Yamaha FZ6N DEEL II

Vraagje aan de Yamaha FZ 6 N rijders:

Hoe is de motor als je lange afstanden wilt rijden? M.a.w. als je op motorvakantie wilt is de motor dan geschikt? Denkend aan, genoeg ruimte om bagage te plaatsen, en of het voor de berijder uit te houden is, je zit toch veel meer in de wind dan met een kuip?!

Mensen met ervaring?
 
Vraagje aan de Yamaha FZ 6 N rijders:

Hoe is de motor als je lange afstanden wilt rijden? M.a.w. als je op motorvakantie wilt is de motor dan geschikt? Denkend aan, genoeg ruimte om bagage te plaatsen, en of het voor de berijder uit te houden is, je zit toch veel meer in de wind dan met een kuip?!

Mensen met ervaring?

Ligt er natuurlijk helemaal aan wat en hoe je op vakantie wilt maar ikzelf heb met de FZ6 al meerdere korte en lange vakanties "gedaan".
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen kampeerder ben maar dan steeds in een hotelletje overnacht.

Lange afstanden over de snelweg zijn natuurlijk op een tupperware-fiets stukken comfortabeler maar de FZ6 bracht metoch al op de Stelvio en aan de Middelandse Zee.

Voor je bagage heb je allerhande slimme oplossingen. Ik heb een bagster uitklapbare tanktas en een tas op het zadel achter me.


France_2009_0066.jpg



8-)
 
Vraagje aan de Yamaha FZ 6 N rijders:

Hoe is de motor als je lange afstanden wilt rijden? M.a.w. als je op motorvakantie wilt is de motor dan geschikt? Denkend aan, genoeg ruimte om bagage te plaatsen, en of het voor de berijder uit te houden is, je zit toch veel meer in de wind dan met een kuip?!

Mensen met ervaring?

ikzelf heb nog niet echt ervaring met grote afstanden op de motor.
over ong 3 weken moet ik voor school in de ardennen zijn en dat is dan voor mij mijn eerste redelijk grote tochtje :+
 
@ Stickz

Voor lange ritten op de snelweg is het niet bepaald comfortabel doordat je veel wind vangt, dit zou je voor lange trips kunnen beperken door een windruitje te plaatsen van bijvoorbeeld Puig, Ermax etc.
Ik persoonlijk heb geen ervaring met bagage, daar ben ik nog over aan het orienteren...


@ Dutch FZ6

Mooie set bagage *D
Respect voor de lange ritten die je al hebt gemaakt!
 
@ Naakte Vandaal
in Deel 1 heb je een x dit bericht geplaatst:
Tip: Shin-yo Ferrara, look-a-like Rizoma maar dan 4x goedkoper.

Nou ben ik op de beurs gaan zoeken naar deze spiegels maar van Rizoma kosten echt 89,- euro. Veel te duur dus.. Maar op welke site heb jij die van jou besteld? Ik kom als ik shin-yo-Ferrara intyp alleen bij van die vage sites die ik niet echt vertrouw met betalen enzo.. Heb jij trouwens nog iets gedaan met je stuurgewichten? Zitten die bij de spiegels die je koopt of zijn die gewoon overbodig dan?

Verder motorbeurs geweest. Heb niets gekocht maar wel genoeg gezien. Vond jammer dat er geen stand was van Benelli. Stond namelijk in Moto73 dat ze er dit jaar wel zouden zijn.. :?
 
Bij OptiTune kan je ze onder andere krijgen: kijk hier

Voor stuurgewichten die recht zijn waar de spiegel op past kan je bijvoorbeeld gaan voor ValterMoto bij ValterMotoshop.
Nee, de stuurgewichten zitten er niet bij, maar deze spiegels kosten al niks dus...
Daarbij komt dat deze spiegels gewoon normale spiegels heeft in plaats van blauw.
Gaat iedereen er ineens mee rijden? :P
Vond de beurs vies tegenvallen qua accessoires...

:]
 
Laatst bewerkt:
ja ik vond de beurs op het gebied van accesoires ook tegenvallen! ik wilde een goedkoop kentekenplaatje en knippers scoren, maar kwam niks tegen op Barracuda na. en die gaven geen cent korting! jammer....

gelukkig heeft mijn vrouw een complete outfit kunnen scoren, dus ze kan veilig meerijden!
 
hier nog iemand die het zwaar tegen vond vallen op de beurs, het was buiten de nieuwe modellen om van de merken gewoon een exacte kopie van vorig jaar naar mijn idee, echt heel jammer :X

ik was op zoek naar een tankpad, overal alleen maar die dunne goedkope dingen van 8 euro gevonden, maar k wil gewoon een stevige dikkere tankpad.
binnenkort maar eens wat dealers in de buurt af dan maar :P
 
Misschien dat we een keer een dagritje kunnen plannen met onze soortgelijke fietsen?

Iemand meer interesse misschien??? ;)
 
ja dat is best een idee! zit je alleen nog beetje met de diverse regio's waar een ieder woont...

heerlijk dagje om te rijden vandaag, jammer dat ik nog de hele dag aan het werk ben!
 
ja dat is best een idee! zit je alleen nog beetje met de diverse regio's waar een ieder woont...

heerlijk dagje om te rijden vandaag, jammer dat ik nog de hele dag aan het werk ben!

utrecht meest centraal dan toch ;)

gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik iedere dag wel een lekker stukje rijden op de motor :+
 
Is inderdaad een leuk idee om een toertje te doen, even kijken hoe/wat/waar...

Vandaag de motor lekker gewassen en de ketting afgesteld en geolied.
Natuurlijk ook even lekker geknald door de buurt!
 
Een keer een leuk toertje maken is altijd een goed idee.

Moet deze motor nog steeds leren kennen, dus iedere km is meegenomen :]
 
Lijkt mij ook zeker een goed idee om een rit te gaan maken met zoveel mogelijk FZ6n rijders! :] Utrecht is opzich een goed idee omdat het in het midden ligt. Maar komen dr niet meer mensen uit rotterdam en omstreken?
 
Lijkt mij ook zeker een goed idee om een rit te gaan maken met zoveel mogelijk FZ6n rijders! :] Utrecht is opzich een goed idee omdat het in het midden ligt. Maar komen dr niet meer mensen uit rotterdam en omstreken?


maakt voor mij niet uit is voor mij even ver :+
 
Toch mooi, al die reactie's.
Lijkt me wel supergaaf.
Het maakt mij helemaal niks uit waar we gaan rijden of vertrekken. ;)

Komen jullie allemaal naar Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) dan ;). Kan je iig wel lekker langs de zeedijk scheuren.

Voor mij is randstad ook nog wel redelijk ver weg. Omgeving Rotterdam is nog wel te doen. Maar is idd wel leuk idee om te doen.
 
Ik wil de Garmin Zumo 660 hebben en lekker je eigen routes uitstippelen door o.a gebruik te maken van Googlemaps.
Mooie ritten rijden gaat dan echt makkelijk want ik heb nu geregeld zoiets van ehm... ja en nu? :+
 
Goedenavond!

7 april krijg ik mijn mooie fz6 s2 uit 2008. Het is nog even een paar dagen aftellen. Ik heb me al wat verdiept in de uitlaten die te krijgen zijn voor deze motor, maar waar gaat hier de voorkeur naar uit?
Ik vind de looks van de laser X-treme wel mooi maar het schijnt dat de Two Brothers mooi donker klinkt.
en klopt het dat de prijzen van de uitlaten rond de 700€ liggen?

groet lex
 
prijzen geen idee!
Die laser pijpjes klinken heel schel, moet je van houden, beetje zoeken op youtube voor de verschillen zou ik zeggen ;)

gistermiddag nog ff rondje gedaan met een maatje en wat jeukt het al snel om je te misdragen qua snelheid als het zonnetje schijnt zeg :')
 
@lterwee

Bij de keuze voor mijn uitlaat heb ik ook veel op youtube rond gekeken. Ik was aan het twijfelen tussen een uitlaat van LeoVince of Akrapovic.

LeoVince
Akrapovic

Uiteindelijke is mijn keuze op de LeoVince gevallen vanwege de kleur (carbon, vind ik mooier onder een zwarte motor) en de prijs (was goedkoper dan de Akra).

De prijs is afhankelijk van het merk en de uitvoering. De goedkoopste was voor mij €550,- en de duurste bijna €800,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan