Eggybert
Rookie
Te koop een Yamaha FZR 400 uit 1986 oldtimer.
Dit is een Japanse import met 65000 km op de teller
Ik heb deze motorfiets gekocht als opknap project en dit is mechanisch gedaan (resultaat zie dyno meting blauwe lijn, rode was voor carburateur afstelling)
Wat is er aan gebeurd:
Blok is licht gehoned met nieuwe zuigerveren
Kleppen seals vervangen en kleppen ingeslepen
Kleppen gesteld
Alle pakkingen van de kop vervangen
Carburateurs compleet gereviseerd:
Carburateur schoon gemaakt + alle o-ringen en pakkingen vervangen
Gasnaald vervangen om midden bereik te fixen
Sproeiers vervangen en afgesteld
Voorvork gereviseerd
Benzine tank ontroest en behandeld
Frame ontroest en behandeld
Nieuwe ketting en tandwielen
Achter rem gereviseerd
Nieuwe achterband
Nieuwe accu
en nog heel wat kleine dingen
totale kosten: veels te veel
maar de kennis is onbetaalbaar + hobby's kosten geld
Rede van verkoop:
Het is een mooi project geweest waar ik heel veel van geleerd heb over motorblokken en carburateurs.
Heel wat uren zoeken en sleutelen later loopt de motor super en weer als nieuw.
De volgende stap zou hem optisch opknappen maar dit vindt ik minder leuk.
De linker buiten spiegel mist het glas
Kappen zijn gescheurd en oud en zitten op het moment niet op de motor.
Knipperlicht rechts achter pas verloren met een toerrit
Ik heb nog foto's van het sleutelen voor geïnteresseerde.
Ook is er een lijst met kosten/dingen die er aan gebeurd zijn bijgehouden
Dit is een Japanse import met 65000 km op de teller
Ik heb deze motorfiets gekocht als opknap project en dit is mechanisch gedaan (resultaat zie dyno meting blauwe lijn, rode was voor carburateur afstelling)
Wat is er aan gebeurd:
Blok is licht gehoned met nieuwe zuigerveren
Kleppen seals vervangen en kleppen ingeslepen
Kleppen gesteld
Alle pakkingen van de kop vervangen
Carburateurs compleet gereviseerd:
Carburateur schoon gemaakt + alle o-ringen en pakkingen vervangen
Gasnaald vervangen om midden bereik te fixen
Sproeiers vervangen en afgesteld
Voorvork gereviseerd
Benzine tank ontroest en behandeld
Frame ontroest en behandeld
Nieuwe ketting en tandwielen
Achter rem gereviseerd
Nieuwe achterband
Nieuwe accu
en nog heel wat kleine dingen
totale kosten: veels te veel

Rede van verkoop:
Het is een mooi project geweest waar ik heel veel van geleerd heb over motorblokken en carburateurs.
Heel wat uren zoeken en sleutelen later loopt de motor super en weer als nieuw.
De volgende stap zou hem optisch opknappen maar dit vindt ik minder leuk.
De linker buiten spiegel mist het glas
Kappen zijn gescheurd en oud en zitten op het moment niet op de motor.
Knipperlicht rechts achter pas verloren met een toerrit

Ik heb nog foto's van het sleutelen voor geïnteresseerde.
Ook is er een lijst met kosten/dingen die er aan gebeurd zijn bijgehouden
Bijlagen
-
20200427_140700.jpg1,3 MB · Weergaven: 55
-
20200427_140725.jpg1,2 MB · Weergaven: 60
-
20200427_140735.jpg1,4 MB · Weergaven: 57
-
20200427_140756.jpg1,1 MB · Weergaven: 51
-
20200427_140813.jpg1,3 MB · Weergaven: 56
-
20200427_140843.jpg1,2 MB · Weergaven: 58
-
20200427_141205.jpg709,2 KB · Weergaven: 45