens heb ik vandaag een leovince carbon uitlaat besteld dus deze kan er ook eventueel nog deze week onder.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Aangezien het bij de spuiter niet echt op schiet en hij al lang en breed klaar moest zijn wil ik toch even laten zien hoe hij er nu bij staat.

IMG-20150329-WA0007.jpg


Als het goed is was de motor afgelopen weekend klaar, maar niet dus.
Nu hoop ik dat hij zich nu wel aan zijn woorden houdt en de motor morgen kan worden opgehaald.
 
Aangezien het bij de spuiter niet echt op schiet en hij al lang en breed klaar moest zijn wil ik toch even laten zien hoe hij er nu bij staat.

[afbeelding]

Als het goed is was de motor afgelopen weekend klaar, maar niet dus.
Nu hoop ik dat hij zich nu wel aan zijn woorden houdt en de motor morgen kan worden opgehaald.

Al resultaat?
Schiet lekker op die spuiters :z
 
IMG-20150403-WA0015.jpg


Zo staat hij er nu bij, heb alleen nog wel een paar spuitfoutjes gevonden die volgende week worden bijgewerkt maar we kunnen morgen een testritje maken.

Verder vind ik toch dat er gestreepte lijnen op de achterkapjes moeten komen want dit is toch te kaal, dus dat gaat ook zeker gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan