yamaha fzr 1000 exup bj89

ronny depauw

Rookie
31 jul 2019
14
2
ik heb een vraag . ik ben een fzr 1000 exup van bj 89 aan het restaureren. de carburatoren zijn reeds ultrasoon gereinigd en hebben een nieuw setje dichtingen. de exupklep staat dicht bij stationaer draaien en gaat open bij gas geven. ik heb dit reeds gecontroleerd. de motor is afgeregeld. de moto draait van de eerste slag. maar als ik de motor als hij warm heeft eens doortrek , dan krijg ik de motor niet boven de 9000 toeren. ik heb nieuwe bougies gestoken die ik bestelde bij een motorzaak. ik kreeg 4 bougies met de nummers= ngk dr8es-l. vroeger zaten erook ngk in,maar ander type. nummer= ngk dr8evx. is het mogelijk dat die nieuwe bougies niet tegen hoge toerentallen kunnen. heeft er hier iemand ervaring mee. groeten , ronny
 
de mijne gaat niet voluit, een 150 km heb ik er nog maar uit gehaald. als de gasschuiven niet helemaal open gaan. hoe verbeter ik dit. ik heb dit nog nooit gedaan ?
Kijken wat daar de oorzaak van is ,er zijn gevallen waarbij de Ethanol in de huidige benzine de gasschuiven aan getast hadden
waardoor ze niet meer goed op en neer gingen,verder kan er een membraam gescheurd zijn of niet goed gemonteerd.
 
de carburatoren zijn ultrasoon gereinigd en hebben een heel nieuw setje dichtingen . ik heb de gasschuiven ( de zwarte) gecontroleerd. handmatig gaan ze goed op en neer, er zit geen speling op. mijn zwager heeft 25 jaar ervaring in de motortechniek en heeft me gegarandeerd dat de carbus zeker terug in orde zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan