Yamaha FZ6N DEEL II

Heb gisteren ook nog ff een stuk gereden om mijn nieuwe bar-end-mirrors in te rijden en om van het weer te genieten. Echter viel me wel op dat ze heel scherp zijn bij rustig rijden, maar boven 120km gaan ze best behoorlijk trillen en vervagen alle lichten.. Jullie ook last van?

Verder gaat me zussie weleens achterop mee en heb geen last van me voorwiel of iets.. Wel van het zo sloom optrekken zeg.. 25kw is al langzaam, maar met duo passagier helemaal! |(

Iedereen wil wel een dag plannen maar er worden geen verder stappen gezet? waar biljft die poll toch?? O-)
 
Ja het is nu inderdaad heerlijk op de motor, ik ben ook al een paar keer met de motor naar het werk geweest. Maar de leasebak staat ook voor de deur en daar betaal ik net zoveel voor wanneer deze stil staat of wanneer ik hem gebruik. De de brandstof voor de motor moet ik nog steeds zelf betalen :(

Maar dan pak ik 's avonds nog wel eens even de motor voor een ritje van 1 a 2 uur.

Met een duo passagier heb ik nog niet gereden dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Lijkt me ook leuk om een keer samen een rondje te rijden maar de plannen is en blijft altijd lastig.
 
Ik gebruik motor ook om elke dag naar het werk te rijden. Het is zeker genieten geblazen met dit weer :] . 's Ochtends is het echter nog wel redelijk koud. Zondag ga ik waarschijnlijk een dagje toeren met het meisje achterop.

Nog mensen die regelmatig met duo-passagier rijden, en hoe vinden jullie dit? Met mijn vriendin achterop vind ik het nog wel gaan(ong. 60kg), maar heb 1 keer met mijn vader achterop gereden (85kg) maar dat was toch niet echt een succes. De druk op mijn voorwiel was bijna volledig weg. Eigenlijk moet de achterveer dan ook wat stijver denk ik.

Met duo-passagier gaat de fz sowieso de lucht in maar dat zou kunnen omdat ik een andere vertanding heb ( heb iets meer koppel onderin)
 
Het trillen van de barend mirrors is vanaf een bepaald toerental een feit.
Wanneer je op de snelweg rijdt kan je in je trillende spiegel wel zien of je een baan kan opschuiven, wil je een auto beter achter je kunnen bekijken kan je ervoor kiezen je koppeling even in te trekken zodat de rpm`s dalen, heb je weer een trillingsvrij beeld naar achteren.
Zo doe ik dat zelf ook geregeld, na de verkeersregels even niet te hebben gevolgd O-)

Duo rijden ben ik niet zo dol op, wel gedaan met mijn meisje (60kg) maar daar merkte ik in het rijden vrij weinig van.
 
Laatst bewerkt:
nou het was vandaag ook weer feest bij mij hoor
motor wilde niet starten *O* ik op anwb wachten bleek het iets met de startschakelaar ofzo te zijn? meerdere mensen last van gehad?
 
nope anwb is er zelfs bijgeweest :+ en die vent had het over schakelaar volgens mij zat in ieder geval onder mijn tankkap of hoe je dat noemt _O-


tank kap ? verklaar je nader. hoogstwaarschijnlijk dus de startrelais. heeft ie tijdje stilgestaan ? wil soms wel es gebeuren dat er aanslag op komt. beetje opschuren en contact spray en starten maar
 
tank kap ? verklaar je nader. hoogstwaarschijnlijk dus de startrelais. heeft ie tijdje stilgestaan ? wil soms wel es gebeuren dat er aanslag op komt. beetje opschuren en contact spray en starten maar

ja gewoon je tank en daaronder :9 nee heb al vele rondes gedaan de laatste tijd ben er vorige week mee naar de ardennen geweest en heeft daar buiten gestaan zou het daar dan mis mee te maken kunnen hebben?
 
ja gewoon je tank en daaronder :9 nee heb al vele rondes gedaan de laatste tijd ben er vorige week mee naar de ardennen geweest en heeft daar buiten gestaan zou het daar dan mis mee te maken kunnen hebben?


hoe oud is ie? alles kan natuurlijk. ik haal sowieso 1 x per jaar men bike uit elkaar om grondig schoon te maken. alles ff goed in spuiten en alle geoxideerde stekker wee schoonmaken. helpt een heleboel.

vorig jaar stond men motor half jaar in de winter buiten alleen met een hoes, geen druppelader niks. op contact shoke aan en starte direct alsof die gister nog aan was geweest O-)
 
hoe oud is ie? alles kan natuurlijk. ik haal sowieso 1 x per jaar men bike uit elkaar om grondig schoon te maken. alles ff goed in spuiten en alle geoxideerde stekker wee schoonmaken. helpt een heleboel.

vorig jaar stond men motor half jaar in de winter buiten alleen met een hoes, geen druppelader niks. op contact shoke aan en starte direct alsof die gister nog aan was geweest O-)

komt uit 2005 en heb hem sinds de zomer in eigen bezit en staat altijd netjes in de schuur. om alles zelf te doen daar heb ik echt te weinig verstand van en heb ook echt 2 linkse handen kom je helpen dan een keer? :+
 
komt uit 2005 en heb hem sinds de zomer in eigen bezit en staat altijd netjes in de schuur. om alles zelf te doen daar heb ik echt te weinig verstand van en heb ook echt 2 linkse handen kom je helpen dan een keer? :+


als jij naar grunn rijd wil ik je wel helpen zet je je bike maar naast die van evil6nr (das men broertje) doen jullie het maar samen. en als er een prof nodig is ben ik altijd in de buurt hahahaha :+
 
Zo, ik ben ook weer wakker uit m'n winterslaap.

Weet iemand waar en welke kentekenplaat houder ik kan kopen voor op de FZ6 (2005) ?

Liefst 1 die makkelijk te monteren is :X
 
zojuist nieuwe bandjes besteld, voor en achter Michelin Pilot Road 2. Iemand deze banden ook onder zijn motor hangen? Hoe is je ervaring hiermee?
 
Heb een week geleden mijn FZ6N gekocht. Eerste motor, maar heb al 7 jaar mijn motorrijbewijs. Het is een geheel zwarte uitvoering met 14.000km uit 2005.

2u7musx.jpg


Hij was al voorzien van een aantal extra's zoals LED knippers, bi-xenon verlichting ennn een GPR Powerjet 2:

2w3bbrp.jpg


Ik heb zelf te kort gereden om te merken wat dit apparaat precies doet en of ik het wel noodzakelijk vind dat hij er op zit... Als iemand me meer kan vertellen over dit kleine maar dure apparaatje dan hoor ik dat graag. Mensen die eventueel interesse hebben kunnen me PM'en ;)

Stijn
 
Heb een week geleden mijn FZ6N gekocht. Eerste motor, maar heb al 7 jaar mijn motorrijbewijs. Het is een geheel zwarte uitvoering met 14.000km uit 2005.

[http://i54.tinypic.com/2u7musx.jpg (afbeelding)]

Hij was al voorzien van een aantal extra's zoals LED knippers, bi-xenon verlichting ennn een GPR Powerjet 2:

[http://i55.tinypic.com/2w3bbrp.jpg (afbeelding)]

Ik heb zelf te kort gereden om te merken wat dit apparaat precies doet en of ik het wel noodzakelijk vind dat hij er op zit... Als iemand me meer kan vertellen over dit kleine maar dure apparaatje dan hoor ik dat graag. Mensen die eventueel interesse hebben kunnen me PM'en ;)

Stijn


welkom :W
wat vind ik die zwarte bikes toch vet he :+
 
Hallo FZ6-rijders!

Ik vroeg me af of een FZ6 makkelijk te verlagen is (en zo ja: hoe), zit er aan te denken een FZ6-S uit 2005/2006 te kopen!
 
Hallo FZ6-rijders!

Ik vroeg me af of een FZ6 makkelijk te verlagen is (en zo ja: hoe), zit er aan te denken een FZ6-S uit 2005/2006 te kopen!

Bij de schokbreker aan de onderkant heb je een aluminium staaf zeg (ben even de naam kwijt) in iedergeval daar heb je verschillende lengtes van

even plaatje bijgevoegd ter verduidelijking

images
 
Bij de schokbreker aan de onderkant heb je een aluminium staaf zeg (ben even de naam kwijt) in iedergeval daar heb je verschillende lengtes van

even plaatje bijgevoegd ter verduidelijking

[http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEgbzYkk5RvVcEmiOdfKJBwYnumVEImQ2H3MaCMMTkQWfO2pRjNQ (afbeelding)]

Okay thanks voor je antwoord! Weet je ook hoeveel cm een FZ6 hiermee verlaagd kan worden?
 
Hallo FZ6 mensen!

Lex hier, 22 jaar oud en sinds kort ook de bezitter van een FZ6 S2.
Enige wat voor mijn idee ontbreekt is een sportuitlaat.
De laser x-treme vind ik heel mooi ogen en als iemand dit type uitlaat nog ergens te koop weet laat het me graag weten! Budget speelt helaas wel een rol dus ik zoek een 2de hands!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan