yamaha fzr 600 1991 vibratie in tank en zadel vanaf 3.5k rpm tot 5-6k rpm

Theodt

Die hard MF'er
15 apr 2018
364
112
Beste mensen!
Zoals de titel beschrijft heb ik een best erge vibratie in mn zadel en tank vanaf 3.5 rpm en tot 5-6k rpm.
Dit is snelheids onafhankelijk en echt alleen bij dat toerental.
Eerst had ik andere stuur gewichtjes en hierdoor veel vibratie in de handvatten.
Zijn er bepaalde punten die ik kan checken hiervoor?
233C130E-58CE-4955-8C40-947E22EAC129.jpeg
 
Vreemd, maar in zo'n geval zou je eens naar de klepspeling kunnen kijken. Lijkt me het enige waar een eventuele resonantie vandaan kan komen. Meestal gaan die vibraties mee met een veelvoud van het toerental, alleen als het om onbalans gaat maar omdat het van 3500 tot 6000 is en verder niet kan het haast niet in het draaiende gedeelte zitten. Het kan ook nog zijn dat een gasschuif niet goed meegaat of vervuiling in één carburateur een cilinder half mee laat lopen. Bougie kan ook nog een probleem zijn.
 
Vreemd, maar in zo'n geval zou je eens naar de klepspeling kunnen kijken. Lijkt me het enige waar een eventuele resonantie vandaan kan komen. Meestal gaan die vibraties mee met een veelvoud van het toerental, alleen als het om onbalans gaat maar omdat het van 3500 tot 6000 is en verder niet kan het haast niet in het draaiende gedeelte zitten. Het kan ook nog zijn dat een gasschuif niet goed meegaat of vervuiling in één carburateur een cilinder half mee laat lopen. Bougie kan ook nog een probleem zijn.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb dus ook gereden met dat toerental met mn hand op het blok en die voelt heel zuiver aan! Zowel links al rechts! Ik ga vanmiddag even alle bouten van het frame nalopen met een momentsleutel. Hopelijk lost dat wat op!
 
Ik laat ketting stellen over aan mensen die daar verstand van hebben. Heeft me al eens een ketting/tandwielen set gekost toen ik het zelf deed.
 
Toen ik m'n motor kocht had ie ook last van soortgelijk probleem. Alles was verder in orde. Echter, toen ik de ketting + tandwielen ging vervangen des tijds zaten er een aantal zaken niet helemaal lekker, waaronder ook het voortandwiel. Hier zat een ruime speling op!

Alles vervangen en juist in elkaar gezet. Trillingen waren hierna volledig weg, voortandwiel had hierna ook geen speling meer.
Misschien iets om te controleren.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan