Yamaha FZ6N DEEL II

Van mij mag er idd ook wel weer wat leven komen in dit forum!

Maar een mooie fiets hoor, blijft een mooie combinatie wit met zwart.
 
Mee eens.

Heb de witte versie nog niet vaak gezien, looking good! Weet je al wat voor spiegels je wilt? En nog meer plannen om aan te passen?
 
Bedankt!

Ik heb speigels van ebay besteld. Deze zijn ook gewoon zwart, niet die lelijke chrome orginele. Maar deze zijn een stuk groter. De spiegels die de vorige eigenaar erop heeft gezet vind ik gewoon te klein.

Verder wil ik misschien nog kijken om de motor nog wat meer zwart te maken. Dus de radiator covers spuiten.
 
Mijn spiegels eerst vervangen voor zwarte FZ1N exemplaren, maar vorig jaar stuureind spiegels gemonteerd (Ferrara II). Bevalt goed.

full


Winter 2014/15 mijn radiatorkapjes, metalen radiatorcover en zijkapjes koplamp (waar knipperlichten op gemonteerd zijn) zwart laten spuiten. Staat stukken beter, naar mijn mening. Vooral de zwarte zijkapjes van de koplamp.

full


Groet, Alex
 
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit.

Als de bestelde spiegels niet bevallen, heb je de FZ1n Spiegels nog?
 
ai oma ziet er heel oud uit....
Hopelijk komt er weer wat leven in dit topic.

Ik heb vandaag mijn eerste motor gekocht en raad eens.... het is een FZ6N geworden.
De spiegels wil ik nog veranderen, deze zijn echt te klein nu.
Als iemand interesse heeft dan PB me maar.

Het eerste ritje ging lekker, echt een fijne beginnersmotor.
Rustig in de lage toeren maar bij 9000 trekt die nog eens lekker door :]

[~[url="http://i90.photobucket.com/albums/k273/tomtinnemans/2016-05-06%2017.05.57_zps4rquhv1q.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i90.photobucket.com/albums/k273/tomtinnemans/2016-05-06%2017.06.41_zps4rrppapm.jpg"]afbeelding~][/URL]


ai netjess! :}
 
Weten jullie toevallig hoe ik het licht van mijn koplamp kan afstellen. Hij staat nu iets te hoog en krijg zo vaak lichtsignalen van auto's die mij tegemoet komen.
 
Hallo mede FZ6 rijders :W

Ik heb een vraagje; Sinds een 2 weken, als ik met koude motor rev, hoor ik dat er lucht (samen met wat gebrom) uit me uitlaatspruitstuk op de motor komt. Toen ik een half uur later bij Bolman in DH het wilde laten horen was t verdwenen, dus t verdwijnt met een warme motor :') Ik had hier nooit op gelet, en weet derhalve niet of t nou altijd zo was of dat t wel een soort van aankondiging is dat me uitlaatpakkingen beter vernieuwd kunnen worden.

Iemand hier ervaring met dit fenomeen?

Betreft overigens een S2.
 
Hallo mede FZ6 rijders :W

Ik heb een vraagje; Sinds een 2 weken, als ik met koude motor rev, hoor ik dat er lucht (samen met wat gebrom) uit me uitlaatspruitstuk op de motor komt. Toen ik een half uur later bij Bolman in DH het wilde laten horen was t verdwenen, dus t verdwijnt met een warme motor :') Ik had hier nooit op gelet, en weet derhalve niet of t nou altijd zo was of dat t wel een soort van aankondiging is dat me uitlaatpakkingen beter vernieuwd kunnen worden.

Iemand hier ervaring met dit fenomeen?

Betreft overigens een S2.
Ik heb ook een S2 en herken dit niet. Als ik wat gas wil geven met een koude motor houdt ie soms wel wat in maar vind dit niet storend.
 
Ik merk of hoor t niet bij wegrijden ofzo, mede omdat ik dan ook een helm op heb ws. Maar gewoon in ze vrij terwijl ik er zonder helm naast sta, ff gaspedaal een snel revje geven.. Heb verder ook helemaal geen klachten wb rijgedrag oid, maar kan me wel voorstellen dat t raar kan doen met benzineverbruik als t systeem niet helemaal gasdicht meer is?
 
Goedemiddag

Komende donderdag ga ik mijn eerste motor ophalen, een FZ6N s2 uit 2010 *O*
Nu merkte ik met lessen en proefrijden dat je een aardige wind op je helm krijgt op de snelweg, en vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met een windschermpje?
Maakt het veel verschil?

Ook heb ik het volgende scherm gezien wat ik wel heel vet vind staan:
maxresdefault.jpg


Kan hem alleen niet echt vinden in een webshop
Iemand hier ervaring mee? Volgens mij is het een van JMV Concept
 
Goedemiddag

Komende donderdag ga ik mijn eerste motor ophalen, een FZ6N s2 uit 2010 *O*
Nu merkte ik met lessen en proefrijden dat je een aardige wind op je helm krijgt op de snelweg, en vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met een windschermpje?
Maakt het veel verschil?

Ook heb ik het volgende scherm gezien wat ik wel heel vet vind staan:[afbeelding]

Kan hem alleen niet echt vinden in een webshop
Iemand hier ervaring mee? Volgens mij is het een van JMV Concept


Welkom! Ik maak zelf gebruik van het originele yamaha windscherm, maar merk eerlijk nauwelijks verschil. Ik vang iets minder wind op de borst, maar qua helmgeruis en turbulentie merkte ik geen enkel verschil.

Maar het ziet er wel vet uit :)
 
Ik heb hier het een en ander voorbij zien komen over usb aansluitingen op de fz6n, hebben jullie misschien een foto waar jullie hem een beetje weggewerkt hebben?
 
Op vakantie in de Ardennen is mijn koppelingskabel gebroken, vlakbij de koppelingshevel. Kennelijk is hij doorgesleten door normaal gebruik en is dit met de jaarlijkse controle en servicebeurt niet opgevallen. Kan je vertellen dat t een vervelend euvel is :P Weet eigenlijk niet wat de normale servicecyclus van zo'n kabel is, ook niet opgezocht. Mochten anderen rond de 30k km's zitten, check m even goed en vervang m als je wat rafels ziet..
 
Tja, niet door mij :P Maar de kabel stond niet droog en t slijten lijkt ook niet te komen door gebrek aan smering. Motor staat zomers buiten wat ermee te maken kan hebben. Hij stond ook wel redelijk strak.. Neem aan dat ze m wel meenemen bij de jaarlijkse servicebeurt met de standaard olie en smeerpunten?
 
Geen idee. Maar in het instructieboekje staat dat je 'm wel jaarlijks moet smeren. Dus ik doe dat netjes. Al betwijfel ik of 'ie breekt als je het niet doet, hooguit dat die wat stroef gaat.
 
Vervangen was best een pain.. Maar de nieuwe zit :Y En toen ging ik rijden, en nu klinkt me uitlaat weer alsof ik er een termignoni opgezet heb. Vermoedt nog steeds dat t me uitlaatpakkingen zijn, maar t wordt wel erger. Wel kicke dat rauwe geluid, maar t is niet zoals t hoort. Kan dus alsnog naar de dealer toe voor een analyse.
 
Heren, Ikzelf rij op een fazer 600 1999 leuk ding al ben ik erg te spreken over de looks van de fz6n.

Heeft iemand ervaring op de verschillende fietsen? en is de fz6n net zo betrouwbaar en vriendelijk in onderhoudt?

Iemand enig idee wat een model kost tussen 2004 en 2007? en waar je moet letten?

Zit er onder het zadel van de fz6n een opbergvakje?

hoor het graag
 
Heren, Ikzelf rij op een fazer 600 1999 leuk ding al ben ik erg te spreken over de looks van de fz6n.

Heeft iemand ervaring op de verschillende fietsen? en is de fz6n net zo betrouwbaar en vriendelijk in onderhoudt?

Iemand enig idee wat een model kost tussen 2004 en 2007? en waar je moet letten?

Zit er onder het zadel van de fz6n een opbergvakje?

hoor het graag

Ik ben zelf nog een beginnend Fz6n (S2) rijder en kan qua betrouwbaarheid niet zoveel zeggen. Modellen van voor de S2 update (2004-2006 modellen) kosten rond de 20dKm zo'n 3500 euro voor een motor in best goede staat geloof ik. Waar je op moet letten durf ik niet echt te zeggen omdat ik dus ook nog maar net kom kijken. Pekelschade, tandwielen & ketting, banden en goed luisteren bij proefritten of je iets geks hoort zijn volgens mij redelijk standaard om op te letten dus ik ben bang dat ik je daar niet echt verder mee help. Er zit iig een opbergvakje onder het zadel van de Fz6n maar stel je daar niet teveel van voor. Er past een doekje, een remslot en misschien nog een klein voorwerp in. Meer niet. Al met al kan ik helaas niet al je vragen beantwoorden maar ik hoop dat ik je er iets verder mee heb geholpen.
 
Beste motor rijders!

Ik heb nu ongeveer een week een FZ6N.
Nu valt mij op dat het gashendel iets zwaarder gaat dan de ander motoren die ik proef rit heb gereden... Voel dit ook een beetje in mijn hand.

Is dit over het algemeen zo bij dit model of moet ik hier iets aan doen?

Ik hoor het graag!
 
Zijn er nog Naked rijders hier of is iedereen naar facebook?

Na vorig jaar door domme pech, slechte planning en een druk leven geen ene meter hebben kunnen rijden (en waardoor ik ook maar weinig actief op het forum was) heb ik vandaag voor het eerst in meer dan een jaar weer wat dooie vliegen op mijn FZ6n gezet en tering wat was dat weer lekker.

Speciaal voor de gelegenheid ook met een nieuwe outfit en look bezig. En de nieuwe opzet bevalt me goed. Leren jas, motor jeans, Boots (zijn nog in bestelling) en leren handschoenen. Die laatste moet ik even ruilen ben ik achter gekomen met deze rit, de jas valt over de handschoenen maar de handschoen hebben ook zo'n pols sluiting die erg lastig dicht te krijgen is als ik de jas al aan heb. het zullen dus korte handschoenen of handschoenen zonder polssluiting moeten worden. Mijn nieuwe helm, de Shark Raw in mat zwart bevalt me heel erg goed, hij zit lekker, geen haarpijn na een uur en hij is zowel koel als cool, meteen bekijks en aanspraak bij de benzinepomp. Alleen kruipt mijn rechter otoplastiek uit mijn oor, dat had ik met mijn vorige helm niet.

full


Ik zit alleen altijd nog met een probleem met mijn motor, en dat is de motorvibratie, in het stuur is die het ergst, daar krijg ik na een kwartier al last van en in de zitting ongeveer na een uur a anderhalf. Nou zit ik voor het stuur aan een barsnake o.i.d. te denken (er zitten al zware stuurgewichten in en ik pak het stuur al los vast met voldoende rustmomenten). Maar ik vraag me ook af of het misschien een afstelling van de motor is of een ander motorisch probleem. de trilling komt er bij mij in bij 4000rpm en word dan tot 6000rpm erger om daarna maar lichtjes af te nemen bij hogere toeren. Nou heb ik gelezen dat de milieueisen bij 5000rpm worden gemeten en de motor daar op afgesteld word waardoor de trilling daar zou kunnen zitten.

Zijn er meer mensen die dit probleem bij hun Fz6 hebben (gehad) en wat hebben jullie eraan gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan