Yamaha FZ6N DEEL II

net even een rondje gereden met een maatje, en wat foto's geschoten:

DSC_0565%20%5b800x600%5d.jpg


DSC_0570%20%5b800x600%5d.jpg


DSC_0577%20%5b800x600%5d.jpg
 
Heren,

Ik meld mij ook maar even.
Ik heb in '08 een zwarte FZ6N uit '06 gekocht en rijd er sindsdien tot volle tevredenheid op van en naar mn werk. Heel incidenteel ook een rondje verder maar dat is hoogstens 1x per jaar.
Een foto durf ik niet te maken omdat het al zeker 1,5 jaar geleden is dat ie water, zeep en een borstel gezien heeft maar zodra het er van komt zal ik deze met jullie delen. ;)

Hij is nog in vrij originele staat, heb alleen rode strepen op de velgen geplakt en hij zag er meteen een stuk beter uit.
Maar al die foto's hier zorgen toch wel dat het een beetje gaat kriebelen en zit aan de volgende 'projecten' te denken:
- Rizoma bar-ends (MB506B of zo)
- Ferrara bar-end spiegels (uiteraard!)
- Gipro gearindicator...omdat ik toch nog wel eens 20 minuten in zn 4 kan rijden voor ik mij dat realiseer. :z
- Top Sellerie zadel

Over die Ferrara's heb ik meteen ook een vraag; bij welk toerental/range gaan ze eigenlijk trillen? Of tussen welke snelheden?
 
Laatst bewerkt:
iemand hier op het forum met een zwarte FZ6N met slechts 1 spiegel? Kwam ik gister tegen op de A6 bij Almere Strand...
Maandag barracuda kentekenplaathouder en knippers aanschaffen, als het er op zit komen de foto's!
 
iemand tips hoe je je ketting weer beetje op kan knappen? mijn ketting is voornamelijk aan de buitenkant roodroestig, binnenkant wel vet ivm aandrijving. alleen het is niet echt een mooi gezicht, een roestige ketting...hoe kan ik dit snel en efficient weer opknappen?
 
Hey hallo!

Mijn naam is Frank, 22 jaar, en sinds november '10 ook eigenaar van een FZ6.
Dingen die ik tot nu toe heb veranderd/toegevoegd:
- Oranje wheelstriping met logo
- Bruudt kentekenplaathouder
- Rizoma crashpads
- Datatool gear indicator
Een andere uitlaat staat ook nog op t programma, maar ben er nog niet helemaal uit welke t moet worden.

mx07ra.jpg
 
Frank, welkom! gave motor, en eindellijk iemands die dezelfde kleurstelling als ik heeft! ik vind dit de gaafste kleuren voor de FZ6N. Wel toevallig want ik heb mijn motor ook sinds november ´10!
Ik zal binnenkort een nieuwe foto plaatsen....
 
@ irriducibili: Mooie pics hoor van je motor. Je bike staat er strak bij vind ik. Niet teveel kleuren etc. Bij mijn eigen bike baal ik van die grote gele plak van leo vince op mijn uitlaat. Geel past totaal niet bij mijn bike maja, misschien dat ik hem er nog op een of andere manier afkrijg.

@ Darth vapor: Welkom bij de club. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ben toch benieuwd naar pics van je bike. Of hij nou gewassen is of niet maakt mij niet zoveel uit hoor.
Heb nog wel een tip voor je. Ik zie dat je rizoma bar-ends en ferrara bar-end spiegels wil. Die twee gaan niet samen. Ik spreek uit ervaring want ik had dezelfde combi aangeschaft. Die bar-ends van rizoma is maar poppenspul en past niet echt goed op je stuur. Zoals velen hier zeggen moet je bar-ends van valtermoto hebben om de ferrara bar-end speigels op te monteren.

@ Frank Janssen: Ook jij welkom uiteraard. Op deze manier beginnen we toch al een redelijke groep met fz6n rijders te worden. Mooie motorfiets hoor!!!
 
@ Frank Janssen: Welkom, hier mooie motor, zeker de striping ziet er goed uit.

@ Darth Vapor: Ook welkom hier.

@ Wous the motormouse: Ik ben ook benieuwd hoe je die gele plak eraf gaat krijgen. Ik wil het ook nog proberen maar weet nog niet hoe ik het moet doen. keep us informed!
 
Goedemiddag Fazer fanaten,

ik ben in de gelegenheid om een FZS 600N te kopen uit 2004 met +/- 2000km op de teller. Deze kilometers zijn echt,kennis heeft de motor gekocht in 2004 en zelf niet heel veel erop gereden voordat deze in de stalling ging bij een oom. Daar het aardig begint te kriebelen met dit weer en deze motor voorhanden is, zou ik een bod willen uitbrengen. Voordat ik dit doe enkele puntjes waar ik naar moet kijken;
- nieuwe accu (wat zou deze kosten?)
- bandjes nog bruikbaar? (heeft op de betonnen vloer gestaan, af en toe verreden)
- beurtje ivm langere tijd stilstaan en 1e beurt nog niet gehad (wat zouden de kosten zijn?)

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen voorzien van tips en andere punten wellicht kunnen bedenken.Dank je!
 
@ irriducibili: Mooie pics hoor van je motor. Je bike staat er strak bij vind ik. Niet teveel kleuren etc. Bij mijn eigen bike baal ik van die grote gele plak van leo vince op mijn uitlaat. Geel past totaal niet bij mijn bike maja, misschien dat ik hem er nog op een of andere manier afkrijg.

thnx wous *D

@frank: Welkom, gave bike :Y


iemand nog een linkje naar een site waar diverse modellen uitlaten voor de fz6 te vinden zijn? zit nog erg te twijfelen of ik wat anders wil, maar dat ligt uiteraard ook aan de prijzen :P
 
Bedankt voor de leuke/positieve reactie's!
Omdat velen van jullie, net als mij opzoek zijn naar een uitlaat die meer dB's produceert dan de gemiddelde gazonmaaier, hier mijn zoekresultaten tot nu toe (prijs zonder verzendkosten):

1. Leo Vince LV One Evo II, nieuw model (415 euro)
http://www.auspuffprofi-shop.de/ (fz6 intypen in zoekfunctie)
t_43061.jpg


2. Akrapovic, slip on ($709, +/-485 euro)
http://www.surfsidemoto.com/mm5/mer...=SSM&Product_Code=AKRY18110429&Category_Code=

3. Scorpion (vanaf 413 euro)
http://www.zietech.de/index.php?c1=...am]=fz6+auspuff&Params[SearchInDescription]=1

De Scorpion stainless steel is erg bling bling, maar de titanium weer een stuk duurder. De Akrapovic komt van een webshop uit Californie. De LeoVince heeft nu mijn voorkeur. Iemand ervaring met dit model?
 
Bedankt voor de leuke/positieve reactie's!
Omdat velen van jullie, net als mij opzoek zijn naar een uitlaat die meer dB's produceert dan de gemiddelde gazonmaaier, hier mijn zoekresultaten tot nu toe (prijs zonder verzendkosten):

1. Leo Vince LV One Evo II, nieuw model (415 euro)
http://www.auspuffprofi-shop.de/ (fz6 intypen in zoekfunctie)
[afbeelding]

2. Akrapovic, slip on ($709, +/-485 euro)
http://www.surfsidemoto.com/mm5/mer...=SSM&Product_Code=AKRY18110429&Category_Code=

3. Scorpion (vanaf 413 euro)
http://www.zietech.de/index.php?c1=...am]=fz6+auspuff&Params[SearchInDescription]=1

De Scorpion stainless steel is erg bling bling, maar de titanium weer een stuk duurder. De Akrapovic komt van een webshop uit Californie. De LeoVince heeft nu mijn voorkeur. Iemand ervaring met dit model?

kijk daar heb ik ook wat aan wil ook graag andere uitlaten eronder inderdaad! :Y
en het wordt steeds drukker hier zeg! gezellig *O* meeting meeting meeting! haha
 
@ Frank Janssen: Ik heb de LeoVince Oval EVO II carbon, volgens mij de voorloper van de LV One Evo II. Het geluid vind ik veel beter dan het orgineel. En ik ben eer zeer tevreden mee, ik heb voor de carbon gekozen omdat ik die mooier vind onder een zwarte motor. Ik wil alleen nog een manier vinden om de grote gele stikkers ervan af te halen.

Zelf heb ik geen ervaring met het geluid van andere typen uitlaten onder een FZ6N. Wel ben ik erg jaloers op het geluid van de uitlaten onder de Ducati 848 van mijn broer, hij heeft er termigoni's onder maar dat is niet te vergelijken.
 
Bedankt voor de leuke/positieve reactie's!
Omdat velen van jullie, net als mij opzoek zijn naar een uitlaat die meer dB's produceert dan de gemiddelde gazonmaaier, hier mijn zoekresultaten tot nu toe (prijs zonder verzendkosten):

1. Leo Vince LV One Evo II, nieuw model (415 euro)
http://www.auspuffprofi-shop.de/ (fz6 intypen in zoekfunctie)
[afbeelding]

2. Akrapovic, slip on ($709, +/-485 euro)
http://www.surfsidemoto.com/mm5/mer...=SSM&Product_Code=AKRY18110429&Category_Code=

3. Scorpion (vanaf 413 euro)
http://www.zietech.de/index.php?c1=...am]=fz6+auspuff&Params[SearchInDescription]=1

De Scorpion stainless steel is erg bling bling, maar de titanium weer een stuk duurder. De Akrapovic komt van een webshop uit Californie. De LeoVince heeft nu mijn voorkeur. Iemand ervaring met dit model?


Die Leo Vince's zijn wel erg gaaf, zelfs in metaal kleur.
En voor een relatief schappelijke prijs... ik heb persoonlijk geen zin om €800 neer te tellen voor een set nieuwe uitlaten.

@Wous: ik ga kijken of ik die Valtermoto's kan vinden. Bedankt voor de tip! Foto komt echt...beloofd. ;)
 
Heren,

Ik meld mij ook maar even.
Ik heb in '08 een zwarte FZ6N uit '06 gekocht en rijd er sindsdien tot volle tevredenheid op van en naar mn werk. Heel incidenteel ook een rondje verder maar dat is hoogstens 1x per jaar.
Een foto durf ik niet te maken omdat het al zeker 1,5 jaar geleden is dat ie water, zeep en een borstel gezien heeft maar zodra het er van komt zal ik deze met jullie delen. ;)

Hij is nog in vrij originele staat, heb alleen rode strepen op de velgen geplakt en hij zag er meteen een stuk beter uit.
Maar al die foto's hier zorgen toch wel dat het een beetje gaat kriebelen en zit aan de volgende 'projecten' te denken:
- Rizoma bar-ends (MB506B of zo)
- Ferrara bar-end spiegels (uiteraard!)
- Gipro gearindicator...omdat ik toch nog wel eens 20 minuten in zn 4 kan rijden voor ik mij dat realiseer. :z
- Top Sellerie zadel of zo

Over die Ferrara's heb ik meteen ook een vraag; bij welk toerental/range gaan ze eigenlijk trillen? Of tussen welke snelheden?

Oeh...trouwens helemaal vergeten te melden dat ik Grippuppies op mn handvaten heb.
En ik maar zeggen dat ie niet gemodificeert is... :)
 
Vandaag weer lekker bezig geweest!
Ik heb mijn keuze laten vallen op Shin-Yo led smoke knippers ipv de retedure Kellermann/Xenolen.
Eerst met windkracht 48 naar Optitune gereden :') en daarna gehobbied in de tuin.
Aan de voorkant iets grotere knipperlichten genomen dan achter, dit omdat te kleine aan de voorkant niet mooi staat.

Zie hier het resultaat:

achterkant2.jpg


achterkantk.jpg


img2508z.jpg


img2509t.jpg


img2533rc.jpg



De to do list krimpt maar er staan nog wat dingetjes op... :9

- Led achterlicht (smoke)
- Zwarte rem-/koppelinghevel
- Garmin Zumo
- Voetsteunen
- Bagagetassen voor weekendjes weg 8-)



Mzzls Robin.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de prijs die ze voor de valtermoto stuurgewichten vragen op de website van valtermoto, de prijs is voor een set van 2, of is dit maar voor 1 stuurgewicht?

alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan