Yamaha FZ6N DEEL II

Komend weekend ga ik mijn motor ook een beurt geven samen met een handige kennis van me:

Alle vloeistoffen vervangen (olie, rem, koel)
Nieuwe remblokken
Ketting + tandwielen
Lucht+oliefilter
Bougies

Ben wel handig en de persoon waarmee ik dit doe ook. Maar tips/tricks zijn altijd welkom!
 
Allen,

Eind juli hoop ik mijn rijbewijs te hebben. Dan wil ik ook gelijk rijden dus wil ik een motor kopen. Natuurlijk wil ik ook proefrijden, dus moet ik nog even wachten op de aankoop.

Mijn oog is gevallen op de FZ6N....

Hebben jullie voor mij tips waarop ik moet letten als ik een FZ6N wil kopen.

Ik heb een budget van 3000/3500.

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Hierbij een kleine update van mijn Fz6n uit 2007.

Ook ik heb de Fz1 spiegels gemonteerd, zeer tevreden.
Eerst een setje of drie geprobeerd en uiteindelijk toch bij deze uit gekomen.

Tevens heb ik een Gen-X ruitje/koplamp spoiler gemonteerd.
Deze heb ik een beetje bewerkt.
Toen ik hem kocht was hij zo glad aan de binnenkant dat het licht van het parkeerlichtje schitterde, best storend. Ook liep het ruitje zo ver door dat hij voor het parkeerlichtje zat, hierdoor werd het schitteren ook niet minder.
Daarom heb ik de binnenkant met water en Scott Bright bewerkt, het resultaat was mooi egaal dof. Daarna heb ik de vorm van de koplamp met tape overgenomen op het ruitje, dit heb ik uitgezaagd en weer netjes afgewerkt.

b931af6cb37434022093693430276b4c
 
Laatst bewerkt:
Wat was je kwijt voor de spiegels? Zien er goed uit en ik zoek nog een alternatief voor de chromen spiegels. Vorig jaar had ik bar-end spiegels overgenomen, maar die zijn me toch te klein.
 
Hey hallo daar,

Ik heb sinds een 2 maandjes nu ook een FZ6N. Best wel weer lekker om op een relaxte 4 cill te rijden. (reed hiervoor op een KTM 690 SM)

Ik wil en ben nog wel bezig om hem meer naar mijn smaak te maken.

Dit is hem toen ik hem net gekocht had (nog geen andere foto's gemaakt)

full


Vorige week een stuur verhoging erop gezet. Navraag gedaan. 20mm was max anders moest ik de ook de kabeltjes aanpakken. Maar ik voel het verschil toch wel. Lekker.

Ik heb ook nog een klein windschermpie besteld. Duurt nog even voordat dat binnen komt (levertijd 3 tot 4 weken).

Ook zou ik graag nog de uitlaatjes aan willen pakken op korte termijn. Ik zag op MP een advertentie van iemand die je originele uitlaten in aangepaste versie verkoopt. Dat vond ik wel interessant. Mailtje gestuurd maar nog geen bericht gehad. Had gelezen dat andere ook contact hadden gehad met hem ? Had iemand van hier ook zo'n uitlaat ? Ben wel benieuwd naar het verschil. Is het wel de moeite waard ? Of moet ik echt even door gaan sparen ?
 
Hey hallo daar,

Ik heb sinds een 2 maandjes nu ook een FZ6N. Best wel weer lekker om op een relaxte 4 cill te rijden. (reed hiervoor op een KTM 690 SM)

Ik wil en ben nog wel bezig om hem meer naar mijn smaak te maken.

Dit is hem toen ik hem net gekocht had (nog geen andere foto's gemaakt)

[afbeelding]

Vorige week een stuur verhoging erop gezet. Navraag gedaan. 20mm was max anders moest ik de ook de kabeltjes aanpakken. Maar ik voel het verschil toch wel. Lekker.

Ik heb ook nog een klein windschermpie besteld. Duurt nog even voordat dat binnen komt (levertijd 3 tot 4 weken).

Ook zou ik graag nog de uitlaatjes aan willen pakken op korte termijn. Ik zag op MP een advertentie van iemand die je originele uitlaten in aangepaste versie verkoopt. Dat vond ik wel interessant. Mailtje gestuurd maar nog geen bericht gehad. Had gelezen dat andere ook contact hadden gehad met hem ? Had iemand van hier ook zo'n uitlaat ? Ben wel benieuwd naar het verschil. Is het wel de moeite waard ? Of moet ik echt even door gaan sparen ?

Hallo,

Nice kleurtje hoor!

Ik heb ook zo'n omgebouwde uitlaat gekocht, het verschil is duidelijk hoorbaar.
Persoonlijk vind ik het een erg mooi geluid, en vrienden van mij ook.
Zeker de moeite waard wat mij betreft, ik heb de originele uitlaat er wel bij gehouden.
Je kunt hem ook vragen of hij eerst een uitlaat opstuurt, kun je hem proberen, bevalt hij niet kun je hem gewoon terug sturen. Dat heeft hij bij mij ook voorgesteld.

Andere after market uitlaten zijn erg duur, en komen soms ook nog raar uit onder het kontje.
 
Hey mensen,

Inmiddels ben ik een maand de trotse eigenaar van een heerlijk rijdende FZ6N S2 uit 2007! Het was een beetje een gok omdat ik de motor heb gekocht voordat ik er mee gereden had, maar ik heb er zeker geen spijt van. Als kers op de taart zou ik nog wel een sportuitlaat eronder willen zetten. Dus mocht iemand er nog eentje hebben liggen of gewoon heel graag kwijt willen, stuur mij dan even een pm.
Alvast bedankt!
 
Tnx Jack, dan ga ik daar maar even achteraan. De standaard uitlaatjes zijn namelijk wel het mooist weg gewerkt.
 
Ik heb paar maanden geleden via MP een leovince SBK uitlaat gekocht. Hiervoor had ik de aangepaste uitlaat van Martin. De leovince uitlaat maakt echt een super geluid! Hij is super zuiver en hard zonder DB killers. Nieuw zijn ze idd best prijzig. Ik had de uitlaten voor een mooi prijsje over gekocht.
 
Dit weekend ook mijn uitlaten vervangen door Leovince's. Een puist met werk maar wel zelf voor elkaar gekregen (zelfs met mijn twee linkerhanden).

11335083_657354764365401_1549782386_n.jpg


En het eindresultaat:

1971362_1613210942281960_204367225_n.jpg


Als ik de posts zo zie was ik net op tijd met de aankoop via MP :)
 
@ arkadian, inderdaad precies op tijd! Het zou mij zelfs niks verbazen als we op dezelfde uitlaat hebben geboden op MP ;)
Ziet er erg netjes uit, nu heb ik alleen maar meer spijt dat ik de uitlaat niet gekocht heb -O-
 
Kelere hey, je moet de hele achterkant eraf halen ? Eindresultaat is wel netjes zo trouwens.

Yes, uitlaat zit in een houder en die zit weer vast aan het achterste deel van het frame. Dat moet er dus in zijn geheel af om de uitlaat fatsoenlijk te kunnen verwijderen/vervangen. Maar zoals gezegd, zelfs met twee linkerhanden makkelijk te doen.

@AwesomeAudio zou zomaar kunnen inderdaad. Lag de uitlaat in Uithoorn toevallig? })
 
@arkadian, dat ziet er zo te zien wel mooi uit.
Zou je nog een foto kunnen posten van iets verderaf?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo daar,

Ik heb sinds een 2 maandjes nu ook een FZ6N. Best wel weer lekker om op een relaxte 4 cill te rijden. (reed hiervoor op een KTM 690 SM)

Ik wil en ben nog wel bezig om hem meer naar mijn smaak te maken.

Dit is hem toen ik hem net gekocht had (nog geen andere foto's gemaakt)

[afbeelding]

Vorige week een stuur verhoging erop gezet. Navraag gedaan. 20mm was max anders moest ik de ook de kabeltjes aanpakken. Maar ik voel het verschil toch wel. Lekker.

Ik heb ook nog een klein windschermpie besteld. Duurt nog even voordat dat binnen komt (levertijd 3 tot 4 weken).

Ook zou ik graag nog de uitlaatjes aan willen pakken op korte termijn. Ik zag op MP een advertentie van iemand die je originele uitlaten in aangepaste versie verkoopt. Dat vond ik wel interessant. Mailtje gestuurd maar nog geen bericht gehad. Had gelezen dat andere ook contact hadden gehad met hem ? Had iemand van hier ook zo'n uitlaat ? Ben wel benieuwd naar het verschil. Is het wel de moeite waard ? Of moet ik echt even door gaan sparen ?


Hey hallo daar,

Ik heb sinds een 2 maandjes nu ook een FZ6N. Best wel weer lekker om op een relaxte 4 cill te rijden. (reed hiervoor op een KTM 690 SM)

Ik wil en ben nog wel bezig om hem meer naar mijn smaak te maken.

Dit is hem toen ik hem net gekocht had (nog geen andere foto's gemaakt)

[afbeelding]

Vorige week een stuur verhoging erop gezet. Navraag gedaan. 20mm was max anders moest ik de ook de kabeltjes aanpakken. Maar ik voel het verschil toch wel. Lekker.

Ik heb ook nog een klein windschermpie besteld. Duurt nog even voordat dat binnen komt (levertijd 3 tot 4 weken).

Ook zou ik graag nog de uitlaatjes aan willen pakken op korte termijn. Ik zag op MP een advertentie van iemand die je originele uitlaten in aangepaste versie verkoopt. Dat vond ik wel interessant. Mailtje gestuurd maar nog geen bericht gehad. Had gelezen dat andere ook contact hadden gehad met hem ? Had iemand van hier ook zo'n uitlaat ? Ben wel benieuwd naar het verschil. Is het wel de moeite waard ? Of moet ik echt even door gaan sparen ?

Hallo,

Nice kleurtje hoor!

Ik heb ook zo'n omgebouwde uitlaat gekocht, het verschil is duidelijk hoorbaar.
Persoonlijk vind ik het een erg mooi geluid, en vrienden van mij ook.
Zeker de moeite waard wat mij betreft, ik heb de originele uitlaat er wel bij gehouden.

Je kunt hem ook vragen of hij eerst een uitlaat opstuurt, kun je hem proberen, bevalt hij niet kun je hem gewoon terug sturen. Dat heeft hij bij mij ook voorgesteld.

Andere after market uitlaten zijn erg duur, en komen soms ook nog raar uit onder het kontje.


Ik heb het ook laten doen...idd een leuk geluidje. En is niet zo duur. Wat mij betreft een aanrader! :]
 
Ik heb ook deze aangepaste uitlaat van MP. Ik vind de originele uitlaat toch het mooiste en het geluid wat er uit deze aangepaste uitlaat komt is mooi! Veel diepere brom bij stationair/lage toeren en mooie snerp bij hoge toeren. Aanrader!
 
Afgelopen weekend een vers voorbandje laten monteren en zo, das een wereld van verschil zeg.

De oude band was helemaal hobbelig afgesleten, nog voordat ik de motor kocht, omdat ie vaak te zacht was waarschijnlijk, hij liep in 2 maanden helemaal leeg. Dit merkte ik voornamelijk boven de 120km/h, dan begon het stuur te stuiteren met een piek op 150km/h (de koplamp zag je echt op en neer springen/stuiteren, extra versterkt omdat ik de koplampophanging heb aangepast voor xenon)

maar na vervangen van de band is ie superstrak, en niet alleen boven de 120km/h, daaronder voel ik ook al veel verschil, dit was alleen niet zichtbaar en omdat de motorvibratie ook redelijk sterk in het stuur voelbaar is was dat niet naar de voorband thuis te brengen.

Nou is de snelweg toch geen fuck aan dus ik ben erg blij dat ik onder die snelheden ook veel verschil merk.

tevens een mooie rooie rimstripe aangebracht voor het sportieve uiterlijk, alleen vergeten een foto'tje te maken.

nu nog te doen:
*Beurt (vloeistoffen en filters)
*Aantal dingen zwart spuiten (voorvork, zijkapjes radiateur en voetsteunen)
*Misschien uitlaat laten aanpassen of vervangen
*volgend jaar misschien overstap naar MT-07 })
 
Laatst bewerkt:
ai oma ziet er heel oud uit....
Hopelijk komt er weer wat leven in dit topic.

Ik heb vandaag mijn eerste motor gekocht en raad eens.... het is een FZ6N geworden.
De spiegels wil ik nog veranderen, deze zijn echt te klein nu.
Als iemand interesse heeft dan PB me maar.

Het eerste ritje ging lekker, echt een fijne beginnersmotor.
Rustig in de lage toeren maar bij 9000 trekt die nog eens lekker door :]


 
Terug
Bovenaan Onderaan