Yamaha FZR 400 Genesis

Ik heb zo'n fiets gehad...

Bij mijn weten waren hier geen kant en klare oplossingen voor te koop in Nederland.

>> Sport
 
Gelul! Het kan dus wel, er hebben er al een paar maal bij mij op de site te koop gestaan, als ze in Duitsland teruggevoerd kunnen worden kan het hier ook. Bel ff met Mobu Motors, die hebben en ervaring met import spul, en met vrijwel alle 400cctjes en ze hebben een testbank.

Bellen is beter dan mailen in hun geval :)

www.mobu.nl
 
Gelul! Het kan dus wel, er hebben er al een paar maal bij mij op de site te koop gestaan, als ze in Duitsland teruggevoerd kunnen worden kan het hier ook. Bel ff met Mobu Motors, die hebben en ervaring met import spul, en met vrijwel alle 400cctjes en ze hebben een testbank.

Bellen is beter dan mailen in hun geval :)

www.mobu.nl

Dan komen we weer bij het punt van 'wat is RDW goedgekeurd en wat niet'.
Alles is terug te tunen, ja ook een R1 en zelfs een Goldwing. Maar wat doet de verzekering als er in de motor geen 'officieel' 25kw kitje zit wat door RDW goedgekeurd is ?
Dat is dus het probleem. Vind de verzekering een uitdraai van de testbank goed, dan kan je gerust een Goldwing knijpen tot 25kw en daarop gaan rijden. Altijd wel testpapiertje bij je motorpapieren houden, mochten ze je aanhouden!

Zoals je weet probeert een verzekering er ALTIJD onderuit te duiken voordat ze gaan betalen. Ik nam het zekere voor het onzekere, had een motor met een rdw 25kw kitje en daarna een motor genomen die standaard al onder de 25kw zat.


Zou trouwens erg makkelijk zijn om een Motor-Forum F.A.Q. te plaatsen op het forum, een aparte link naar een normale HTML pagina (dus geen topic in het forum) met hierin diverse F.A.Q.'s, o.a. dit verhaal over 25kw (wat onderhand al vele malen is verteld), misschien iets over bekende 'problemen' van motoren, klein onderhoud (wat te doen) enz. enz.
 
De meeste verzekeringen gaan accoord met een uitdraai van je fiets. Dit kan je bij mobu zo laten doen. Er is alleen een klein probleempje; ze kunnen hem niet voor 25kw op je kenteken zetten. Maar met het verhaal van hoe je hem in de verzekering hebt gezet (met die uitdraai dus) gaan de meeste agenten wel accoord. En anders krijg je een bekeuring voor het rijden met een fout kenteken, Nog niks aan de hand :)
 
De fiets is standaard geen 25Kw. Technisch gezien is het uiteraard een koekie 'em wat terug te schroeven op z'n vermogen (wat motorisch geen geweldig succes is, zo'n bak af te knijpen) maar dan moet je van de RDW nog de zogenaamde Type Goedkeuring krijgen. Vrij weinig type's kunnen dat krijgen helaas.

Je kunt het wel op een andere manier doen, en dat is zoals eerder genoemd, zo'n fiets uit bv. Duitsland halen. Daar moet de fiets al wel 25Kw zijn. Als je 'em dan hier invoert, is het geen probleem. Ook al heeft deze hier in Nederland geen Type Goedkeuring.

We leven in een raar land :+

edit
Het "25Kw verhaal" heeft overigens weinig met verzekering te maken. Althans, je moet echt eerst langs de RDW. Zijn die eenmaal accoord, en het 25Kw staat op je kentekenbewijs, is verzekering ook geen enkel probleem meer.
 
Je kunt het wel op een andere manier doen, en dat is zoals eerder genoemd, zo'n fiets uit bv. Duitsland halen. Daar moet de fiets al wel 25Kw zijn. Als je 'em dan hier invoert, is het geen probleem. Ook al heeft deze hier in Nederland geen Type Goedkeuring.

We leven in een raar land :+


Weet je dit zeker????? :? :? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan